Ponad 180 projektów zostało zakwalifikowanych do udziału w trzynastej edycji IAB MIXX Awards - konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. W połowie października rozpoczyna się etap obrad jury, które na drodze głosowania i obrad wyłoni nominowanych. Poznamy ich do 12 listopada 2019 roku. Gala rozdania nagród odbędzie się pod koniec listopada w Warszawie.
IAB MIXX Awards kierowany jest zarówno do agencji reklamowych, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii reklamowej. Do 13. edycji konkursu zakwalifikowanych zostało ponad 180 projektów.
– Tak duża liczba zgłoszonych kampanii ogromnie nas cieszy. Odzwierciedla także historyczny moment, w którym wydatki reklamodawców na internet w Polsce przekroczyły wydatki na telewizję (badanie IAB/PwC AdEx Q1’12019i). Wraz z dynamicznym rozwojem naszej branży rośnie też odpowiedzialność za jakość działań na rynku reklamy internetowej. Zwycięskie projekty, które wyłaniamy w IAB MIXX Awards przyczyniają się do jej podnoszenia poprzez wskazywanie najlepszych praktyk i kierunków rozwoju – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– Dobrym obrazem sytuacji rynkowej jest popularność konkretnych kategorii IAB MIXX Awards. Pod tym względem swój bardzo udany debiut zaliczyła nowo wprowadzona w tym roku kategoria Content Marketing. To w niej otrzymaliśmy najwięcej zgłoszeń. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też kategorie Best Use of Social Media oraz Innovation & Smart Solution – dodaje Robert Wielgo, Członek Zarządu IAB Polska.
Projekty zakwalifikowane do konkursu zostaną poddane ocenie jury, w skład którego wchodzi kilkudziesięciu przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych. Eksperci będą rozpatrywać projekty jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Nad przebiegiem głosowania czuwa audytor-firma PwC.
– W IAB MIXX Awards szukamy kampanii unikatowych. Muszą nie tylko najefektywniej zachęcać do interakcji z marką czy prezentować najskuteczniejsze rozwiązania, ale przede inspirować i wskazywać kierunki rozwoju branży. Takie wybitne kampanie mają szansę na złotą statuetkę.
Wzorem lat ubiegłych nie zamierzamy stosować taryfy ulgowej, więc już sama nominacja w konkursie to ogromne wyróżnienie dla twórców projektu – komentuje Anna Iller, Branded Content Manager, Allegro, przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2019.
Nominacje w 16 kategoriach zostaną ogłoszone do 12 listopada br., a pod koniec tego miesiąca statuetki trafią do rąk tych, którzy dziś liczą się w reklamie. Podczas MIXX Awards zostaną także wręczone nagrody za dokonania – Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda za szczególne osiągnięcia życiowe.
Uroczystą galę poprzedzi MIXX Conference – wydarzenie prezentujące najciekawsze i najbardziej inspirujące case studies kampanii nominowanych do MIXX Awards. Tematy prezentacji przedstawione zostaną na początku listopada.
Więcej informacji: www.mixx-awards.pl
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ.
Partnerzy medialni: Gazeta.pl, Interaktywnie.com, Marketer Plus, Marketing przy kawie, My Company, Magazyn Online Marketing, NaTemat, NowyMarketing, Social Press, Wirtualna Polska Media
Współpraca: Newspoint, Havas Media Group, VMLY&R
O MIXX Awards
Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2006 roku. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja MIXX Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 roku przez amerykański oddział IAB.
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 200 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne.
Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, MIXX), warsztatów i szkoleń (Internet Week, IABHowTo, FutuLab).
Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych. IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Izby Gospodarczej. www.iab.org.pl
Kontakt:
Agata Gołuchowska
Menedżer ds., komunikacji i marketingu
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
T: +48 516 218 648
E: a.goluchowska@iab.org.pl