SARE – dostawca rozwiązań do e-mail marketingu – właśnie opublikowało swój najnowszy raport z 19. badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Podkreśla on rosnącą rolę sztucznej inteligencji (AI) w kształtowaniu przyszłości e-mail marketingu.
E-mail jest nadal uważany za główny kanał komunikacji dla większości firm i marketerów, z coraz większym naciskiem na dostarczanie spersonalizowanych wiadomości dopasowanych do potrzeb i zainteresowań klientów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Według ekspertów, którzy udzielili komentarzy w raporcie, AI ma potencjał, aby zrewolucjonizować e-mail marketing w Polsce, tworząc bardziej zindywidualizowane, skuteczne i interaktywne doświadczenia dla użytkowników.
Sztuczna inteligencja może pomóc w analizie dużej ilości danych od użytkowników, aby lepiej zrozumieć ich zachowania i preferencje.
Te informacje mogą być następnie wykorzystane do tworzenia bardziej spersonalizowanych e-maili, zwiększając prawdopodobieństwo zaangażowania odbiorców i generowania konwersji.
Dzięki AI e-mail marketing staje się bardziej efektywny i skuteczny. Pozwala ona na automatyczne selekcjonowanie najlepszych odbiorców i czasów wysyłania, a także na personalizację treści e-maili, tak aby były one bardziej skorelowane z zainteresowaniami odbiorców – mówi Konrad Żaczek, CEO Digitree Group.
Przed marketerami i rynkiem e-mail marketingu z pewnością emocjonujący czas. Marketerom pozostaje aktywnie korzystać z rozwoju technologii, która jest domeną współczesnych czasów.
Pełny raport SARE możesz pobrać tutaj.
„Marketer+” jest patronem medialnym raportu.