Rynek e-commerce w Polsce ciągle się rozwija, a ilość sklepów internetowych z dnia na dzień rośnie. W związku z tym, konsumenci stają przed możliwością zakupu często bardzo podobnych lub nawet takich samych produktów z wielu miejsc. Oznacza to, że coraz trudniej jest wyróżnić się na tle konkurencji. Jak to osiągnąć? Jak wykonać pierwszy krok w kierunku oderwania się od przeciętności? Czy to w ogóle możliwe? Liczne przypadki pokazują, że tak. Za chwilę zaprezentuję Ci kilka przykładów, które udowadniają, że niezależnie od rosnącej konkurencji, nadal możesz odróżnić się od reszty – wyglądem sklepu, kreatywnym marketingiem, nietypowym modelem sprzedaży, pięknymi zdjęciami produktów czy ich oryginalnymi opisami. Co więcej, przykłady takich e-sklepów można bez problemu znaleźć również na naszym rodzimym rynku.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie tworzyć treści na stronie sklepu internetowego,
- jak wyróżnić się dzięki opisom produktów,
- jak powinny wyglądać zdjęcia produktów w sklepie internetowym,
- jak zarabiać więcej dzięki niecodziennym modelom sprzedaży,
- jak powinien wyglądać design sklepu internetowego.
Content marketing
Użytkownicy nie zawsze są gotowi od razu dokonać zakupu. Bardzo często, przed złożeniem zamówienia, szukają inspiracji, zbierają potrzebne im informacje oraz edukują się na temat korzystania z produktu. Właśnie dlatego powinieneś umożliwić im zdobywanie wiedzy z branży, w której działasz i dzięki temu przedstawić się w roli eksperta. Sprawi to, iż zaczniesz budować więź z potencjalnymi klientami, a z czasem Twój sklep będzie postrzegany jako zaufane miejsce, w którym można robić zakupy.
Do szeroko rozumianego content marketingu kreatywnie podszedł np. Beardshop. Każdy miłośnik brody znajdzie na stronie sklepu wideo tutoriale, galerię brodaczy czy pomadowe ABC – wszystko w specjalnie przygotowanej „Sekcji Brodaczy”, która zachęca błyskotliwym słownictwem i estetyczną oprawą graficzną.
[opis]Główna strona sklepu Beardshop[/opis]
[zrodlo]Beardshop.pl[/zrodlo]
[opis]Sekcja poradnikowa sklepu Beardshop[/opis]

Książka: To jest social selling
Chcesz skutecznie budować relacje i sprzedawać w sieci? Ten kompletny przewodnik pokaże Ci, jak pozyskiwać klientów biznesowych za pośrednictwem mediów społecznościowych. Poznaj najlepsze praktyki i sprawdzone narzędzia. Sięgnij po kolejną książkę Łukasza Kosuniaka, autora bestsellera „Abc marketingu B2B” i odkryj, jak w pełni i z głową korzystać z LinkedIna w marketingu i sprzedaży B2B.
[zrodlo]Beardshop.pl[/zrodlo]
Kolejnym wzorowym przykładem na to, jak sklep internetowy powinien prowadzić swoje działania content marketingowe, są Boginie przy maszynie. Twórczynie projektu świetnie moderują własny blog, dzięki któremu z ich oferty skorzystało już wiele osób. Jak same o sobie piszą: „Bycie mamą na pełen etat to ogromne wyzwanie, ale może się stać punktem wyjścia, niewyczerpanym źródłem pomysłów, bodźcem do działania. Bądźmy kreatywne!”. Boginie przy maszynie wykazują się niezwykle lekkim piórem w swoich tekstach oraz publikują przepiękne fotografie, a to bez wątpienia odbija się na sukcesie sklepu internetowego.
