„Profesjonalista w eHandlu” to odpowiedź Fundacji Polak 2.0 na problem braku wykwalifikowanej kadry odpowiadającej za rozwój internetowych kanałów sprzedaży po stronie e-sklepów i firm, które wykorzystują internet w sprzedaży. „Profesjonalista w eHandlu” to kompleksowy program mający na celu dostarczenie potrzebnych kadr dla internetowego rynku pracy. Jego osią jest edukacja oraz certyfikowanie potencjalnych pracowników.
Stop podkradaniu pracowników
– W rozmowach z naszymi partnerami często przejawiał się problem braku wykwalifikowanej kadry. Firmy udowadniały, że łatwiej jest podkraść pracownika konkurencji niż znaleźć nową osobę i ją wyszkolić. Stanowczo nie akceptujemy takiego stanu rzeczy, a takie historie nigdy nie powinny mieć miejsca – słowa Adama Zygadlewicza, prezesa Fundacji Polak 2.0 na pierwszy rzut oka mogą wydawać się kontrowersyjne, ale czy na pewno? Wielokrotnie pojawiały się głosy, że w polskim e-commerce brakuje dostatecznej liczby wartościowych pracowników. W odpowiedzi na nie związana z rynkiem e-commerce fundacja, która od kliku lat organizuje Targi eHandlu i buduje społeczność e-sprzedających wokół spotkań ShopCamp, podjęła decyzję o uruchomieniu projektu związanego z ustaleniem standardów kompetencyjnych.
Stop schematom – praktyczna aktualna wiedza
Założeniem „Profesjonalisty” jest zerwanie ze schematami wykorzystywanymi w tradycyjnym systemie edukacji. Trudno oczekiwać, by książki akademickie były na bieżąco z pozycjonowaniem haseł w wyszukiwarce internetowej, reklamą na portalach społecznościowych, RTB czy automatyzacją marketingu. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do bazy wiedzy przygotowanej przez praktyków – Partnerów Merytorycznych programu. Wiedza, którą można przyswoić, jest trudna do wyceny, ponieważ firmy dostarczają materiały, z których same korzystają na co dzień.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Certyfikat dla wymagających
„Profesjonalista w eHandlu” nie jest kolejnym programem z cyklu „szkolenie za kilka tys. zł” kończącym się otrzymaniem przez wszystkich uczestników atrakcyjnym certyfikatem. Udział w programie jest relatywnie tani, a jego uczestnicy przed przystąpieniem do egzaminu muszą przyswoić sporą porcję praktycznych informacji. Sam egzamin przyjmie formę testu wielokrotnego wyboru z punktacją ujemną za złe odpowiedzi i odbywać się będzie stacjonarnie. Brzmi zachęcająco? Na dodatek są przewidziane też 3 poziomy trudności: stażowy, specjalistyczny, menedżerski – uzyskać wynik maksymalny nie będzie więc łatwo.
Kolejny egzamin, odbędzie się 15 lutego (sprawdź szczegóły)
Poziomy egzaminowania oraz perspektywę tworzenia pytań odzwierciedlają Europejskie Ramy Kwalifikacji – wiedza stojąca za pytaniami odwzorowuje odpowiednie spojrzenie na problem znajomości wiedzy teoretycznej, praktycznej, a także poziom odpowiedzialności związanej z konkretnym stanowiskiem.
Renomowani partnerzy
W projekt jako Partnerzy Merytoryczni zaangażowało się około 30 firm (m.in. Bluerank, Ceneo, Gemius, GetResponse, SalesManago czy Trusted Shops), które odpowiadają za jakość przygotowanych materiałów edukacyjnych. Partnerzy otrzymują także dostęp do bazy absolwentów programu i mogą z niej rekrutować najlepszych. W gronie Partnerów Stażowych znajdują się najlepsze sklepy internetowe w Polsce, takie jak Answear.com, Cyfrowe.pl, Militaria.pl czy Neo24.pl.
Szansa na ciekawy staż
Jednym z założeń projektu jest uczynienie certyfikatu swego rodzaju gwarantem w oczach pracodawcy. Osoba legitymująca się tym dokumentem ma wszelkie podstawy teoretyczne do pracy w e-commerce’ie. Certyfikat „Profesjonalista w eHandlu” to szansa na pracę w niezwykłych miejscach. Każda osoba, która zda egzamin, otrzymuje swój profil na stronie ehandel.edu.pl. Zyskuje dzięki temu widoczność na rynku pracy oraz możliwość udziału w rekrutacji na praktyki/staże/stanowiska proponowane przez Partnerów.
Pasjonujesz się internetem? Interesują Cię nowe technologie? A może chcesz przenieść swój biznes do internetu? Jeśli tak, to ten program jest dla Ciebie. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie ehandel.edu.pl.