Spółka nie może wyłączać swojej odpowiedzialności za niezrealizowanie lub nienależyte wykonanie usługi. Jako działający od ponad 20 lat w Polsce profesjonalny przedsiębiorca powinien być odpowiednio przygotowany na takie święta jak Dzień Babci, Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki albo Dzień Ojca, kiedy wzrasta zapotrzebowanie na doręczenia kwiatów czy upominków. Dla klientów jest szczególnie istotne, aby przesyłka dotarła do adresata w konkretnym dniu, zwłaszcza gdy przedsiębiorca do tego zachęca. Jeśli Poczta Kwiatowa nie jest w stanie zrealizować zamówień w terminie, powinna ograniczyć ich przyjmowanie lub informować o braku możliwości dostarczenia kwiatów na czas. Wtedy konsumenci mogliby poszukać innej firmy lub innego sposobu sprawienia radości bliskim” – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Mecze w meta, sztuczna inteligencja w reklamach (pierwszy w Polsce scenariusz napisany przez AI należy do x-kom, gratulujemy!), informacje o oczekiwaniach pokolenia Zet. Wszystko skrócone i podane w poniższej prasówce. Więcej cennych materiałów za to dostępne już w nowym wydaniu Marketera. Zapraszamy do lektury.
UOKiK: Kara 1,6 mln złotych dla Poczty Kwiatowej
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Social Media: Instagram wprowadza tryb cichy i opcję “nie interesuje mnie”
Dla wsparcia koncentracji użytkowników Instagram wprowadza Quiet Mode, w którym wyłączone zostaną powiadomienia, włączony zostanie specjalny status, a co więcej – na wiadomości bezpośrednie (DM) wysyłane będą auto odpowiedzi. Jako jedną z kluczowych motywacji Instagram wymienia umożliwienie skupienia się na nauce wśród nastolatków.
Pilotażowo tryb cichy wprowadzony zostaje w US, UK, Irlandii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Są plany późniejszego rozszerzenia o inne kraje.
Instagram wprowadza funkcjonalności, które odnalazły się wcześniej świetnie na TikToku, mianowicie nowe możliwości filtrowania treści. Przy contencie użytkownicy zaznaczyć będą mogli opcję “nie interesuje mnie” lub zaznaczyć wiele postów jednocześnie i ukryć je, w celu nauczenia algorytmu swoich preferencji. Rozszerzone zostaje też wdrażanie słów kluczowych do filtorwania contentu. Użytkownicy będą mogli dodać listę słow, emotikon i hasztagów, których chcieliby uniknąć.
Social Media: TikTok wprowadza nowe regulacje dotyczące oznaczania mediów państwowych
TikTok rozszerza politykę oznaczania treści pochodzących od mediów powiązanych z rządami państw. Profile rządowe oraz filmy ich autorstwa zostaną oznakowane specjalnymi etykietami. Do kont takich zaliczane będą organizacje medialne, których treści regulowane są przez państwo. Celem jest umożliwienie użytkownikom rozpoznanie źródła treści oraz zaznaczenie, że treści pokazywane przez dane medium mogą prezentować konkretne poglądy powiązane ze wskazanym rządem.
Pilotażowe działania w tym zakresie przeprowadzono w Rosji, Ukrainie i Białorusi, dodając etykiety do treści z powiązanych mediów. W pierwszym kwartale 2023 dołącza następne 40 rynków, w tym Polska.
Employer branding: Publicis rekrutuje w Metaverse
Oddział Publicis Groupe z Beneluxu nowych talentów poszukuje jednocześnie w tradycyjny i nowoczesny sposób. Tradycyjności ma to w sobie jedynie kształtu – czerwonego, stacjonarnego telefonu. Nowoczesności – całą resztę. Publicis umieścił w środowisku metaverse tzw. metafon, który ma zachęcić ich do opuszczenia online-u i odnalezienie swojego miejsca w organizacji Publicis – w prawdziwym świecie.
Kampania: Timothée Chalamet w reklamie Apple TV+
O czym może marzyć aktor znany z filmu Tamte Dni i Tamte Noce? W przewrotnym spocie „Call me” promującym Apple TV+ – oczywiście o wystąpieniu w oryginalnej produkcji platformy.
Jest to drugi spot z serii. Premierowa odsłona „Call me”, w którym rolę pomijanego aktora odgrywa John Hamm została nominowana do Emmy.
Kampania: x-kom pierwszy w Polsce z reklamą napisaną przez AI
Scenariusz reklamy komputerów G4M3R marka stworzyła z wykorzystaniem ChatGPT. Specjaliści od social media najpierw sprawdzili, jak długie i szczegółowe powinno być pytanie, żeby bot przygotował sensowną odpowiedź. Następnie na jej podstawie nagrali reklamę. Zachowali sceny i ich kolejność oraz wykorzystali wszystkie dialogi. Niektóre kwestie dodali od siebie, ale nie wpłynęło to na pierwotny zamysł. W efekcie powstał materiał dostępny na YouTube’owym kanale firmy x-kom.
Więcej o sztucznej inteligencji i kreatywności w biznesie przeczytacie w najnowszym, 57 wydaniu Marketer+. Już dostępny w sprzedaży!
Kampania: #FurFreeEurope
Maffashion, Jankes, Kasia i Jacek Sienkiewicz (Kwiat Jabłoni), Marta Manowska, Karolina Korwin-Piotrowska, Maciej Zakościeślny i Jankes (Krzysztof Jankowski) – polscy twórcy zostali zaangażowani do spotu Stowarzyszenia Otwarte Klatki, promującego zbieranie podpisów pod inicjatywą #FurFreeEurope.
