Przeczytaj case study akcji, której celem było zwiększenie sprzedaży syntetycznych olejów silnikowych Shell Helix oraz pozyskanie nowych warsztatów do współpracy w ramach programu lojalnościowego Klub Partnerów Shell Helix. Grupa docelowa to mechanicy i właściciele warsztatów samochodowych. Sprawdź efekty akcji.
- Nazwa akcji: „Zyskaj z Shell Helix”
- Marka: Shell Helix – oleje silnikowe do samochodów osobowych
- Realizacja: Shell Polska Sp. z o.o.
- Branża: Motoryzacyjna
- Grupa docelowa: Mechanicy i właściciele warsztatów samochodowych
- Czas trwania: 14.09–30.11.2020 r.
Cele i wyzwania
Szacuje się, że w Polsce funkcjonuje ok. 18 tys. niezależnych warsztatów samochodowych. Jest to bardzo rozproszony i niejednorodny rynek – od małych, rodzinnych firm, z jednym stanowiskiem do obsługi aut w mocno okrojonym zakresie (np. wymiana opon i wulkanizacja), po zaawansowane technologicznie punkty serwisowania i napraw pojazdów, zatrudniające kilkudziesięciu pracowników. Ważnym źródłem dochodów warsztatów są okresowe przeglądy i wymiany olejów, które przypadają najczęściej na wiosnę i jesień. Z powodu pandemii wielu kierowców przełożyło sezonową wymianę płynów eksploatacyjnych właśnie na miesiące jesienne. Dlatego Shell Polska w ramach cyklicznie organizowanej akcji wsparcia sprzedaży zaproponował mechanikom i właścicielom serwisów sprzedaż premiową olejów silnikowych do samochodów osobowych marki Shell Helix cenionej przez ekspertów i kierowców.
Cel promocji „Zyskaj z Shell Helix” to zwiększenie sprzedaży syntetycznych olejów silnikowych Shell Helix oraz pozyskanie nowych warsztatów do współpracy w ramach programu lojalnościowego Klub Partnerów Shell Helix.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Opis akcji
W akcji zakupy syntetycznych olejów silnikowych Shell Helix z linii Ultra, Ultra ECT, HX8 i HX8 ECT nagradzane są kuponami premiowymi Sodexo. Zakup kega o pojemności 55 l premiowany jest kuponem o wartości 50 zł, a zakup beczki o pojemności 209 l – kuponem 200 zł. Warunkami otrzymania gratyfikacji są zaopatrzenie się w produkty Shell Helix objęte promocją u autoryzowanych dystrybutorów i partnerów Shella oraz rejestracja dowodu zakupu w programie lojalnościowym Klub Partnerów Shell Helix na stronie http://www.shellhelix.pl.
W komunikacji projektu postawiono na obecność contentową w selektywnych kanałach informacyjnych, adresowanych do mechaników i właścicieli warsztatów samochodowych, w tym mediach i internetowych serwisach branżowych, takich jak Warsztatowiec, Auto Naprawa, Serwis Motoryzacyjny, MotoFocus, Auto Moto Serwis, AutoExpert. Do współpracy zaangażowani zostali także autoryzowani dystrybutorzy i partnerzy Shella.
Wyniki akcji
Akcja „Zyskaj z Shell Helix” trwa do końca listopada tego roku, ale już wiadomo, że mechanicy i właściciele warsztatów postrzegają ją bardzo dobrze. Doceniają prosty mechanizm i atrakcyjną gratyfikację w postaci kuponu premiowego Sodexo. Nagroda trafia do nich szybko, a właściciel bonu może go zrealizować, kiedy i gdzie chce – w jednym z ponad 50 tys. punktów w całej Polsce.
Ten artykuł pochodzi z e-booka „Narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż”. Pobierz całą publikację na wspierajsprzedaz.pl.
materiał partnera