[opis]Strona główna bloga Boginie przy maszynie[/opis]
[zrodlo]boginieprzymaszynie.blogspot.com[/zrodlo]
Opis produktów
Jednym z najważniejszych aspektów wpływających na sukces e-sklepu są bez wątpienia opisy produktów. Jeśli chcesz odróżnić swoją ofertę od konkurentów, puść wodze fantazji. Ciekawe oraz zajmujące opisy produktów potrafią przykuć uwagę potencjalnych klientów i zaciekawić ich do tego stopnia, że zapamiętają Twoją markę. Kreatywna charakterystyka artykułów pozostanie im w głowie, nawet jeśli nie dokonają zakupu przy pierwszej wizycie. Będąc oryginalnym, znacznie zwiększysz prawdopodobieństwo tego, że w pewnym momencie internauci powrócą do Twojego sklepu i skorzystają z oferty.
Zobacz, jak robią to dwa sklepy internetowe: ABSTRAWEAR oraz Cudmiodherbata.
[opis]Strona produktowa w sklepie Cudmiodherbata[/opis]
[zrodlo]Cudmiodherbata.pl[/zrodlo]
Opis herbaty: „Przed państwem jedna z najpopularniejszych i najbardziej lubianych herbat japońskich – genmaicha. Obecnie serwowana jest w drogich lokalach z sushi, ale jej początki były bardzo skromne. Autorstwo genmaicha przypisywać należy japońskim chłopom, których nie było stać na regularne kupowanie zielonej herbaty, wymyślili zatem sposób na jej boskie pomnożenie. Drogi herbiaciany susz zaradnie zmieszano z tanim jak barszcz prażonym ryżem i tym sposobem uzyskano mieszankę, za którą, o ironio!, tak słono przychodzi nam dziś płacić”.
[opis]Strona produktowa w sklepie Abstrawear[/opis]
[zrodlo]www.abstrawear.com[/zrodlo]
Opis spodni: „Solidna bawełna zakrada się do Waszych drzwi. Nie ma nic lepszego niż dobry sex i dobry dres (a jak wiadomo od jednego do drugiego niedaleko). Dlatego proponujemy Wam dopieszczone pod każdym względem spodnie, które możecie włożyć na ślub Kanye Westa, jak i na swój własny. My przynajmniej tak planujemy!”.
Jak widzisz, każdy produkt można przedstawić w sposób ciekawy i humorystyczny, dzięki czemu zapada on w pamięć i wywołuje uśmiech na twarzy.
Zdjęcia produktów
Jeden obraz jest wart tysiąc słów – chyba każdy zna to powiedzenie, prawda? Niestety, przeglądając dzisiejsze sklepy internetowe, można dojść do wniosku, że nie wszyscy przywiązują do niego odpowiednią wagę. A szkoda, bo zdjęcia produktów odgrywają kluczową rolę w e-commerce – konsumenci kupują wzrokiem, a piękne fotografie mają wielki wpływ na sprzedaż w e-sklepie.
Czy wiedziałeś o tym, że mózg człowieka przetwarza obiekty wizualne 60 000 razy szybciej niż tekst? Właściciele poniższych sklepów doskonale zdają sobie z tego sprawę i cieszą się wysoką sprzedażą między innymi dlatego, że przygotowują piękne, ciekawe oraz przykuwające wzrok fotografie swojej oferty.
Polenastole.pl to marketplace, w którym można kupić lokalne produkty spożywcze od kilkudziesięciu małych sprzedawców. Właściciele postarali się o niezwykle apetyczne zdjęcia, które sprawiają, że kupowanie jedzenia w sieci stało się bardzo przyjemne.
[opis]Strona produktowa sklepu Polenastole.pl[/opis]
[zrodlo]Polenastole.pl[/zrodlo]
[opis]Strona produktowa sklepu Polenastole.pl[/opis]
[zrodlo]Polenastole.pl[/zrodlo]
Berryzoo.pl to miłośnicy zarówno zwierząt, jak i ładnym przedmiotów. Postanowili połączyć swoje pasje, w wyniku czego tworzą pięknie zaprojektowane produkty dla zwierząt.
