Co wydarzyło się w minionym tygodniu? Na jakie kampanie warto zwrócić uwagę? Jakie nowe trendy i funkcje widzimy w social mediach? O co chodzi z astrologią w marketingu? Z kim nawiązała partnerstwo meta? I czym jest Nolhtaced? Wszystko to w najnowszej prasówce.
Co wydarzyło się w minionym tygodniu? Na jakie kampanie warto zwrócić uwagę? Jakie nowe trendy i funkcje widzimy w social mediach? O co chodzi z astrologią w marketingu? Z kim nawiązała partnerstwo meta? I czym jest Nolhtaced? Wszystko to w najnowszej prasówce.
Meta Connect 2022 – nowi partnerzy metawersum i premiera Quest Pro
Podczas październikowego Meta Connect 2022 Mark Zuckerberg na forum ogłosił nowe partnerstwa metawersum. Mają na celu jego rozwój i rozszerzenie technologiczne. Meta nawiązała tym samym współprace z Microsoftem, Accenture oraz platformą Zoom.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Podczas konferencji ujawniony został też wyczekiwany przez wielu projekt – Quest Pro. Zestaw VR, zaprojektowany z naciskiem na mieszaną rzeczywistość (MR). Pozwala na oddziałowywanie wzajemne rzeczywistości i świata wirtualnego. Przykładowo posiada kamery skierowane do wewnątrz, które wspomogą m.in. tworzenie awatarów. Zuckerberg opisuje urządzenie także, jako wysokiej jakości i przeznaczone do pracy.
Więcej na temat Meta Connect 2022 znajdziesz tutaj.
Decathlon zmienia nazwę na Nohltaced
Trzy belgijskie oddziały sklepów Decathlon na miesiąc nosić będą odwróconą nazwę marki. Zabieg ma na celu promowanie “odwróconych zakupów”. Klienci będą mogli odsprzedać firmie stare lub nieużywane produkty sportowe. Decathlon naprawi je i ponownie sprzeda na gwarancji.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży przedmiotów z drugiego obiegu? Koniecznie przeczytaj artykuł Re-commerce, czyli moda na vintage przenosi się do internetu.
#antysemityzmSTOP – nowa kampania społeczna Meta, AJC Europe i Przestrzeń
Przestańmy w końcu używać zwrotów, takich jak „liczmy jak Żydzi”. Zwrotów, które nakładają negatywne nacechowanie na ludzi. American Jewish Commitee (AJC) wspólnie z Meta i agencją Przestrzeń wychodzą naprzeciwko problemu jakim wciąż jest utrwalanie (często nawet nieświadomie) krzywdzących stereotypów dotyczących Żydów.
LPP SA w drugim kwartale z przychodami wyższymi o 45%
Q2 dla gdańskiej spółki stał pod znakiem wzrostu, spółka zwiększyła przychody, które (za okres od maja do lipca) przekroczyły 4,3 mld złotych. Za 57% przychodów odpowiada sprzedaż zza granicy. Dynamicznie rozwinęły się także zyski z marki Sinsay. Zanotowany został wzrost sprzedaży o 63% oraz dobre wyniki na rynkach e-commerce w Grecji, Hiszpanii i Włoszech. W ramach celów rozwojowych spółka planuje w roku obrotowym 2022/23 przychody wysokości 16 miliardów oraz 5 miliardów złotych w e-commerce. W 2023 planuje dalszą ekspansję międzynarodową, debiut w Mediolanie oraz otwarcie następnych salonów w Londynie.
Nielsen z dwiema nowościami w Polsce
Nowy pomiar reklam telewizyjnych w Polsce
Klienci Nielsen od października będą mogli korzystać z rozpoznania dynamicznych reklam (DAI) oraz zbiorczego raportowania wyników w ramach pomiaru oglądalności telewizji w domach. Umożliwi to wykorzystanie technologii watermark. Dźwięk wgrywany w do reklam dynamicznych, wykrywany przez mierniki telewizyjne, ale niesłyszalny dla ludzkiego ucha. Dzięki temu, rozwiązanie Reconciliation DAI zmniejszy oglądalność spotu liniowego, w którym nastąpiła podmiana reklamy.
Czym jest reklama DAI?
Inaczej addressable TV. Na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internetowej, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. W praktyce oznacza to, że widzowie tego samego kanału mogą oglądać w jednym czasie różne bloki reklamowe. Dzięki temu rozwiązaniu kampanie reklamowe mogą być precyzyjniej kierowane do określonych grup docelowych.
Total Ad Ratings – już dostępne na rynku polskim
Od październiku także na polskim rynku dostępne jest nowe autorskie narzędzie cross-mediowe Total Ad Ratings od Nielsen. Sumuje ono łączny zasięg kampanii, uwzględniając widownię telewizji linearnej i platform cyfrowych. Jest to możliwe dzięki połączeniu dwóch istniejących już pomiarów marki Digital Ad Ratings (kampanie w internecie) oraz Television Audience Measurement (reklamy w telewizji).
TAR oferuje reklamodawcom niezależne i reprezentatywne informacje o odbiorcach kampanii wraz z danymi demograficznymi dotyczącymi wieku i płci, pomiaru zasięgu, częstotliwości i Gross Rating Point. Dzięki temu będzie można uzyskać informację o unikalnych zasięgach każdego kanału w różnych grupach demograficznych oraz całkowity zasięg kampanii telewizyjno-internetowej z uwzględnieniem części wspólnej.
