RocketJobs.pl to nowoczesny portal pracy przeznaczony dla branż cyfrowych (marketingu, sprzedaży, designu, a od tego roku również finansów, inżynierii i HR), za którym stoi społeczność ponad 170 tys. aktywnych członków, skupionych w kilkunastu grupach na Facebooku. Samą stronę miesięcznie odwiedza już przeszło 400 tys. pracowników white collar. Misją RocketJobs.pl jest zbliżanie ich do pracodawców. Jak portal realizuje ją przez działania marketingowe i czym jeszcze zaskoczy w tym roku?
RocketJobs.pl prężnie się rozwija, a jednocześnie staje się coraz bardziej znaczącą marką, cenioną za angażowanie społeczności i świetne inicjatywy marketingowe.
Ten rok dla portalu jest wyjątkowy. Premierę miała pierwsza duża kampania reklamowa marki – „Misja: Praca”. Job board przeszedł też rebranding i całkowitą zmianę identyfikacji wizualnej. Działania są konsekwencją zmian w strategii biznesowej – ukierunkowania na nowe branże zawodów cyfrowych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Firma konsekwentnie realizuje też strategię obecności w mediach społecznościowych i stale udowadnia, że w angażowaniu społeczności nie ma sobie równych – w kolejnych miesiącach stoi na szczycie rankingu portali branżowych na Facebooku pod względem interakcji użytkowników. Jako ekspert zabiera też głos w mediach na trudne i ważne społecznie tematy nurtujące rynek pracy.
Wsłuchaj się w głos pokolenia pracy przyszłości – kampania o generacji Z
RocketJobs.pl nie boi się trudnych i kontrowersyjnych kwestii. Jest odważny w swojej komunikacji. W kampanii o generacji Z udziela głosu prawdziwym bohaterom, żeby poruszyć zagadnienia nierówności w środowisku pracy, dyskryminacji osób LGBT+, traktowania kobiet czy kultury pracoholizmu.
Badania pokazują, że aż 40% nieheteronormatywnych pracowników doświadcza w pracy zachowań dyskryminujących1. To ważny społecznie temat, który przedstawiony został w bardzo autentyczny sposób. W serii filmów młodzi dorośli wypowiedzieli się na temat swoich wartości, oczekiwań w stosunku do pracodawców i miejsca pracy oraz problemów, z jakimi się borykają na co dzień.
Kampania to istna celebracja wartości, które leżą u podstaw marki RocketJobs.pl: nowoczesnego podejścia do pracy, różnorodności i inkluzywności. Projekt powstał we współpracy z domem produkcyjnym F25 i reżyserem Mikołajem Sadowskim – jednym z założycieli agencji 180heartbeats. Wszystkie filmy z serii można oglądać na kanale youtube’owym marki ().
– Przez działania marketingowe chcemy dawać jak największą wartość naszej grupie docelowej, poruszać ważne i trudne kwestie w obszarze pracy oraz edukować rynek. Nasza kampania o generacji Z odsłoniła wiele problemów, z jakimi borykają się najmłodsi pracownicy, i wzbudziła refleksje w branży. Takimi działaniami chcemy budować dialog między pracownikami a pracodawcami z różnych pokoleń – mówi Artur Leśniak, marketing manager w RocketJobs.pl.
Lot do świata pracy przyszłości, czyli najbardziej kosmiczna kampania roku
Kilka miesięcy temu firma wprowadziła nową platformę komunikacyjną „Misja: Praca”. Jej głównym elementem jest spot reklamowy (https://bit.ly/3bPSy9o) zrealizowany z iście hollywoodzkim rozmachem. Akcja klipu ma miejsce na orbitalnej stacji kosmicznej, na której bohaterowie – porucznicy i komandorzy – wspierają proces odpowiadania na ogłoszenia o pracy.
Spot zaskoczył widzów niekonwencjonalną formą i humorystycznym sznytem. Zabawna konwencja filmu i niestandardowe podejście do formatu wideo miały wyróżnić RocketJobs.pl spośród konkurencji i podkreślić jego unikatowość. To pierwsza kampania reklamowa marki na tak dużą skalę. Odzwierciedla wizję platformy jako portalu pracy przyszłości, oferującego najlepsze na rynku oferty w obszarze przyszłościowych profesji – finansów, sprzedaży, inżynierii, marketingu, konsultingu czy BI & data.
