Zapewne wielu marketerów zastanawia się, dlaczego coraz częściej to właśnie czeski Marketing Festival uznaje się je za jedno z ważniejszych wydarzeń branżowych w Europie. Mieliśmy okazję uczestniczyć w wydarzeniu i przekonać się o tym na własne oczy.
Odbywająca się Brnie impreza zgromadziła 1150 uczestników, którzy w ciągu dwóch intensywnych dni konferencji mieli okazję zgłębić wiedzę z zakresu marketingu online i sposobach reagowania na bieżące problemy. Marketing Festival to jednak nie tylko świetnie zorganizowane, bezstresowe i inspirujące wydarzenie. Prelegenci skupili się przede wszystkim na niestandardowych zastosowaniach różnych narzędzi (np. Facebook, Google Adwords czy e-mailing), co z pewnością stanowi cenną wiedzę dla tych, którzy działają w określonych działach marketingu.
Do najciekawszy i najbardziej żywiołowych wykładów tegorocznej edycji Marketing Festival należałoby zaliczyć w pierwszej kolejności prelekcję Avinasha Kaushika z Google, który przybliżył uczestnikom zasadę „See, Feel, Do, Care”. Dotyczy ona konieczności obsługi klienta na każdym poziomie sprzedażowym, zarówno wtedy, gdy odwiedza daną stronę internetową po raz pierwszy i nie zamierza na niej niczego kupić, jak i wtedy gdy jest już stałym klientem, o którego wydawałoby się, że nie trzeba się troszczyć (bo zna już dany produkt). Biorąc pod uwagę, że obecnie większość marketingowców skupia się tylko na „Do”, czyli chęci sprzedaży tu i teraz, prelekcje tego typu mają szansę otworzyć oczy znacznej części branży.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pomimo że pojawiło się kilka tematów, wydawało by się, wyeksploatowanych (jak np. mobile), a kilka sprawiało wrażenie wyłącznie „muśniętych ”(jak chociażby real time bidding), Marketing Festiwal to wydarzenie, które z racji wysokiego poziomu merytorycznego i poruszania niemal wyłącznie aktualnych tematów w nadzwyczaj pragmatycznym ujęciu, powinien z roku na rok gromadzić coraz więcej marketerów.
W przypadku wciąż rozwijającego się rynku marketing online Europy Środkowo-Wschodniej, uczestnictwo w wydarzeniach takich jak Marketing Festival może odbić się wyłącznie pozytywnie na kondycji branży w regionie.
>> Czytaj również: Marketing festival 2014