Eksperyment społeczny „Pierwsza pomoc ludzkości” BNP Paribas i PCK, wyniki raportu marketingowego firmy Nielsen, nietypowa akcja marki Persil, badanie wynagrodzeń w digital i e-commerce oraz raport PMR na temat wartość rynku e-handlu. Zapraszamy do lektury przeglądu najnowszych informacji z branży marketingu i reklamy.
Wyjątkowy eksperyment społeczny BNP Paribas i PCK
Bank BNP Paribas we współpracy z warszawskim oddziałem PCK zorganizował szczególnie szkolenie z pierwszej pomocy. Uczestnicy mieli za zadanie przetestować swoje umiejętności na fantomach ucharakteryzowanych na bezdomnego mężczyznę, muzułmańską uchodźczynię oraz osobę genderqueer. Zaskakująca sytuacja pozwoliła im skonfrontować się z własnymi przekonaniami, barierami czy stereotypami. Na koniec szkolenia uczestnicy spotkali się z prawdziwymi osobami, które były pierwowzorami reanimowanych.
– Naszym eksperymentem społecznym chcieliśmy sprawdzić, czy jesteśmy w stanie nieść pomoc każdej osobie, niezależnie od jej pochodzenia, wyznania, tożsamości płciowej czy sytuacji społecznej. Uczestniczki i uczestnicy tego doświadczenia zderzyli się nie tylko z przejmującymi historiami bohaterów, ale i własnymi, głęboko skrywanymi przekonaniami. Warto pamiętać, że pierwsza pomoc jest niezbędna nie tylko w sytuacjach kryzysowych, takich jak wojny czy katastrofy naturalne, ale również w codziennym życiu, a potrzeba jej udzielenia może pojawić się nagle i dotyczyć każdego z nas – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor Departamentu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Eksperyment społeczny „Pierwsza pomoc ludzkości” został wyróżniony w kolumnie „AD OF THE DAY” serwisu campaignlive.co.uk.
Zobacz film:
Wynagrodzenia w digital i e-commerce
Według „Raportu trendów 2022. Wynagrodzenia i rynek pracy”, wydanego przez Manpower, 30 tys. zł brutto to najczęściej ofertowane wynagrodzenie na pozycji dyrektora e-commerce. W obszarze digital kandydatowi na stanowisko dyrektora proponuje się najczęściej 28 tys. zł brutto, z maksymalną stawką na poziomie 35 tys. zł brutto.
Stanowiska najniżej opłacane w ramach obszaru digital i e-commerce to copywriter, z najczęściej oferowaną stawką na poziomie 8 tys. zł brutto i maksymalną wyższą o 2 tys. zł. Specjalista ds. afiliacji zarobi najczęściej 7,5 tys. zł brutto, do maksymalnie 10 tys. zł brutto.
W efekcie dużego popytu na nowych pracowników przy jednoczesnym niedoborze talentów, kandydaci z obszaru digital i e-commerce w trakcie zmiany pracy mogą liczyć na wzrost wynagrodzeń nawet o 10% – 20%.
Więcej przeczytasz w artykule na „M+”.
Tylko 26% marketerów na świecie ufa własnym danym dotyczącym odbiorców
Tak wynika z opublikowanego właśnie raportu marketingowo firmy Nielsen. Równocześnie 69% marketerów uważa, że dane zebrane przez ich własną firmę mają zasadnicze znaczenie dla ich strategii i kampanii.
Globalna ankieta przeprowadzona wśród marketerów ujawniła również priorytety na 2022 rok – to zwiększanie świadomości marki, usuwanie barier uniemożliwiających pomiary między kanałami, opracowywanie dopasowanych strategii i zwiększanie ukierunkowania na cele.
Firma Nielsen zapytała też marketerów o planowane w tym roku zmiany w budżetach w ramach poszczególnych kanałów komunikacji. Oto wyniki:
– To badanie dowodzi, że marketerzy chcą wydawać pieniądze na kanały zapewniające natychmiastowy zwrot z inwestycji, ale wydatki należy równoważyć ogólnym zwiększeniem znajomości marki. Biorąc pod uwagę postępujące zmiany w zakresie sposobu korzystania z mediów, kluczowe znaczenie dla optymalizacji całego lejka marketingowego ma elastyczność i dane. Ze względu na nadchodzącą eliminację plików cookies partnerów danych stron WWW (third-party) zrozumiałe jest, że marketerzy poświęcają coraz więcej uwagi na personalizację i dostosowywanie ich marki do spraw ważnych dla klientów – mówi Jamie Moldafsky, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w firmie Nielsen.
