Średnio 76% firm pada ofiarą phishingu każdego roku. Czy marki mogą temu zapobiec? EmailLabs zbadał, jak zabezpieczają się najpopularniejsze strony www w Polsce.

Skuteczny, ale podatny na ataki kanał komunikacji
Największe firmy wysyłają setki tysięcy e-maili dziennie: tych z promocjami, ale też wiadomości transakcyjnych, np. dotyczących zakupu. Na skrzynce przeciętnego Kowalskiego najwięcej tego typu powiadomień pochodzi ze sklepów online, fintechów (powiadomienia dotyczące płatności), systemów rezerwacyjnych i firm kurierskich. Czy wszystkie te maile pochodzą od ich prawowitych nadawców? Jak często z pozoru niewinny e-mail okazuje się być próbą wyłudzenia wrażliwych danych i pieniędzy?
Okazuje się, że bardzo często. Tylko w ubiegłym roku systemy Kaspersky Lab udaremniły ponad 482 miliony prób odwiedzenia fałszywych stron internetowych m.in. z wykorzystaniem kanału e-mail – to dwa razy więcej niż w 2017 roku. Czy firmy mogą bronić się przed atakami? Tak i niewielu zdaje sobie sprawę z tego, jak w prosty sposób można to zrobić.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Klienci są niedostatecznie chronieni
Niemal 70 proc. domen należących do najbardziej popularnych w Polsce firm nie jest odpornych na ataki phishingowe. Zaledwie 31 procent najpopularniejszych domen spełnia zalecany, minimalny poziom ochrony kanału e-mail.
“Wyniki badania są zaskakujące – sklepy internetowe nie chronią swoich klientów w należyty sposób. Mało kto jest świadomy istnienia relatywnie prostych zabezpieczeń, jakie można zastosować chociażby konfigurując domenę – mówi Katarzyna Garbaciak, Dyrektor Zarządzająca w EmailLabs. Naprawdę warto to zrobić, zwłaszcza że poprawnie dodane uwierzytelnienia wpływają nie tylko na poziom bezpieczeństwa, ale i na lepszą dostarczalność e-maili – dodaje.
Pobierz pełny raport
Ochrona konsumentów powinna być obowiązkiem firmy
Phishing to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod firmę w celu wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania, danych karty kredytowej), zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań. Zdecydowana większość wiadomości phishingowych jest dostarczana właśnie za pośrednictwem e-maili. Fałszywy adres do złudzenia przypomina autentyczny, aby skłonić adresata do przekazania napastnikom informacji.
Wśród konsekwencji ataku phishingowego możemy wskazać czarny PR (media chętnie poinformują o wpadce firmy), utratę reputacji i zaufania klientów, a ostatecznie… spadek przychodów, co potwierdzają same firmy-ofiary.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?