Wraz z dynamicznym rozwojem cyfrowych technologii coraz większą rolę odgrywa cyberbezpieczeństwo. Świadomość zagrożeń i umiejętność ich minimalizacji są ważne pod kątem ochrony zarówno danych klientów, jak i własnych zasobów cyfrowych. Sprawdź, jak uniknąć ataku hakerskiego, edukować użytkowników i zadbać o bezpieczeństwo swojej witryny.

Jakie są cyfrowe zagrożenia
Ataki socjotechniczne polegające na wyłudzaniu poufnych informacji, kradzieże lub modyfikacje danych, blokowanie dostępu do usług, ataki z użyciem szkodliwego oprogramowania, przesyłanie wiadomości zawierających niebezpieczne odnośniki – to tylko niektóre przykłady zagrożeń, jakie czyhają w cyberprzestrzeni.
Użytkownicy komputerów czy smartfonów powinni dzisiaj stosować różne sposoby ochrony przed niebezpieczeństwami. Jednak jeszcze większą pracę mają do wykonania właściciele stron internetowych, a zwłaszcza e-sklepów, które są narażone na różne formy ataków.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Przed czym muszą się chronić właściciele e-sklepów
W przypadku e-commerce główne zagrożenie to wyciek poufnych danych klientów. Równocześnie działania hakerów mogą wpływać na stabilność systemów informatycznych lub nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie.
Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa pozwala zwiększyć ochronę danych i systemów wewnętrznych firm. Z kolei brak zabezpieczeń może spowodować szkody różnego rodzaju – m.in. prawne, wizerunkowe i finansowe. Na przykład wyszukiwarka Google wyświetla użytkownikom ostrzeżenia o niebezpiecznych witrynach, więc brak zabezpieczeń strony może doprowadzić do odpływu klientów.
Jak zadbać o cyberbezpieczeństwo
Jakie są cyfrowe zagrożenia i jak sobie z nimi poradzić? Odpowiedzi na to pytanie znajdziesz w wideopodcaście Tpay, którego gościem jest Artur Pajkert – ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, CMO firmy cyberFolks.
Z wideopodcastu Tpay dowiesz się m.in.:
- w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo strony internetowej,
- jak przełożyć teorię na temat cyfrowego bezpieczeństwa na praktykę,
- jak na cyberbezpieczeństwo wpływa sytuacja geopolityczna,
- czy unijna dyrektywa omnibus może zwiększyć bezpieczeństwo e-sklepu,
- jakie zagrożenia czyhają na użytkowników,
- czym jest typosquatting i czy można mu przeciwdziałać,
- jakie znaczenie ma customizacja zabezpieczeń,
- czy zapora hostingowa może spowolnić działanie e-sklepu.
Posłuchaj wskazówek eksperta i zadbaj o bezpieczeństwo własnej strony internetowej oraz danych swoich klientów.
Tekst powstał we współpracy z Tpay

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?