Znamy już Marki i Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015. 21 maja, na uroczystej gali w warszawskim Teatrze Polonia, Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” nagrodziła marki i firmy, które w badaniu osiągnęły wysokie wyniki.
Tytuł Marki Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015 otrzymały:
- Beckers,
- Centrum Handlowe M1,
- Cisowianka (naturalna woda mineralna),
- Gatta,
- RTV EURO AGD,
- Tikkurila.
Tytuł Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015 zdobyły:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Pioneer Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.,
- Dom Development S.A.,
- Metro Properties Sp. z o.o.
Wyróżnienia przyznano w oparciu o wyniki badania reputacji Premium Brand, które zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2015 r. Badanie zrealizował Dom Badawczy Maison na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Próba liczyła ponad 5 000 polskich konsumentów w wieku od 15 lat wzwyż. Łącznie przebadano reputację 182 marek i firm w 20 kategoriach produktów i usług.
Autorką metodologii badania reputacji Premium Brand jest Dominika Maison, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert w dziedzinie badań rynkowych i społecznych. Maison tłumaczy, że dobrą reputację marki buduje się powoli i wymaga to dużego nakładu pracy oraz żelaznej konsekwencji. By stworzyć silny brand, nie wystarczy konkurencyjna oferta i dobry jakościowo produkt. Na reputację wpływają wszystkie działania marki lub firmy, których odbiorcami są nie tylko użytkownicy produktu. Wszystkie opinie – konsumentów, kontrahentów oraz pracowników, wpływają na wymiary reputacji marki. Premium Brand bada pięć wymiarów, które w największym stopniu decydują o reputacji, tj.:
- zaufanie do marki,
- referencje, czyli skłonność polecania marki innym,
- atmosferę medialną wokół marki,
- społeczne zaangażowanie / CSR,
- postrzeganie marki lub firmy jako pracodawcy.
Marketer+ jest patronem medialnym badania.
[kreska]Organizatorem projektu jest Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand”. Oprócz regularnego pomiaru reputacji marek i firm obecnych na polskim rynku, Fundacja wspiera ideę strategii budowania reputacji oraz koncepcję traktowania marki jako jednego z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej w biznesie.
Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji badania Premium Brand jest agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, lider w dziedzinie kompleksowego monitoringu Internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Specjalnością PRESS-SERVICE Monitoring Mediów są audyty medialne oraz wielopoziomowe raporty medialne, niezbędne w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem.