Marketing szeptany służy wsparciu wszelkiego rodzaju działań promocyjnych. Jego założeniem jest rozprzestrzenianie się informacji „szeptanej” między konsumentami, którzy są zainteresowani daną marką, usługą lub produktem, i wymieniają między sobą opinie na ich temat (ang. word of mouth). Wynika to z przekonania, że każdy człowiek korzysta z produktów i usług, toteż każdy może być bardzo pomocnym marce medium, za pomocą którego dziesiątki osób dowiedzą się o czymś wartym uwagi. Marketing szeptany przybiera bardzo wiele form, które są przez marketerów różnie określane i kategoryzowane. Ponieważ każda z takich form to tekst na oddzielny artykuł, skupmy się na tym, co najczęściej kojarzy się z określeniem „marketing szeptany”, czyli na działalności w internecie – przede wszystkim w social mediach i na forach internetowych.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakich zasad przestrzegać w buzz marketingu,
- ile kosztuje i czym charakteryzuje się wartościowy post,
- jakie są najczęstsze błędy popełniane przez „szeptaczy”,
- jak marketing szeptany przekłada się na pozycjonowanie strony.