Podsumowanie tagów – kolejne ułatwienie od Google
Zespół Google wprowadził kolejne ułatwienie tagowania w witrynie. Dzięki funkcji summary coverage za pomocą jednego kliknięcia w kokpicie sprawdzić można, czy tag Google został zaimplementowany na wszystkich stronach witryny. Szybko i łatwo można odnaleźć też te, na których się nie znalazł.
YouTube wprowadza nicki
W końcu i na YouTubie można będzie oznaczać inne kanały po dodaniu znaku „@”. Co więcej – będzie on nieodłącznym elementem wszystkich nicków na platformie. „Handles”, to niepowtarzalne i krótkie identyfikatory kanałów, które będą widoczne na stronach głównych kanałów, kartach Shorts oraz w wyszukiwarce. Funkcja ma ułatwić interakcję między użytkownikami oraz ułatwić eksplorowanie treści.
Nowe rozwiązania widowni w Display & Video
W związku z cyfrową transformacją w marketingu Google stworzył dwa proste, gotowe do użytku rozwiązania Display & Video 360. Uwzględniają dane własne i uczące się systemy:
- Zoptymalizowane targetowanie. Pomaga zwiększyć zasięg wśród odpowiednich odbiorców i zwiększyć ROI poprzez wynajdywanie nowych, pasujących odbiorców, którzy prawdopodobnie dokonają konwersji. Według pierwszych testów narzędzie zapewniło 25% poprawę celów kampanii.
- EPID. Aktualizacja z formatu PPID umożliwia udostępnienie identyfikatorów dla większej liczby giełd, wydawców, dostawców chcących udostępniać identyfikatory backendowi Display & Video 360. Co to może dać? Poprawę jakości automatycznych reklam.
Poznaj znak zodiaku swojego odbiorcy
Astrologia zaliczyła wielkie wejście. Była prawdziwym hitem w branży kreatywnej. Co ciekawe – nie przepadła w czeluściach pamięci, jak wiele innych, a na dobre zagościła w sercach i na feedach odbiorców. Do tego stopnia, że marki coraz częściej włączają ją w swoją komunikację social mediową (np. Nago, Mylee) a nawet stanowi rdźeń kampanii (np. Credit Agricole i wróżbita Maciej).
Co więcej – nawet najnowsza aktualizacja systemu IOS oferuje możliwość dodania do widgetów faz księżyca, coby być na bieżąco.
Dyskonty zyskują dzięki inflacji klientów, a sieci handlowe powinny inwestować w marki własne – raport Bain & Company
Inflacja zwiększa zainteresowanie Polaków dyskontami, którzy coraz częściej poszukują promocji mówią badania firmy doradczej Bain & Company. Inne formaty handlowe mogą utrzymać klientów, wpływając na ich percepcję cenową odpowiednio skrojonym asortymentem oraz akcjami rabatowymi i lojalnościowymi.
– W warunkach gwałtownego wzrostu cen artykułów spożywczych, sieci dyskontowe zyskują klientów. Obserwujemy to również w Polsce, gdzie ich udział w rynku regularnie zwiększa się. Ponieważ walka o klienta się zaostrza, sytuacja robi się bardzo trudna dla całego sektora – mówi Patryk Rudnicki, młodszy partner Bain & Company.
Co mogą zrobić w tej sytuacji marki zdaniem ekspertów?
- Skupić się na towarach, o największym wpływie na budowanie percepcji cenowej wśród klientów
- Zwiększać akcje promocyjne i lojalnościowe, by klienci mieli przekonanie, że oferty, które otrzymują, stanowią faktyczną okazję zakupową
- Zadbać o odpowiednią komunikację akcji promocyjnych
- Aktywnie zarządzać relacjami z dostawcami i kontrahentami, mającymi wpływ na poziom kosztów
- Zwiększyć inwestycje w rozwój marek własnych, by poprawić ogólne postrzeganie ich cen. Obecnie udział marek własnych sieci w koszyku zakupowym Polaków oscyluje w okolicy 20 proc., gdy średnia europejska przekracza 30 proc
W Polsce obecnie sieci dyskontowe odpowiadają za około 40% wartości zakupów polskich gospodarstw domowych, a wynik prawdopodobnie będzie jeszcze rosnąć.
Więcej informacji na temat raportu od Bain & Company przeczytacie na oficjalnej stronie.
Warto obejrzeć:
Wciąż można zarejestrować się na najważniejsze wirtualne wydarzenie związane z YouTubem! Do tegorocznej edycji YouTube Brandcast zostały już tylko 4 dni. Zapiszcie tę datę!
Warto Posłuchać:
Marketing Przegadany – Damian Jemioło Wojciech Walczak
Pokolenie Z – ewolucja, czy rewolucja w marketingu?
Marketing Masterclass – Magdalena Pawłowska
Sukces pisany szminką, biznes i szczęście – gość Olga Kozierowska
Konta, które warto obserwować:
- LinkedIn: Maciej Lewiński
- TikTok: Michał Excel
- Instagram: Creapills