Statystki są nieubłagane – 50% najmłodszego pokolenia nie wyobraża sobie życia bez YouTube. W Polsce każdego miesiąca korzysta z niego średnio 20,2 mln u, a więc ok. 53% społeczeństwa. Niemal 70% wszystkich treści na Facebooku to video. Czy Twoja strategia marketingowa, firma i szef są świadomi tej rzeczywistości?
Social media stały się już realną alternatywą dla tradycyjnych środków masowego przekazu. Formaty filmowe w internecie przejmują rolę do tej pory zarezerwowaną dla telewizji – „krótkiej przerwy na reklamę”. Jednak przewaga technologiczna social media nad telewizją jest wręcz przygniatająca – mnogość kreacji, targetowanie, dotarcie oraz bardzo dokładna analiza to tylko niektóre z zalet mediów społecznościowych.
Social media stały się już realną alternatywą dla tradycyjnych środków masowego przekazu. Formaty filmowe w internecie przejmują rolę do tej pory zarezerwowaną dla telewizji – „krótkiej przerwy na reklamę”. Jednak przewaga technologiczna social media nad telewizją jest wręcz przygniatająca – mnogość kreacji, targetowanie, dotarcie oraz bardzo dokładna analiza to tylko niektóre z zalet mediów społecznościowych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Video marketing to działanie wciąż mało popularne w firmach, które dotychczas skupiały się na tworzeniu np. treści czy prowadzeniu klasycznych działań w social media. Aby zmienić ten stan rzeczy, 16-17 maja w Krakowie odbędzie się pierwsza w Polsce konferencja poświęcona budżetowaniu, analityce i technologii video marketingu w social media – Akademia Marketingu: Social media to nowa telewizja. Kto w szczególności skorzysta na uczestnictwu oraz jak przekonać szefa, że warto?
Ściąga na spotkanie z szefem, czyli TL; TR
Uczestnictwo w Akademii Marketingu: Social media to nowa telewizja to dla Ciebie szansa na:
- zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu konstrukcji budżetu mediowego oraz analityki video w social media
- poznanie takich aspektów marketingu, jak: generowanie leadów B2B i B2C, prawo, PR i techniki wystąpień przed kamerą, SEO, zakup mediów, e-mail marketing w kontekście wykorzystania formatów filmowych
- określenie, jak Twoi klienci konsumują treści video
- wysłuchanie i zadanie pytań ponad 20 ekspertom z różnych dziedzin oraz 2-dniowy networking z innymi specjalistami
- inspirację i zdobycie cennych rad oraz wskazówek.
Czego dowie się…
Media planner/buyer?
Media społecznościowe, podobnie jak TV, gwarantują szerokie zasięgi, jednak cechują się dużo wyższą precyzją dotarcia do dobranych grup docelowych, co przekłada się na efektywność działań. Podczas konferencji Akademia Marketingu nauczysz się, jak zaplanować budżet na skuteczną kampanię na Facebooku, porównywać ze sobą kampanie wyemitowane w TV i na YouTube, a także dowiesz się więcej o programatycznym zakupie video oraz wszystko na temat analityki video.
Prelekcje, z których musisz skorzystać:
- Facebook jako silna alternatywa dla kampanii telewizyjnych – Agnieszka Chabrzyk, Country Director Poland Business Factory & ROI Hunter/Facebook Marketing Partner,
- Social media paid, czyli jak przekonać Prezesa, że media społecznościowe powinny kosztować więcej niż telewizja – Grzegorz Borowiecki, Founder&Nadsztygar w WUNDERTEAM,
- Facebook, YouTube, VOD i telewizja sprowadzone do wspólnego mianowanika. EQ GRP – czyli jak porównywać jakość kontaktu z rekalmą – Marta Sułkiewicz, Chief Sales Officer EMEA&APAC w Gemius,
- Programmatic video, czyli telewizja 2.0 – Marta Kusowska, Paid Search Specialist oraz Dawid Dutkiewicz, Senior Programmatic Media Specialist z Bluerank,
- Wskaźniki, które rządzą video marketingiem – jak mierzyć konwersję i analizować kampanie video – Mateusz Muryjas, Online Marketing&Analytics Consultant w Analityczny
… Social media specjalista
O social media powiedziano już bardzo dużo, ale o kampaniach video w tych kanałach wciąż za mało! Facebook premiuje format video, ale jego wykorzystanie, choć rośnie, nie wszystkim przynosi oczekiwane efekty. Podczas konferencji dowiesz się, jak obniżyć koszty pozyskania leada, kiedy postawić na viral, jak wygląda ścieżka zakupowa klienta biznesowego w digitalu, poznasz ciekawe case study topowych marek oraz uzupełnisz swoją wiedzę na temat SEO i YouTube!
