Reid Hoffman, współzałożyciel i były CEO serwisu LinkedIn, a obecnie inwestor, w książce „Mistrzowie skalowania biznesu” pokazuje, na czym polega skalowanie firmy i co jest do tego niezbędne. Bez względu na to, czy prowadzisz start-up, czy jesteś liderem w małej lub dużej firmie, zasady biznesowe zebrane w tej publikacji pomogą Ci stworzyć i wdrożyć strategię w sposób kreatywny, spójny i realistyczny.
Od podcastu do książki
Reid Hoffman jest współzałożycielem serwisu LinkedIn, partnerem w funduszu VC Greylock Partners oraz jednym z najbardziej cenionych i podziwianych inwestorów w historii. To też współzałożyciel i członek zarządu PayPala, Microsoftu oraz wielu innych firm i organizacji non profit.
Hoffman jest również gospodarzem wielokrotnie nagradzanego podcastu „Masters of Scale”, który fani cenią za wciągającą narrację i oryginalną muzykę, a przede wszystkim za praktyczne i sprawdzone informacje biznesowe. W każdym odcinku były CEO LinkedIna rozmawia z innym gościem-wizjonerem. Jego rozmówcami byli zarówno liderzy gigantów, takich jak Apple, Nike, Netflix, Spotify, Starbucks, Google, Instagram czy Microsoft, jak i założyciele nowatorskich i przełomowych start-upów, m.in. 23andMe, TaskRabbit, Black List i Walker & Company, które rozwiązują problemy XXI wieku.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Książka „Mistrzowie skalowania biznesu” jest zbiorem wniosków i rad z wywiadów, ale też czymś więcej, ponieważ radykalnie różni się od serii podcastów pod względem formatu i podejścia. Każdy rozdział poświęcony jest jednemu z dziesięciu kluczowych tematów, które łącznie składają się na pełną „podróż przedsiębiorcy”.
Od pomysłu do sukcesu
Podróż rozpoczyna się od często zaskakujących sposobów na odkrycie i rozpoznanie swojego wielkiego pomysłu. Następnie czytelnik przechodzi do niektórych wyzwań wczesnego etapu budowania i finansowania nowego przedsięwzięcia – okresu, w którym trzeba robić rzeczy jeszcze teraz nieskalowalne, ale które umożliwią skalowanie na późniejszym etapie.
Hoffman pokazuje, co dzieje się – lub co powinno się dziać – w jakże istotnych pierwszych dniach wprowadzania produktu na rynek, czyli w takim przedskalowym momencie, który już nigdy się nie powtórzy.
Dalej autor zajmuje się kwestiami praktycznymi, takimi jak pozyskiwanie pieniędzy i zarządzanie wyzwaniami związanymi z szybkim wzrostem. Znajdziesz tu cały rozdział o sztuce pivotowania (wykonaniu zwrotu), czyli odejściu od pierwotnego planu, aby spróbować podążyć w nieco innym, choć pokrewnym kierunku.
W końcowej części książki znajdziesz też porady, w jaki sposób rozdzielić swoje zasoby pomiędzy istniejące udane produkty i nowe sektory lub rynki oraz na jakich obszarach skupić ekspansję. Hoffman proponuje tu przyjęcie prostej zasady 70/20/10, w której 70 procent zasobów przeznacza się na działalność podstawową, 20 procent na rozszerzenie działalności podstawowej, a 10 procent na przedsięwzięcia nowe, obarczone znacznym ryzykiem.
Co ważne, książka „Mistrzowie skalowania biznesu” pozwala poznać nie tylko zwycięskie strategie 70 współczesnych liderów i przedsiębiorców, lecz także dowiedzieć się o ich licznych błędach oraz chwilach porażek.
A gdybyś tak, zamiast uczyć się od jednego przedsiębiorcy, mógł jednocześnie przyswoić wiedzę od wielu najznamienitszych założycieli firm naszych czasów? Reid, łącząc wciągające historie z praktycznymi wnioskami i spostrzeżeniami liderów światowego formatu, pomoże ci zrealizować twoje największe, najodważniejsze pomysły – pisze Adam Grant, profesor w Wharton Business School.
Informacje o książce
- Tytuł oryginalny: Masters of Scale: Surprising truths from the world’s most successful entrepreneurs
- Tytuł polski: Mistrzowie skalowania biznesu
- Autorzy: Reid Hoffman, June Cohen, Deron Triff
- Przekład: Marcin Kowalczyk
- Wydawca: MT Biznes
- Liczba stron: 350
- Oprawa: miękka ze skrzydłami
- Cena: 59,90 zł
Książkę „Mistrzowie skalowania biznesu” możesz zamówić tutaj.
„Marketer+” jest patronem medialnym publikacji.