Codziennie skrzynki pocztowe 98% ankietowanych zapychane są przez niechciane wiadomości. Na ich usuwanie ⅓ z nich przeznacza aż 66 minut miesięcznie. Czy jest to dla nas uciążliwe? Zachęcamy do zapoznania się z wynikami Badania zjawiska spamu w Polsce 2016.
Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE w na przełomie czerwca i lipca, po raz drugi przeprowadziła Badanie zjawiska spamu w Polsce.
W Badaniu wzięło udział 746 osób. Jego głównym celem było ustalenie poziomu świadomości odbiorców wiadomości e-mail w zakresie zjawiska jakim jest spam oraz jego skali. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące problemu, jakim jest obecnie spam, jego uciążliwości oraz metod walki z nim. Patronat nad badaniem objęli: Magazyn Online Marketing Polska, Marketer+, Interaktywnie.com, SprawnyMarketing.pl, SARE, mr Target, INIS i Salelifter, Rybnik.com.pl.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
94% ankietowanych odczuwa uciążliwość spamu w mniejszym lub większym stopniu. Z drugiej strony tylko 19% z nich zgłasza spam do administratora swojej poczty i tylko 14% ankietowanych zna instytucje, które wspierają internautów w walce ze spamem. Wyniki Badania pokazują jak ważne jest podnoszenie świadomości na temat metod przeciwdziałania zjawisku spamu.
Pozytywnie kształtują się wyniki dotyczące filtrów antyspamowych – aż 70% ankietowanych deklaruje ich wykorzystywanie na co najmniej jednej ze skrzynek pocztowych.