Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2024 w VI edycji już zasłynął rekordową liczbą – prawie 100 zgłoszeń, a 19 kategorii rywalizacji daje obraz wszystkich odmian performance marketingu, afiliacji, contentu oraz strategii e-commerce wykorzystywanych w biznesie. Sprawdź, kto ma szansę na zwycięstwo w poszczególnych kategoriach. Na gali nie zabraknie gości z zagranicy.
Rola performance marketingu
Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, pomaga w kompleksowym podejściu do reklamy i marketingu. Firmy zamawiające płacą za wymierne działania lub wyniki, np.: kliknięcia, rozszerzenie bazy klientów, sprzedaż lub inne z góry określone cele.
Najlepsi specjaliści w tej dziedzinie i ich zespoły muszą wykazywać się wiedzą technologiczną, znać zachowania konsumenckie i łączyć je z marketingiem oraz zarządzaniem. Takie osobowości i zespoły zostały właśnie nominowane do kolejnego etapu Performance Marketing Diamonds EU 2024.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Szybcy i skuteczni – wyróżniki najlepszych marketerów
Marketing efektywnościowy wymusza szybkość i trafność decyzji – kampanie są stale optymalizowane na podstawie danych otrzymywanych w czasie rzeczywistym. Chodzi o maksymalizowanie efektu i zwrot z inwestycji.
Skuteczni marketingowcy są bardzo cenni dla każdej organizacji, niezależnie od wielkości, modelu działania, specjalizacji czy branży – mówi Patrycja Sass-Staniszewska. Prezes e-Izby przykłada szczególna uwagę do profesjonalizacji całego e-commerce w Polsce. – Z pewnością tacy pracownicy są warci zauważenia, docenienia i nagrodzenia. Izba Gospodarki Elektronicznej jako organizacja o największym zasięgu i najbardziej efektywnym w działaniu na rzecz e-commerce w kraju też działa na ich rzecz.
Architektura rywalizacji w Performance Marketing Diamonds EU 2024
Perfomarketing to praca na wskaźnikach i danych. Wykorzystuje się w nim zaawansowane techniki targetowania, personalizacji komunikatów i podejście wielokanałowe, tj.: wyszukiwarki (SEM), media społecznościowe oraz marketing e-mailowy i afiliacyjny.
W ten sposób dociera się do odbiorców korzystających z różnych punktów kontaktu i urządzeń. Te działania mają odzwierciedlenie w blokach tematycznych konkursu:
- Performance & Affiliate Marketing,
- Creative Performance,
- Content Performance,
- Strategy Performance.
Z kolei kategorie główne to:
- B2B Campaign of the Year,
- B2C Campaign of the Year.
Po ogłoszeniu nominowanych jury tegorocznej edycji konkursu złożone z najlepszych ekspertów e-commerce i marketingu ma przed sobą jeszcze jedno zadanie. Wskaże najlepszych, w tym laureatów kategorii Performance Agency of the Year i Performance Brand of the Year oraz najlepszego z najlepszych – laureata Grand Prix.
Nad prawidłowym przebiegiem całości konkursu czuwa audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.
W oczekiwaniu na finał Performance Marketing Diamonds EU 2024
Rozstrzygnięcie konkursu stanie się częścią przełomowego wydarzenia. Tego dnia wszystkie europejskie drogi e-commerce będą prowadziły do Warszawy, gdzie 23 maja w hotelu Belotto w Warszawie odbędzie się pierwszy Europejski Szczyt e-Commerce. W wydarzeniu swoją obecność potwierdzili również przedstawiciele administracji publicznej.
– To osiągnięcie bez precedensu. Nasze zaproszenie do udziału w pierwszym Europejskim Szczycie e-Commerce przyjęły największe europejskie organizacje e-commerce. Uczestnicy tego wyjątkowego wydarzenia, wśród których znalazło się 13 szefów wiodących organizacji e-commerce z UE, omówią strategię europejskiego e-commerce oraz eksportu online na najbliższe lata! – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby. – W finale dnia rozdamy Diamenty PMD EU, co podkreśli międzynarodowy wymiar samego konkursu i europejski zasięg organizacji, którą mam zaszczyt prowadzić – podkreśla z dumą.
W Gali weźmie udział ponad 40 międzynarodowych gości.
Konkurs, którego partnerami głównymi są Bulgarian e-Commerce Assosiation, Ecommerce Europe oraz Serpact, to także doskonała okazja do tego, aby być na bieżąco z kierunkiem rozwoju krajowego i europejskiego e-handlu.
Wkład w jego stabilny od ponad dekady rozwój ma również performance marketing, który pozwala firmom optymalizować wydatki na reklamę, zwiększać rentowność i powiększać big data. Najlepsze z nich zasłużyły na prestiżową nagrodę – Diamenty Performance Marketing Diamonds EU 2024. Trzymamy kciuki za wszystkich!
Poznaj listę nominowanych w poszczególnych kategoriach
Oto lista nominowanych w VI edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024 z podziałem na kategorie:
The most effective short-term performance campaign:
- Chocolissimo , Numbers & Intuition,
- mBank, Cube Group,
- Performics,
- SalesTube, ValueMedia,
- Tradedoubler.
The most effective affiliate program:
- DentsuX,
- Empik, Tradedoubler,
- Zooplus, Tradedoubler.
The most effective sales campaign:
- Performics (za kampanię dla Lindt),
- Performics (za kampanie dla Semilac),
- SalesTube, ValueMedia,
- Tradedoubler.
The most effective paid search campaign:
- Agata Meble, SalesTube, ValueMedia,
- Bluerank, Rainbow Tours,
- Decathlon, NOVA commerce,
- SalesTube, Lancerto,
- SalesTube, ValueMedia.
The most challenging performance:
- AWIN, Answear,
- iProspect,
- Mediaplus, SalesTube,
- ORLEN Paczka,
- SalesTube, ValueMedia.
The most creative digital campaign:
- LOT,
- SalesTube, ValueMedia,
- Savicki.
Think-out-of-the-box campaign:
- Contrust Communication,
- LOT,
- FormUp,
- SalesTube, ValueMedia.
The most creative use of AI:
- Apifonica,
- Bluerank, Rainbow Tours.
The most effective mobile campaign:
- mBank, Cube Group,
- MODIVO,
- Payback.
ROI content campaign for e-commerce:
- Metapic,
- ORLEN Paczka.
The most effective video content:
- Almette, Value Media, SalesTube,
- Sales&More, LINK4,
- LOT.
The most effective SEO campaign:
- Cube Group, Triverna,
- Performics,
- Sempai,
- Serpact,
- Whites, Diagnostyka.
The best consumer centric content:
- Kubota,
- LOT,
- Whites, Goldsaver.
The best international expansion campaign:
- LOT,
- MODIVO.
The most effective low-budget campaign:
- ContentHouse, ORLEN Paczka,
- DentsuX,
- SalesTube, Value Media.
The most effective omni-channel campaign:
- Almette, Value Media, SalesTube,
- LOT,
- Performics, OBI Polska, Performance Media.
The most effective retail campaign:
- Awin, Halfprice,
- Performics, OBI Polska, Performance Media, Zenith Poland,
- SAVICKI.
B2B campaign of the year:
- ContentHouse & ORLEN Paczka,
- Havas Media, Pracuj.pl,
- iCEA.
B2C campaign of the year:
- ezebra, Cube Group,
- LOT,
- SalesTube, Value Media.
Patronem medialnym konkursu jest „Marketer+”.