[opis]Strona główna sklepu Berryzoo.pl[/opis]
[zrodlo]Berryzoo.pl[/zrodlo]
[opis]Zdjęcie produktu z lookbooka sklepu Berryzoo.pl[/opis]
[zrodlo]Berryzoo.pl[/zrodlo]
Model sprzedaży
Generowanie stałego zysku z prowadzonej działalności to bez wątpienia jedno z głównych wyzwań stojących przed e-przedsiębiorcami. Jednocześnie, wielu konsumentów poszukuje wygody i prostoty w kontekście zakupów online. Rozwiąż te dwa zagadnienia i zarabiaj więcej, wykorzystując niecodzienne modele sprzedażowe.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem może pochwalić się sklep Cud miód box – sprzedawca oferuje swoje produkty w modelu subskrypcyjnym. Co to oznacza? Klienci zapisują się na automatyczne zamówienia zestawów, które składają się z pięciu wyselekcjonowanych przez nich produktów spożywczych. Użytkownik ma możliwość wybrania czasu subskrypcji – miesiąc, trzy miesiące lub pół roku. W ten sposób może wygodnie kupować produkty bez konieczności ciągłego pamiętania o złożeniu nowego zamówienia, a sprzedawca cieszy się stałym przychodem.
[opis]Główna strona sklepu Cud miód box[/opis]
[zrodlo]www.cudmiodbox.pl[/zrodlo]
Kolejną, szeroko wykorzystywaną w branży e-commerce metodą sprzedaży są kampanie up-sellingowe. Zdarza Ci się dokupować produkty komplementarne w sklepie stacjonarnym, stojąc już przy kasie? Przenieś możliwość takiego scenariusza również do sklepu internetowego. Dzięki bardzo prostemu zabiegowi zaczniesz sprzedawać więcej. Jak to działa? W momencie, kiedy klient dodaje produkt do koszyka, na jego ekranie pojawia się okno z dodatkowymi, polecanymi do kupienia produktami, a internauta jednym kliknięciem może dodać je do swoich zakupów. Sprytne, prawda? Zobacz, jak robi to Smakwnetrza.pl.
[opis]Koszyk sklepu Smakwnetrza.pl[/opis]
[zrodlo]www.smakwnetrza.pl[/zrodlo]
Design sklepu
Każdy sklep internetowy musi być przyjazny dla użytkownika. Co to znaczy? Jego architektura informacyjna powinna być dobrze zaplanowana, a do każdej informacji klient powinien dotrzeć w odstępie maksimum trzech kliknięć. Warto zadbać także o UX (ang. user experience), czyli całość wrażeń, jakich doświadcza odwiedzający Twoją witrynę. Piękny szablon w technologii RWD oraz prosta nawigacja to aspekty, które sprawią, że wyróżnisz się na tle innych. Aga Martin oraz Lamps&Co to ciekawe przykłady sklepów internetowych, które wyglądają zjawiskowo i dzięki temu cieszą się wysoką sprzedażą.
[opis]Strona główna sklepu Aga Martin[/opis]
[zrodlo]www.agamartin.com[/zrodlo]
[opis]Strona główna sklepu Lamps&Co[/opis]
[zrodlo]www.lampsandco.pl[/zrodlo]
Jak widzisz, pomimo rosnącej ilości sklepów internetowych oraz mnożących się z dnia na dzień jednakowych ofert można znaleźć te, które zaskakują i wyróżniają się na tle konkurencji. Każdy właściciel e-sklepu musi skupić się na prowadzeniu kreatywnych i oryginalnych działań marketigowych oraz zadbać o wygląd swojej strony. Ciekawe opisy, profesjonalne zdjęcia produktów czy nietypowy model sprzedaży to czynniki, które także pomogą w przekonaniu potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Podążaj za wszystkimi powyższymi wskazówkami, a z pewnością sobie poradzisz i zaczniesz cieszyć się większą sprzedażą.