– Kampania „Misja: Praca” jest swego rodzaju metaforą. Wiemy, że czasami krok w przyszłość bywa kosmicznie trudny. Naszą misją jest ułatwienie tego procesu każdemu użytkownikowi portalu przez idealne dopasowanie ofert pracy do jego pasji i umiejętności. Naszym celem jest motywowanie go do stawiania kolejnych odważnych kroków w rozwoju zawodowym. Chcemy być marką, która pozwala ludziom uwierzyć we własne możliwości i sięgać wyżej – mówi Artur Leśniak.
#Rozmowyofinansach, #Zawód:Inżynier i #PracaPrzyszłości
Firma, jak przystało na portal pracy przyszłości, popularyzuje wiedzę na temat najbardziej przyszłościowych zawodów, a robi to we współpracy z najlepszymi w swoim fachu ekspertami, influencerami i mediami. Cykle edukacyjne z udziałem Radka Kotarskiego, Dawida Myśliwca czy Tomasza Rożka w przystępny dla widza sposób – chwilami zabawny, a jednocześnie bardzo merytoryczny – przedstawiają kulisy pracy i ciekawostki dotyczące wybranych profesji.
– Działania z influencerami pomagają budować świadomość marki i zainteresować potencjalnych kandydatów. Jako portal prężnie działamy na YouTubie, gdzie realizowaliśmy m.in. cykl wideo na temat zawodów przyszłości z dziennikarzem, przedsiębiorcą i youtuberem Radkiem Kotarskim oraz twórcą internetowym i popularyzatorem nauki Dawidem Myśliwcem. Niedawno miała miejsce także premiera serii spotów ze znanymi osobistościami branży finansowej, która powstała we współpracy z Business Insiderem, oraz cyklu popularnonaukowego „Zawód: Inżynier” z udziałem Tomasza Rożka (z kanału Nauka. To Lubię). Wszystkie nasze działania mediowe mają nam pomóc realizować główną misję portalu: zbliżanie pracowników do pracodawców, aby jak najbardziej pomyślnie finalizować proces rekrutacji – mówi Artur Leśniak.
Kolejna #Misja: „Rowerem do pracy”
Na start wakacji firma zaskoczyła swoich fanów niestandardową akcją na warszawskich Bulwarach Wiślanych, która zainaugurowała letnią kampanię „Misja: Rowerem do pracy”.
W jedno z piątkowych czerwcowych popołudni w stolicy można było podziwiać niecodzienny widok – kosmonautów przemierzających na rowerach nadwiślański deptak, którzy rozdawali przechodniom rowerowe gadżety. W trakcie wydarzenia znany influencer i ambasador akcji Rafał Masny wypytywał przechodniów o ich rowerowe zwyczaje (wideo z przebiegu eventu można obejrzeć tutaj: ).
Osią kampanii jest reklama outdoorowa na warszawskich rowerach miejskich. Przez całe lato kosmiczna załoga RocketJobs.pl będzie zachęcać warszawiaków do podróżowania do biur rowerem. Kampanii towarzyszą liczne aktywacje w social mediach marki, działania z udziałem influencerów na TikToku oraz konkurs dla użytkowników Instagrama na najbardziej kreatywne rowerowe zdjęcie.
Ale to nie koniec inicjatyw, jakie ekipa RocketJobs.pl przygotowała na ten rok. Czym jeszcze nas zaskoczy? Niestandardowymi kampaniami, ciekawymi współpracami i wyjątkowymi bohaterami, nie zabraknie też tematów trudnych i kontrowersji. Marka ponownie zabierze głos w ważnych kwestiach w kontekście pracy i sprawi, że będzie o niej głośno.
RocketJobs.pl to nowoczesny portal pracy należący do gdańskiej spółki Just Join IT, oferujący publikację ogłoszeń rekrutacyjnych z obszaru m.in. marketingu, sprzedaży, finansów, inżynierii i HR. Do spółki należą także portale pracy JustJoIn.it (dla branży programistycznej) oraz HelloHR.pl (z ogłoszeniami kierowanymi do branży rekrutacyjnej).
Materiał partnera