Obsłudze klienta we współczesnym świecie poświęca się bardzo dużo uwagi. Prawie każda duża firma ma własne biuro obsługi klienta. Na stronach internetowych mnożą się tzw. live chaty, na których można rozmawiać z konsultantami. Banki wprowadzają całkowicie wirtualne oddziały dla klientów. Wszystkie te przedsięwzięcia pochłaniają ogromne ilości pieniędzy, czasu i zasobów ludzkich. A co by się stało, gdybyśmy usunęli pojęcie obsługi klienta z naszego słownika? Gdyby usługi były tak doskonale zaprojektowane, że konsument nie musiałby się w ogóle z daną firmą kontaktować? Prawdopodobnie nie jest to w 100% możliwe, ale dobre zaprojektowanie usług może ten kontakt zdecydowanie ograniczyć, dając wiele korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom.

Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego usługi trzeba projektować,
- co to jest projektowanie usług,
- jakie są główne zasady projektowania usług,
- jakie korzyści daje ich projektowanie.