Nietypowa akcja Persil – powstał zwiastun fałszywej gry
Persil, marka środków do prania, stworzyła zwiastun gry wideo, która nie istnieje. W ramach kampanii zaangażowano gamingowych influencerów, którzy streamowali trailer gry na żywo na Instagramie i Twitchu. Dopiero w trakcie transmisji uświadomili sobie, że jest on fałszywy.
Zwiastun gry zatytułowanej „Tag” („Berek”) przedstawia dzieci uciekające przed prześladowcą, ale na koniec zachęca do zabawy w berka w prawdziwym życiu. Kampania jest efektem badania przeprowadzonego przez Persil, z którego wynika, że przeciętne dziecko z Wielkiej Brytanii nie bawiło się na świeżym powietrzu nawet od trzech miesięcy.
Zobacz zwiastun:
Raport PMR: wartość rynku e-commerce wyniosła ponad 111 mld zł w 2021 r.
Według danych raportu PMR „Handel internetowy usługami w Polsce 2022. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2022-2027″, sumaryczna wartość rynku e-commerce wyniosła w 2021 r. ponad 111 mld zł. Za większą część rynku odpowiada sprzedaż produktów: w 2021 r. 56% przypadało na zakup produktów, a pozostałe 44% na zakup usług.
Pandemia COVID-19 mocno zmieniła strukturę rynku usług zamawianych online. Lata 2020-2021 to przyspieszenie wzrostu m.in. wydatków na gry wideo, wartości rynku płatnej telewizji, ale również w innych obszarach, takich jak np. muzyka cyfrowa, e-booki czy treści dla dorosłych. W przypadku zakupów niesubskrypcyjnych swoją pozycję w 2021 r. odbudowywały przede wszystkim kategorie związane z transportem i mobilnością, które mocno straciły w 2020 r. Kategorią, która zyskała najmocniej w przypadku zakupu subskrypcji online są usługi telekomunikacyjne.
Według prognoz PMR, wartość rynku handlu internetowego usługami w Polsce zwiększy się z 48,7 mld zł w 2021 r. do 97 mld zł w roku 2027.
Więcej przeczytasz w artykule na „EwP”.
Co przyciąga młodych do pracy w marketingu?
Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej przeprowadziła badanie „Co przyciąga młodych? Pokolenie Z o pracy w sektorze”. Jeo celem była odpowiedź na pytania: jak marketing widzą młodzi ludzie, którzy mogą dołączyć do grona pracowników sektora, czy jest dla nich atrakcyjnym miejscem pracy, jakie aspekty pracy liczą się dla nich najbardziej i jak według nich kształtują się zarobki w branży na tle innych sektorów?
Bezpłatny webinar poświecony premierze raportu odbędzie się 27 kwietnia o godz. 14:00. Tutaj możesz zarejestrować się na wydarzenie.
Warto posłuchać:
8 pomysłów na marketing dla firm sprzedających przez partnerów, resellerów, pośredników:
Czy i jak warto inwestować w branded content? Wywiad z Dominiką Igielińską-Kluk:
https://www.spreaker.com/user/mamynatoslajd/brandedcontent
Warto wziąć udział:
26 kwietnia, szkolenie online: Skuteczna promocja na TikToku. Jak wykorzystać potencjał aplikacji w marketingu i e-commerce. W jaki sposób tworzyć angażujące treści dopasowane do TikToka bez tańczenia i robienia z siebie błazna? Czy ważniejsza jest liczba filmów czy ich jakość? Jak „ugryźć” TikToka i prowadzić go skutecznie, codziennie pozyskując nowych potencjalnych klientów? Jak skutecznie budować wizerunek i sprzedawać na TikToku w oparciu o merytoryczne filmy?
27 kwietnia, szkolenie online: Kreatywny marketing B2B. Jak wykorzystać wiedzę nabytą w marketingu B2C do działań B2B. Co łączy marketing B2C i B2B, a jakie są zasadnicze różnice między nimi? Czy działania marketingowe w biznesie B2B mogą być inspirujące i kreatywne? Czy marketerzy z doświadczeniem w B2C mogą zbudować skuteczną strategię marketingową dla firmy B2B i jak to zrobić? Jakie narzędzia typowe dla marketingu B2C można użyć również w B2B, a z jakich lepiej nie korzystać?
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu marketera.