Reid Hoffman, współzałożyciel i były CEO serwisu LinkedIn, a obecnie inwestor, w książce „Mistrzowie skalowania biznesu” pokazuje, na czym polega skalowanie firmy i co jest do tego niezbędne. Bez względu na to, czy prowadzisz start-up, czy jesteś liderem w małej lub dużej firmie, zasady biznesowe zebrane w tej publikacji pomogą Ci stworzyć i wdrożyć strategię w sposób kreatywny, spójny i realistyczny.

Od podcastu do książki
Reid Hoffman jest współzałożycielem serwisu LinkedIn, partnerem w funduszu VC Greylock Partners oraz jednym z najbardziej cenionych i podziwianych inwestorów w historii. To też współzałożyciel i członek zarządu PayPala, Microsoftu oraz wielu innych firm i organizacji non profit.
Hoffman jest również gospodarzem wielokrotnie nagradzanego podcastu „Masters of Scale”, który fani cenią za wciągającą narrację i oryginalną muzykę, a przede wszystkim za praktyczne i sprawdzone informacje biznesowe. W każdym odcinku były CEO LinkedIna rozmawia z innym gościem-wizjonerem. Jego rozmówcami byli zarówno liderzy gigantów, takich jak Apple, Nike, Netflix, Spotify, Starbucks, Google, Instagram czy Microsoft, jak i założyciele nowatorskich i przełomowych start-upów, m.in. 23andMe, TaskRabbit, Black List i Walker & Company, które rozwiązują problemy XXI wieku.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Książka „Mistrzowie skalowania biznesu” jest zbiorem wniosków i rad z wywiadów, ale też czymś więcej, ponieważ radykalnie różni się od serii podcastów pod względem formatu i podejścia. Każdy rozdział poświęcony jest jednemu z dziesięciu kluczowych tematów, które łącznie składają się na pełną „podróż przedsiębiorcy”.
Od pomysłu do sukcesu
Podróż rozpoczyna się od często zaskakujących sposobów na odkrycie i rozpoznanie swojego wielkiego pomysłu. Następnie czytelnik przechodzi do niektórych wyzwań wczesnego etapu budowania i finansowania nowego przedsięwzięcia – okresu, w którym trzeba robić rzeczy jeszcze teraz nieskalowalne, ale które umożliwią skalowanie na późniejszym etapie.
Hoffman pokazuje, co dzieje się – lub co powinno się dziać – w jakże istotnych pierwszych dniach wprowadzania produktu na rynek, czyli w takim przedskalowym momencie, który już nigdy się nie powtórzy.
Dalej autor zajmuje się kwestiami praktycznymi, takimi jak pozyskiwanie pieniędzy i zarządzanie wyzwaniami związanymi z szybkim wzrostem. Znajdziesz tu cały rozdział o sztuce pivotowania (wykonaniu zwrotu), czyli odejściu od pierwotnego planu, aby spróbować podążyć w nieco innym, choć pokrewnym kierunku.
W końcowej części książki znajdziesz też porady, w jaki sposób rozdzielić swoje zasoby pomiędzy istniejące udane produkty i nowe sektory lub rynki oraz na jakich obszarach skupić ekspansję. Hoffman proponuje tu przyjęcie prostej zasady 70/20/10, w której 70 procent zasobów przeznacza się na działalność podstawową, 20 procent na rozszerzenie działalności podstawowej, a 10 procent na przedsięwzięcia nowe, obarczone znacznym ryzykiem.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Co ważne, książka „Mistrzowie skalowania biznesu” pozwala poznać nie tylko zwycięskie strategie 70 współczesnych liderów i przedsiębiorców, lecz także dowiedzieć się o ich licznych błędach oraz chwilach porażek.
A gdybyś tak, zamiast uczyć się od jednego przedsiębiorcy, mógł jednocześnie przyswoić wiedzę od wielu najznamienitszych założycieli firm naszych czasów? Reid, łącząc wciągające historie z praktycznymi wnioskami i spostrzeżeniami liderów światowego formatu, pomoże ci zrealizować twoje największe, najodważniejsze pomysły – pisze Adam Grant, profesor w Wharton Business School.
Informacje o książce
- Tytuł oryginalny: Masters of Scale: Surprising truths from the world’s most successful entrepreneurs
- Tytuł polski: Mistrzowie skalowania biznesu
- Autorzy: Reid Hoffman, June Cohen, Deron Triff
- Przekład: Marcin Kowalczyk
- Wydawca: MT Biznes
- Liczba stron: 350
- Oprawa: miękka ze skrzydłami
- Cena: 59,90 zł
Książkę „Mistrzowie skalowania biznesu” możesz zamówić tutaj.
„Marketer+” jest patronem medialnym publikacji.