Dlaczego utrzymywanie klientów można porównać do napełniania wanny wodą? Jakie są sposoby na budowanie lojalności na rynku B2B? Jak przeprowadzić skuteczną rozmowę utrzymaniową? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w październikowo-listopadowym wydaniu „Nowej Sprzedaży”, które poświęcone jest tematyce migracji, retencji i utrzymania klientów B2B i B2C.
Według badań PwC firmy tracą obecnie nawet do 60% wartości swoich przychodów na odejściu klientów. Z wyzwaniami związanymi z migracją klientów boryka się większość przedsiębiorców. W najnowszym wydaniu dwumiesięcznika „Nowa Sprzedaż” pokazujemy, jakie działania sprawiły, że churn w wersji zagranicznej Brand24 w ciągu kilku miesięcy spadł z 20% do 5%, co przełożyło się na wzrost przychodów w tempie 15–20% miesięcznie, oraz jak z utrzymaniem klientów indywidualnych i partnerów biznesowych radzą sobie GetResponse i SMSAPI, branża hotelarska, klub piłkarski Miedź Legnica i firma doradztwa ubezpieczeniowo-majątkowego Protecta.
Na 114 stronach „Nowej Sprzedaży” 5 (6) znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- jak określić, którzy klienci są najbardziej skłonni do odejścia i kogo warto zatrzymać,
- jak lojalizować aktualną bazę klientów, by zwiększyć przychody,
- jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że klient zamierza odejść,
- na co zwrócić uwagę, przygotowując ofertę utrzymaniową,
- jak przeprowadzić skuteczną rozmowę utrzymaniową,
- jak się zachować, gdy Twoja firma nie wygra przetargu,
- jakie błędy popełniają handlowcy, którzy tracą klientów z własnej winy,
- jak przestać trafiać do klientów, z którymi nie opłaca się pracować, i jak docierać do tych, którzy przynoszą największe zyski,
- jak i dlaczego warto liczyć wartość klienta (CLV), koszt jego pozyskania (CAC) i wskaźnik retencji (CRR),
- jak wykorzystać informacje pochodzące z różnych kanałów komunikacji do wzmocnienia więzi z klientem i zatrzymania go,
- jak ocenić skuteczność działań retencyjnych,
- kiedy dopuszczalne jest automatyczne przedłużanie umowy,
- na czym polega badanie głosu klienta.
Zamów teraz szósty numer Nowej Sprzedaży!
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ponadto z „Nowej Sprzedaży” 5 (6) dowiesz się m.in.:
- jakie zasady stosują mistrzowie budowania relacji,
- kiedy rozważyć wdrożenie systemu prowizyjnego liczonego od wielkości sprzedaży, a kiedy wybrać prowizję od zysku,
- jakim błędom poznawczym klienci ulegają najczęściej,
- jak włączyć klientów w proces współtworzenia wartości,
- jakie są trzy główne style negocjacyjne.
Zestawienia, które znajdziesz w „Nowej Sprzedaży” 5 (6), to:
- 7 sposobów na budowanie lojalności,
- jak utrzymać klienta – dobre praktyki,
- zasady, jakie firma musi wdrożyć, aby wspierać handlowców w utrzymywaniu klientów,
- lista czynników mających wpływ na poziom CAC i CLV,
- przykładowy zestaw zmiennych, które możesz wykorzystać do stworzenia modelu antychurnowego,
- analiza migracji klientów krok po kroku,
- 8 sposobów na to, jak powiedzieć Twojemu klientowi „nie”,
- przykładowy plan badania VOC,
- błędy poznawcze, którym najczęściej ulegają klienci.
Zamów teraz szósty numer “Nowej Sprzedaży”
Autorzy „Nowej Sprzedaży” 5 (6) to:
Monika Bartkowiak, Marta Bryła-Gozdyra, Karol Dudij, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Emilia Harabień, Wojciech Herra, Karolina Jóźwik, Rafał Judek, Iza Krejca-Pawski, Maciej Kroenke, Dominika Maciejak, Przemysław Mik, Rafał Mróz, Andrzej Ogonowski, Dagmara Plata-Alf, Mirosław Rogiewicz, Radosław Rogiewicz, Marcin S. Rogowski, Paweł Sala, Marzena Sawicka, Piotr Stohnij, Adam Szaran, Szymon Zwoliński.
Zamów teraz szósty numer “Nowej Sprzedaży”
Możesz również zamówić prenumeratę z dostępem do wydań archiwalnych w formacie PDF