W 180-sekundowym spocie pokazuje reakcje zaangażowanych na nagrania z polskich ferm futrzarskich. Materiały wideo, które oglądają twórcy obrazują okrutne traktowanie zwierząt na danych fermach. Spot został zrealizowany ze studiem produkcyjnym VuFinder Studios.
Link do petycji: https://europabezfuter.pl/
Meta: 50 meczów NBA na żywo w Meta Quest
Wykorzystując rozwiązania wirtualnej rzeczywistości, Meta przeniesie odbiorców na miejsce rozgrywki meczów NBA, WNBA, G Leaue i 2K League na platformach XTADIUM i Meta Horizon Worlds. Wyższy poziom sportowych emocji zapewni możliwość 180-stopniowego podziwiania rozgrywki, dzięki czemu fani poczują się, jakby byli na stadionie. W dalszych krokach Meta planuje rozszerzyć możliwości personalizacji awatarów o merch partnerów.
Raport: Feminatywy w Polsce
Jedni je kochają, inni nienawidzą, a jeszcze innym są one obojętne. Niewątpliwie odgrywają bardzo silną rolę w inkluzywnym języku i współczesnej komunikacji. Mowa oczywiście o feminatywach. Bank BNP Paribas zbadał ich wykorzystanie w codziennym języku Polaków. Jakie są wnioski wśród młodszego pokolenia, a jakie wśród dorosłej grupy?
Wśród dzieci:
- Starsze dzieci częściej dopuszczają wykonywanie konkretnych zawodów przez kobiety (17 kontra 32%)
- Najmniejszy odsetek feminatywów w zawodach wykazują dzieci reprezentujące średnie miasta (14%), środkowy małe miasta (21%), a największy duże miasta (25%)
- Dziewczynki chętniej używają feminatywów
Wśród dorosłych:
- Ponad połowa dorosłych Polaków uważa, że język powinien nadążać za globalnymi zmianami (56%)
- 40% przejawia przynajmniej umiarkowany entuzjazm wobec feminatywów
- Większość kobiet (68%) oraz mężczyzn (65%) deklaruje, że lepiej powiedzieć pani minister niż ministra albo
pani prezes niż prezeska
- Blisko połowa obu płci uważa, że społeczeństwo musi przyzwyczaić się do feminatywów
- Niezależnie od płci i grupy wiekowej – respondenci zgodnie zaznaczają, że zawody można wykonywać niezależnie od płci (powyżej 65% w każdej grupie)
Pełen raport dostępny na stronie BNP Paribas – Wystarczy Słowo.
Raport: Future Proof. Co Zetki myślą o przyszłości.
Dell Technologies przeprowadziło wśród pokolenia Z (18-26) w 15 lokalizacjach z całego świata badanie Future Proof.
Wnioski z badania, które warto zapamiętać. Pokolenie Z:
- Jest w stanie poczekać i nie wprowadzać rozwiązań, które ograniczą dynamikę wzrostu gospodarczego, jeżeli decydenci przedstawią im przejrzysty cyfrowy plan na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości
- Zaufanie do tego, że inwestycje skupione na ożywieniu sektora publicznego przyniosą rozkwit gospodarki w perspektywie 10 lat rozkłada się na niskie lub brak zaufania (32%), niezdecydowanych (38%) i wysokie lub pełne zaufanie (29%)
- Dla ochrony infrastruktury krajowej kluczowe są skuteczne rozwiązania zapewniające cyberbezpieczeństwo
- Wychodzą z założenia, że technologia odegra istotną rolę w walce z kryzysem klimatycznym
- Akceptują krótkoterminowe rozwiązania, takie jak: zrównoważona energia (42%), umożliwienie wdrożenia modelu gospodarki o obiegu zamkniętym (39%), bardziej zrównoważony transport publiczny (29%)
- 25% chce zwiększenia edukacji o zrównoważonym rozwoju dla obywateli
- Uważa, że sposobem na eliminację dyskryminacji cyfrowej jest zwiększenie dostępu do urządzeń (33% i łączności dla grup w niekorzystnej sytuacji (24%) np. na obszarach wiejskich
- 56% zauważa potrzebę wprowadzenia przepisów prawnych i inwestowania w cyberbezpieczeństwo dla ochrony infrastruktury krajowej
- 38% respondentów chce, by sektor prywatny współpracował i był odpowiedzialny względem sektora publicznego (i odwrotnie)
- Chcą wyrównania możliwości i dostępu do pracy oraz informacji. 76% uważa cyfrowe kompetencje jako zasadnicze dla przyszłej kariery. 34% proponuje szerzej dostępne (i ciekawsze) kursy związane z technologią.
- 44% uważa, że szkolnictwo i biznes powinny ściśle współpracować
- Ponad połowa (55%) przedstawicieli pokolenia Z wskazuje możliwość elastycznej i zdalnej pracy jako ważny czynnik, którym kieruje się przy wyborze pracodawcy
Warto posłuchać:
Nowoczesna Sprzedaż i Marketing: Content Marketing – jak zaprojektować materiały, które podbiją serca klientów?
Marketing, Biznes i Sprzedaż z Dawidem Bagińskim: Marketing B2B w firmach produkcyjnych – 7 najczęściej popełnianych błędów
Warto obserwować:
- LinkedIn Barbara Krysztofczyk
- Instagram Psychologia Biznesu
- TikTok borysewicz_ecommerce