Prelekcje, z których dowiesz się najwięcej:
- Generowanie leadów w social media działaniami video – Artur Jabloński, ekspert e-marketingu,
- Viral – freestyle w digital – Paulina Imiołek-Szałda, Dyrektor Kreatywna w John Pitcher,
- Video marketing i jego rola w komunikacji i promocji kierowanej do klienta biznesowego. Czyli jak wykorzystać najnowsze możliwości Facebooka w komunikacji z klientem biznesowym i pozyskiwanie leadów sprzedażowych B2B – Adrian Martinez, Site Manager Warsaw infoShare Academy,
- Social media – technologia czy zwykły kanał? – Tomasz Michalik, Chief Innovation Officer w INSIGNIA,
- Jaką rolę pełni SEO dla video contentu, a video content dla SEO? – Albert Czajkowski, CEO Semanticad.
… działy strategii i kreacji
Zwyczaje odbiorców, konsumpcja treści, zaangażowanie czy technologia – to zagadnienia i punkty wyjścia, nad którymi codziennie pochylają się działy strategii i kreacji w imię stworzenia najlepszej kampanii. Podczas wydarzenia eksperci przedstawią przede wszystkim badania dotyczące zachowań odbiorców (w tym premierowe wyniki badań od Sotrender!). Oprócz tego uczestnicy będą mogli poznać kilkanaście przykładów mariażu technologii z social media, wykorzystania user-generated content oraz rozszerzonej rzeczywistości.
Prelekcje, na jakich nie może Cię zabraknąć:
- Znaczenie video dla pokolenia Z. W jaki sposób Z-tki konsumują treści video? – Marta Byrska, Ethnography Unit Manager oraz Michał Zajdel, Media &Digital Director w Kantar Millward Brown,
- Czy social media to nowa telewizja? Kto chciałby, żeby tak było, a kto się tego obawia? – Jan Zając, CEO Sotrender,
- Jak zrobić zebrę w konia? Sztuczna inteligencja w video kontra ludzki mózg – Hubert Tworkowski, Head of Marketing w Synersie,
- Rozszerzona rzeczywistość to już rzeczywistość marketingowa. Co musisz wiedzieć, żeby ją zacząć skutecznie wykorzystywać? – Przemysław Styrna, New Business Director w New Amsterdam,
- Jedenasta muza spotkała się z dwunastą… Technologia lubi to! – Maciej Swoboda, Business Development Director w Netizens.
- Kontrolowany efekt kuli śnieżnej w UGC. Jak 30 tys. osób nakręca do zaangażowania miliony Polaków w Szlachetnej Paczce – Jakub Marczyński, Dyrektor Kreatywny w Stowarzyszeniu WIOSNA.
… Specjalista ds. PR
Public relations wymaga najbardziej holistycznego spojrzenia na firmę. Dobry PR-owiec nie tylko musi skupiać się na media relations, ale również rozumieć procesy i trendy, które dzieją się w wokół niego. Z myślą o codziennej pracy PR-owców nad video, zaproszeni eksperci skupią się takich aspektach, jak wystąpienia przed kamerą, prawo w video marketingu czy e-mail marketing. Porozmawiamy również o tym, czy wraz ze spadkiem popularności TV, wystąpienie w telewizji śniadaniowej to wisienka na torcie w pracy PR-owca?
Prelekcje, które Cię zainteresują:
- Jak zmienia się praca PR-owca, gdy social media to nowa telewizja? – Łukasz Majewski, ekspert PR,
- Polszczyzna w social media – jakich błędów językowych unikać, by Twój biznesowy content był traktowany poważnie? – Michał Grzebyk, PR&Content Manager w ContentHouse,
- Jak wykorzystać video w e-mail marketingu? – Paweł Sala, CEO w FreshMail,
- Ekspert przed kamerą – Kamil Kozieł, Founder PrezART,
- Aspekty prawne content video w promocji marki – Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, radca prawny w MyLo.
Więcej informacji na: http://akademiamarketingu.edu.pl