Już jest dostępny! Pierwszy na rynku tak uporządkowany poradnik o tym jak tworzyć, przeprowadzać i optymalizować skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie, w kontekście strategii marketingowej Twojej firmy. To książka, która stanie się Twoim głównym źródłem wiedzy o Facebook Ads na bardzo długo.
Książka o reklamie na Facebooku? Przecież ten portal tak szybko się zmienia. Zanim się ukaże, będzie już nieaktualna!
To mogła być Twoja pierwsza reakcja na tę publikację. Facebook przez lata wywrócił do góry nogami wiele rzeczy, ale najważniejsze opcje pozostawia bez zmian. Reguły konfigurowania i optymalizowania reklam jak działały, tak działają. Powodów jest znacznie więcej…
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dlaczego powstała ta książka?
Po pierwsze: na rynku jest mnóstwo wiedzy, ale rozproszonej. Wciąż brakuje uporządkowanego poradnika, prowadzącego przez konfigurację reklamy na Facebooku krok po kroku.
Po drugie: najważniejsze reguły decydujące o skuteczności kampanii reklamowych na tym portalu nie zmieniły się znacząco przez kilka lat i nic nie wskazuje na to, żeby miały się zmienić w najbliższym czasie.
Po trzecie i najważniejsze: o powodzeniu lub porażce kampanii reklamowej na Facebooku decydują strategia, odpowiednie poznanie grupy docelowej i właściwy przekaz. A to solidne podstawy marketingowe, w zasadzie niezależne od kanału komunikacji.
Facebook jest tylko narzędziem. Znajomość sposobu działania panelu reklamowego jest przydatna i ważna, natomiast nie gwarantuje powodzenia Twojego projektu biznesowego. Umiejętność skutecznego komunikowania się z właściwie dobraną grupą docelową – już tak.
W książce „Skuteczna reklama na Facebooku” dowiesz się, jak konfigurować reklamy na Facebooku od strony technicznej, ale także strategicznej. To właśnie największa wartość tej publikacji.
Kup teraz książkę „Skuteczna reklama na Facebooku”
Dla kogo jest „Skuteczna reklama na Facebooku”?
Jesteś marketerem, PR-owcem albo pracownikiem agencji reklamowej i tworzenie reklam należy do Twoich obowiązków? Z tej książki nauczysz się, jak robić to krok po kroku.
A może jesteś właścicielem firmy lub szefem działu, który zleca reklamy podmiotom zewnętrznym – agencjom czy freelancerom? Książka „Skuteczna reklama na Facebooku” pomoże Ci zrozumieć cały proces pracy nad kampanią na Facebooku, jak również nauczyć się wychwytywać ewentualne błędy współpracowników, gdyby naszła Cię ochota na kontrolę efektów ich pracy na koncie reklamowym.
Wywiad Marketer+ z Arturem Jabłońskim – autorem książki „Skuteczna reklama na Facebooku”O autorze
Artur Jabłoński to przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem w marketingu. Prowadzi Agencję social media & PPC Marketingu. Swoją przygodę z marketingiem rozpoczynał jako copywriter. Doświadczenia z tamtych lat wykorzystuje do dziś. Wydał bestsellerową książkę „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować).” Pracował jako menedżer w agencji reklamowej, a także jako business development manager po stronie klienta. Reklamą efektywnościową – w tym reklamą na Facebooku – zajmuje się od siedmiu lat. Szkoli na warsztatach i prowadzi kursy online. Wykłada na polskich uczelniach. Teraz napisał dla Ciebie ksiażkę – „Skuteczna reklama na Facebooku”.
Co znajdziesz w książce?
Książka przeprowadzi Cię krok po kroku przez konfigurowanie reklamy na Facebooku – od wyboru celu reklamowego, przez dobór grupy docelowej, po stworzenie kreacji. Wszystko jest tak pomyślane, żeby przedstawianie poszczególnych etapów konfiguracji łączyło się z refleksjami natury ogólniejszej.
Gdy mowa o dobieraniu zainteresowań, Artur Jabłoński przedstawia szerzej narzędzia pozwalające poznać swoją grupę docelową. Rozważania o skutecznych kreacjach i tekstach reklamowych łączy z kolei z uniwersalnymi wskazówkami dotyczącymi pisania tekstów sprzedażowych i promocyjnych.
Książka „Skuteczna reklama na Facebooku” składa się z czterech modułów
Moduł 1. Struktura i mechanika reklam na Facebooku
Najważniejsze zasady rządzące reklamą portalu Marka Zuckerberga. Odpowiedzi na często zadawane pytania..
Z tego modułu dowiesz się przede wszystkim, kiedy warto promować posty, a kiedy należy się zagłębiać w meandry menedżera reklam. Poznasz dostępne cele reklamowe i odkryjesz, jak działają.
Moduł 2. Targetowanie, czyli grupa docelowa
Wszystkie kluczowe ustawienia na poziomie zestawu reklam – drugiego etapu konfiguracji reklamy na Facebooku. Nie ogranicza się jedynie do wskazania sprawdzonych rozwiązań w samym menedżerze reklam, ale wskazuje narzędzia, które pozwolą Ci ustalić, do jakiego typu odbiorców chcesz dotrzeć.
Moduł 3. Kreacja
Trzeci i zarazem ostatni etap tworzenia reklamy – przygotowanie kreacji sensu stricto. Przeczytasz tutaj o skutecznych formatach reklamowych, tworzeniu angażujących grafik, jak również o pisaniu wciągających tekstów zachęcających do zakupu.
Moduł 4. Analiza i optymalizacja
Gdy uruchomisz reklamę, czas na obserwację i analizę! W tej sekcji poznasz wskaźniki oraz zasady, jakimi warto kierować się w podejmowaniu decyzji o włączaniu lub skalowaniu poszczególnych kampanii, a także o budżecie kampanii Facebook.
Tabela z książki – Przykład kampanii z ponad 14-krotnym zwrotem wydatków na reklamę
Kup teraz książkę „Skuteczna reklama na Facebooku”