Znamy już Marki i Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015. 21 maja, na uroczystej gali w warszawskim Teatrze Polonia, Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” nagrodziła marki i firmy, które w badaniu osiągnęły wysokie wyniki.

Tytuł Marki Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015 otrzymały:
- Beckers,
- Centrum Handlowe M1,
- Cisowianka (naturalna woda mineralna),
- Gatta,
- RTV EURO AGD,
- Tikkurila.
Tytuł Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015 zdobyły:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Pioneer Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.,
- Dom Development S.A.,
- Metro Properties Sp. z o.o.
Wyróżnienia przyznano w oparciu o wyniki badania reputacji Premium Brand, które zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2015 r. Badanie zrealizował Dom Badawczy Maison na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Próba liczyła ponad 5 000 polskich konsumentów w wieku od 15 lat wzwyż. Łącznie przebadano reputację 182 marek i firm w 20 kategoriach produktów i usług.
Autorką metodologii badania reputacji Premium Brand jest Dominika Maison, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert w dziedzinie badań rynkowych i społecznych. Maison tłumaczy, że dobrą reputację marki buduje się powoli i wymaga to dużego nakładu pracy oraz żelaznej konsekwencji. By stworzyć silny brand, nie wystarczy konkurencyjna oferta i dobry jakościowo produkt. Na reputację wpływają wszystkie działania marki lub firmy, których odbiorcami są nie tylko użytkownicy produktu. Wszystkie opinie – konsumentów, kontrahentów oraz pracowników, wpływają na wymiary reputacji marki. Premium Brand bada pięć wymiarów, które w największym stopniu decydują o reputacji, tj.:
- zaufanie do marki,
- referencje, czyli skłonność polecania marki innym,
- atmosferę medialną wokół marki,
- społeczne zaangażowanie / CSR,
- postrzeganie marki lub firmy jako pracodawcy.
Marketer+ jest patronem medialnym badania.
[kreska]Organizatorem projektu jest Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand”. Oprócz regularnego pomiaru reputacji marek i firm obecnych na polskim rynku, Fundacja wspiera ideę strategii budowania reputacji oraz koncepcję traktowania marki jako jednego z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej w biznesie.
Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji badania Premium Brand jest agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, lider w dziedzinie kompleksowego monitoringu Internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Specjalnością PRESS-SERVICE Monitoring Mediów są audyty medialne oraz wielopoziomowe raporty medialne, niezbędne w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?