Strategia marketingowa jest jak mapa – wskazuje cel, do którego dążysz. Potrzebujesz jeszcze planu marketingowego, który określa, w jaki sposób chcesz tam dotrzeć. Jeżeli podróżujesz w grupie, możesz podzielić się zadaniami z innymi na podstawie umiejętności uczestników wyprawy. W ten sposób nie tylko dojście do celu będzie satysfakcjonujące, lecz także sama droga okaże się o wiele ciekawsza.
Z tego artykułu dowiesz się:
- na czym polega metoda GPS i jak zgodnie z nią planować zintegrowane działania marketingowo-sprzedażowe w firmach B2B,
- jak uzgodnić wspólne parametry współpracy marketingu i sprzedaży,
- jak określić cele pośredniego i bezpośredniego wpływu dla zespołów marketingu i sprzedaży,
- jak na bazie celów stworzyć skalowalne procesy i projekty marketingowo-sprzedażowe,
- jak na podstawie planowanych projektów i procesów rozwijać kompetencje zespołów marketingowych i sprzedażowych.