W świecie, w którym trendy dynamicznie się zmieniają, agencje eventowe stają przed wyzwaniem tworzenia efektywnej komunikacji marki. Bo przecież event jest również istotną częścią strategii marketingowej, o czym często się zapomina. Dowiedz się, jak dobrze zaplanowane wydarzenie, skoncentrowane na uczestnikach i ich doświadczeniach, może wpływać na odbiór brandu.
Event jako narzędzie komunikacji
Każdego dnia współczesny konsument jest bombardowany tysiącami komunikatów marketingowych. Tradycyjne kampanie reklamowe stają się niezauważalne, a przyciągnięcie uwagi – coraz trudniejsze. Marketerzy szukają więc nowych dróg dotarcia do odbiorcy, często nie zauważając, że najprostsze rozwiązania mogą okazać się najskuteczniejsze. I właśnie tutaj jest zadanie dla eventów – jako narzędzia do nawiązywania bezpośredniej, autentycznej relacji z odbiorcami.
Zapamiętaj
Dobrze przemyślane wydarzenia nie tylko dostarczają informacji o produkcie czy marce, lecz także tworzą atmosferę angażującą wszystkie zmysły uczestników. Można pokusić się o stwierdzenie, że event jest doświadczeniem, które pozostaje w pamięci odbiorcy dłużej niż przekazy reklamowe płynące z tradycyjnych mediów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wydarzenia zgodne z ideą human to human
Branża eventowa korzysta z najnowszych technologii i kładzie nacisk na zrównoważone działania. Standardem staje się wykorzystanie sztucznej inteligencji do personalizacji doświadczeń uczestników, przy jednoczesnym minimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko. Gdy ma się do dyspozycji AI i inne rozwiązania cyfrowe, można znacznie zredukować ilość zużywanego papieru czy wykorzystywanej energii. W ten sposób da się tworzyć wydarzenia, które są zarówno efektowne, jak i bardziej przyjazne środowisku. Ale czy to wystarczy?
Zapamiętaj
Innowacyjność w kreacji eventów nie polega jedynie na zastosowaniu najnowszych technologii czy efektów wizualnych. Nie jest to tylko zastosowanie sztucznej inteligencji ani zbudowanie zapierającej dech w piersiach scenografii. To przede wszystkim zrozumienie, że eventy są dla ludzi.
Wydaje się to dość oczywiste, prawda? Jednak nie zawsze tak jest. Agencje prześcigają się w poszukiwaniu coraz nowszych rozwiązań i ciekawszych atrakcji – innej mechaniki, koncepcji, jeszcze większego show. Oczywiście, wszystkie te elementy są bardzo ważne. Jednak tylko prawdziwe i pełne zrozumienie zasad kreowania wydarzeń zgodnie z ideą human to human (od człowieka dla człowieka) daje możliwość kompleksowego wprowadzenia odbiorcy w świat, który marka chce mu pokazać.
Zapamiętaj
Przygotowywanie wydarzeń skoncentrowanych na człowieku polega na dobieraniu elementów i narzędzi eventu w taki sposób, aby trafić w czułe punkty uczestników, wyzwolić w nich emocje i stworzyć trwałe wspomnienia. Jeśli wzbudzisz w odbiorcach poczucie przynależności do grupy oraz dasz im możliwość dostrzeżenia, że mają podobne podejście do świata, będziesz w stanie sprawić, że event zostanie zapamiętany. A to klucz do sukcesu.
Event jako potwierdzenie wartości marki
W gąszczu identycznie wyglądających wydarzeń branżowych i korporacyjnych, które mają podobną mechanikę i specyfikę, konieczne jest wyróżnienie się czymś innym, wyjątkowym.
Dzięki nieszablonowemu podejściu do projektów marketingowych można dziś stworzyć event nie tylko spełniający oczekiwania odbiorców, ale nawet je przekraczający. To ważne, ponieważ współcześni konsumenci szukają wartości, z którymi mogą się utożsamiać. Szczególne znaczenie ma to dla młodego pokolenia (gen Z), które już niedługo zdominuje rynek.
Zapamiętaj
Eventy pozwalają jeszcze bardziej niż kiedykolwiek budować spójny wizerunek marki, który idzie w parze z jej atrybutami i misją. Dlaczego? Przez organizację wydarzeń firmy mogą w namacalny sposób udowodnić swoje wartości, a nie tylko o nich mówić lub zapisywać je na stronie internetowej.
Dodatkowo eventy coraz częściej nie kończą się w dniu realizacji, co ma duże znaczenie w kontekście strategii marketingowej i budowania lojalności odbiorców.
Podsumowanie
Marketerzy wiedzą, że eventy powinny być odpowiedzią na strategię i charakteryzować się spójnością z wizerunkiem marki. Jednak w natłoku podejmowanych działań często zapomina się o tym, aby sięgnąć głębiej, ponad kilka haseł i kolor brandu. Na szczęście branża eventowa otworzyła się na strategię – i to na całego!
Zapamiętaj
Tylko przemyślane projekty – które wykorzystują wydarzenia jako ważny element kreacji i całościowej strategii marketingowej, a nawet tożsamości marki – mogą tak naprawdę potwierdzić wartości brandu.
Materiał partnera