Jak inaczej określić „lajki”? Jak zbudować globalny e-mail marketing? Jak przeprowadzić kampanię remarketingową krok po kroku? – odpowiedzi na te pytania poznali uczestnicy 9. edycji Kongresu Online Marketing, którego głównymi gośćmi byli prof. Jerzy Bralczyk, Marcin Prokop, Marcin Maj i Michał Górecki.
12 marca rekordową, 9. edycję Kongresu, w której wzięło udział 500 uczestników i 28 prelegentów, rozpoczęła prezentacja dekalogu budowania marki w mediach wygłoszona przez Marcina Prokopa oraz wykład prof. Jerzego Bralczyka o języku w marketingu i reklamie, a zakończyła wyjątkowa debata „Pytasz i wiesz”, którą poprowadził Jarosław Kuźniar.
– Nasze kongresy wyróżnia praktyczne podejście i najgłośniejsze nazwiska w świecie marketingu. Obecnie pracujemy nad 6. edycją programu Certyfikowany Online Marketing Manager, VIII Ogólnopolską Konferencją Szefów Sprzedaży z udziałem m.in. dr Joanny Heidtman oraz Rafała Tabaczka – zwycięzcy w prestiżowym konkursie Polish National Sales Awards w kategorii najlepszy Trener Sprzedaży w Polsce w 2014 oraz nad III Kongresem Kids&Family Days. Powoli zaczynamy także przygotowania do jubileuszowej, 10. edycji Kongresu Online Marketing, której jesienna odsłona odbędzie się w listopadzie – mówi Joanna Czeladzińska, szef pionu e-biznes w Forum Media Polska, organizator wydarzenia.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Podczas IX Kongresu Online Marketing odbyło się 17 prezentacji, trzy bloki warsztatowe, w trakcie których w praktyce było można poznać wykorzystanie najnowszych narzędzi e-marketingowych oraz dwie debaty.
Najlepsze inspiracje na rok 2015
Poznaj środowisko, zdefiniuj odbiorcę, zdobądź zaufanie, zbuduj team, stosuj kaizen, bądź elastyczny, znajdź motywację, doskonal mistrzostwo, zarządzaj sukcesem, zmieniaj świat – Marcin Prokop przedstawił dekalog budowania marki w mediach, okraszając prezentację licznymi anegdotami zza telewizyjnych kulis.
[opis]Marcin Prokop o budowaniu marki w mediach[/opis]
[zrodlo]Materiały własne[/zrodlo]
Marcin Maj z OS3, opierając się m.in. na przykładach aplikacji Uber, „Share a coke” Coca-Coli, BlaBlaCar i airbnb, opowiedział o gospodarce opartej na współdzieleniu.
[opis]Marcin Maj mówi o sharing economy[/opis]
[zrodlo]Materiały własne[/zrodlo]
Dlaczego w 2015 roku twoja strona nadal wygląda jak wortal? Dlaczego podajesz telefon z (0) na początku, skoro od 2010 roku nie wybiera się 0? Jak jest obecnie odbierana twoja marka? Kim jest twój klient? – Michał Górecki w prezentacji pt. „Czy twoja firma naprawdę jest w internecie?”, zachęcał uczestników do… myślenia.
[opis]Michał Górecki podczas swojej prezentacji[/opis]
[zrodlo]Materiały własne[/zrodlo]
Zaś prof. Jerzy Bralczyk, podczas prelekcji o języku świata reklamy i marketingu, zachęcał do używania polskiej pisowni słów, które przychodzą do nas z angielskiego jak np. fejs, lajk, kejs, mejl, fanpejdż lub nadawania im polskich zamienników – „podobki” lub „lubiki” zamiast „lajków”.
[opis]Prof. Jerzy Bralczyk w trakcie Kongresu[/opis]
[zrodlo]Materiały własne[/zrodlo]
Przepisy na marketing dla małych i dużych firm
Dzięki podziałowi Kongresu na ścieżki dla MŚP i dla dużych firm uczestnicy otrzymali treści i narzędzia dopasowane do ich typów firm.
Narzędzia dla marketera na przykładach salonu fryzjerskiego oraz sieci sprzedaży samochodów przedstawił Marcin Kordowski z S3, o tym, jak wykorzystują w praktyce marketing automation małe i duże firmy opowiedział Grzegorz Błażewicz z SALESManago. Dlaczego warto zintegrować e-commerce z systemem e-mail marketingowym tłumaczyła Anna Bratek z SARE. Jak opisać, rozpoznać tożsamość marki i przejść na jej silną stronę przybliżył Mikołaj Bleja z Horsefield. Natomiast Jolanta Piela z K2 pokazała jak wykorzystać społeczne niezręczności w budowaniu angażujących kampanii.
Podczas ścieżki dla dużych firm o tym, jak zaplanować, rozliczać i mierzyć e-commerce w 2015 roku opowiedział Tomasz Karwatka z Divante, Karolina Semeniuk ze Sparc Media doradzała jak wybrać taktykę reklamową na najbliższy sezon, a Maciej Ossowski z GetResponse podpowiedział jak realizować efektywne kampanie i rozszerzać zasięg newsletterów poza polskich odbiorców. O tym, że personalizacja to sposób na wyższe ROI z marketingu przekonywał zaś Jakub Cyran z GO.PL, a Judyta Dettlaff z Email Network przybliżyła jak można przykuwać uwagę i angażować mocniej za pomocą videomailingu. Na koniec Maciej Swoboda z Netizens pokazał jak rewolucja beaconowa zmieni rynek handlu detalicznego.
Praktyczne warsztaty
Oprócz czerpania inspiracji z prezentacji, uczestnicy mogli także nauczyć się samodzielnie korzystać z narzędzi e-marketingowych. Analizę stron internetowych na żywo przeprowadzili Przemysław Matyjaszczyk i Łukasz Żytko z Whites. Jak przygotować kampanię remarketingową krok po kroku pokazał Krzysztof Wroński z Semhouse.
Podczas IX Kongresu Online Marketing odbyły się również certyfikowane warsztaty z Facebook Ads, które poprowadził Piotr Chmielewski z SocialMediaNow, certyfikowane warsztaty z Google Analytics prowadzone przez Mariusza Michalczuka z Conversion oraz szkolenie z social media przygotowane przez Sociomatic.
Inspirujące debaty
Po pierwszej części pełnych inspiracji prezentacji odbyła się debata specjalna z udziałem prof. Jerzego Bralczyka. Kongres zakończyła debata „Pytasz i wiesz” z udziałem Anny Sakowicz – Chief Digital Officer Starcom MediaVest Group, Marcina Maja – CEO OS3, Tomasza Karwatki – CEO Divante, Szymona Kosińskiego – Prezesa Zarządu Sarigato, Jolanty Pieli – Senior Strategy Consultant z K2, Małgorzaty Wojciekiewicz – Strategic Client Manager z GoldenLine.pl, Krzysztofa Wrońskiego z Semhouse, Jakuba Cyrana z GO.pl oraz Witolda Chomiczewskiego – radcy prawnego z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy, którą poprowadzili Arkadiusz Widawski, redaktor naczelny Magazynu Online Marketing Polska wspólnie z Jarosławem Kuźniarem z TVN24.
[opis]Debata „Pytasz i wiesz”[/opis]
[zrodlo]Materiały własne[/zrodlo]
W listopadzie odbędzie się jubileuszowa, 10. edycja Kongresu Online Marketing.
Marketer+ był patronem medialnym wydarzenia.