Realizując kampanie marketingowe, warto na każdym kroku monitorować koszt konwersji i w miarę możliwości rozliczać działania w sposób efektywnościowy. Pozwala to na bieżąco dostosowywać wydatki, by finalnie maksymalizować skuteczność komunikacji. Działania reklamowe optymalizowane pod efekt to właśnie, w ogromnym skrócie, performance marketing. Jego charakterystyka na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniła, dlatego chciałbym rozwiać mity i podkreślić fakty, które stale powracają przy rozliczeniach efektywnościowych. Poznanie podstawowych mechanizmów działających w performance marketingu pozwoli z jednej strony zrozumieć, jak ważny jest odpowiedni dobór partnerów. Z drugiej – na czym polega sztuka performance marketingu i dlaczego jest on skuteczny.
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym charakteryzuje się performance marketing,
- dlaczego działania performance marketingowe są chętnie wybierane przez reklamodawców,
- na co zwracać szczególną uwagę przy planowaniu kampanii w modelach efektywnościowych,
- czym kierować się przy wyborze partnerów, z którymi chcemy zrealizować działania performance marketingowe.