Reklama online nadal jest w Polsce niedoceniana. Jak wynika z raportu „Działania marketingowe online trójmiejskiej branży deweloperskiej” stworzonego przez DDS Poland, tylko 39% deweloperów wykorzystuje w działaniach promocyjnych marketing w wyszukiwarkach, a jedynie 20% posiada stronę czytelną na urządzeniach mobilnych. Choć wiele firm deweloperskich ma świadomość konieczności posiadania systemu analitycznego – takiego jak Google Analytics – to aż 41% zbadanych instalacji charakteryzowało się błędami, które mogą wpływać na poprawność zbieranych danych.
Czytelność stron www na każdym urządzeniu
Statystyczny Polak korzysta z internetu około pięć godzin dziennie, coraz częściej wykorzystując urządzenia mobilne. Przez ponad 151 minut korzystamy z telefonu i tabletu, a jedynie przez 132 minuty dziennie wykorzystujemy do tego celu komputer. Biorąc pod uwagę dane, że obecnie 37% ruchu w internecie generują urządzenia mobilne, zaskakującym jest fakt, że jedynie 20% badanych stron zapewniało czytelność informacji na urządzeniach mobilnych. Dla ok. 1/3 potencjalnych klientów oznacza to brak możliwości odnalezienia istotnych informacji lub zupełną rezygnację czy gorsze postrzeganie marki. Warto dodać, że czytelność strony internetowej na smartfonach i tabletach staje się dzisiaj standardem wymaganym przez wyszukiwarkę Google.
Dynamiczne dostosowanie treści na stronie
Systemy, takie jak Google Analytics, w podstawowej konfiguracji pozwalają mierzyć ilościowe dane o użytkowniku w odniesieniu do danych demograficznych z pominięciem danych behawioralnych. Żadna ze stron nie personalizuje dynamicznie treści lub nie zachęca w sposób interaktywny do podjęcia konkretnych działań w oparciu o analizę behawioralną użytkowników na stronie. Internauci oczekują indywidualnego podejścia i wzmocnienia przekazu o interesujące ich treści – według badań Janrain & Harris Interactive 74% internautów zaczyna się irytować, kiedy zawartość stron internetowych (np. oferty, promocje) nie ma nic wspólnego z ich zainteresowaniami.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Internet najważniejszym kanałem marketingowym
Kluczem do sukcesu w internecie jest zapewnienie użytkownikowi pozytywnych wrażeń, zachęcenie do go podjęcia konkretnych działań na stronie oraz prowadzenie efektywnych kampanii online.
Wraz ze zwiększająca się świadomością marketingową w przeciągu kilku lat – także w Polsce – najważniejszym kanałem marketingowym będzie internet. W Wielkiej Brytanii już w tym roku ponad 50% wydatków reklamowych zostanie wydanych na media cyfrowe i działania w Internecie. Trend ten dociera również do Polski.
Jak zatem wpłynąć na wzrost świadomości marek i ich obecność w internecie?
– Wiele firm, nie tylko deweloperskich, to prężnie działający na rynku offline silni gracze o dużych tradycjach. Nie można nie dostrzegać ich sukcesów na rynku sprzedaży. Jednak sam rynek ewaluuje, podobnie jak klienci i ich sposoby docierania do informacji. Jeszcze kilka lat temu większość z nas wykorzystywała komputer w celu znalezienia informacji, dziś równie chętnie sięgamy po telefon z dostępem do internetu. Warto zadbać również o mobilną grupę konsumentów. Mamy nadzieję, że nasz raport wpłynie na podniesienie poziomu świadomości polskich marek w zakresie wykorzystania potencjału reklamowego w internecie – mówi Leszek Golonka, współwłaściciel DDS Poland.
Raport „Działania marketingowe online trójmiejskiej branży deweloperskiej” dostępny jest na stronie tutaj.