Kobiety odgrywają coraz silniejszą rolę na wielu płaszczyznach życia gospodarczo – politycznego świata. Wciąż jednak stają przed wyzwaniami i trudnościami, które mogą być szczególnie dotkliwe w dynamicznie rozwijających się dziedzinach, gdzie pierwszeństwo przypada mężczyznom. Jak radzą sobie kobiety sukcesu? O tym jest książka „Kobiety globalne w świecie start-upów”.
Podczas spotkania autorskiego Marty Zucker, dotyczącego jej pierwszej książki „Igrzyska talentów w Dolinie Krzemowej. Rozmowy z mistrzami start-upów”, jedna z czytelniczek zapytała autorkę, dlaczego w „Igrzyskach…” brakuje kobiet. Dlaczego stworzyła sztuczny podział damsko – męski. Przypadkowo. Choć to prawda, że branża nowych technologii jest zdominowana przez mężczyzn, do głosu dochodzą tu również kobiety. Coraz głośniej mówi się także o niełatwej sytuacji kobiet w Dolinie Krzemowej.
Bohaterki książki – Patrycja Slawuta, Ela Madej, Julia Krysztofiak-Szopa, Amelia Krysztofiak, Kate Scisel, Zuzanna Stańska, Kamila Sidor – to kobiety globalne, które nie boją się nowych wyzwań. W książce dzielą się swoimi historiami, sukcesami, potknięciami. Opowiadają, jak to jest tworzyć globalny biznes. Poznajcie siedem przebojowych kobiet, które konsekwentnie zdobywają postawione przed sobą cele.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
***
Marta Zucker – Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także podyplomowych studiów z zakresu prawa i zarządzania oraz marketingu na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dwukrotna stypendystka uniwersytetu Eötvös Loránd Egyetem w Budapeszcie.
We wrześniu 2015 roku ukazała się jej książka „Igrzyska telnetów w Dolinie Krzemowej. Rozmowy z mistrzami start-upów”, będąca „pierwszą częścią” książki „Kobiety globalne w świecie start’upów. Rozmowy w Dolinie Krzemowej”.
Karierę zawodową rozpoczęła pracując w Bukareszcie dla międzynarodowej korporacji, tworząc od podstaw rumuński oddział firmy oraz budując sieć sprzedaży. Przez kilka lat pracowała w Warszawie jako producentka filmowa. Doświadczenie nabyte w Warszawie skierowało Martę do Nowego Jorku, gdzie rozpoczęła współpracę z nowojorską firmą filmową. W Stanach Zjednoczonych zainicjowała również działanie dużego polskiego koncernu. Od wielu lat związana z firmą konsultingową KarStanS Sp. z o.o. Jest autorką kilkudziesięciu raportów marketingowych, a także opracowań opisujących proces prywatyzacji i restrukturyzacji polskich przedsiębiorstw w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia.
Współpracuje ze środowiskiem start-upów w Polsce i w Dolinie Krzemowej. Mieszka w San Francisco i w Toruniu.
Marketer+ objął książkę patronatem!