Co jest najtrudniejszym elementem działań content marketingowych? Czy klienci chętnie podejmują działania contentowe i jakie mają względem nich oczekiwania? Tego wszystkiego możesz dowiedzieć się z najnowszego „Przewodnika po content marketingu”, przygotowanego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.
Content w służbie potrzeb
Zaangażowanie, zwiększenie sprzedaży, budowanie eksperckiego wizerunku – powodów, dla których klienci decydują się na działania content marketingowe, jest wiele, jednak jeden z nich wybija się ponad resztę – to chęć nawiązania relacji nie z „ciasteczkiem”, a z prawdziwym człowiekiem, który doceni jakościowe treści i znajdzie w nich coś ważnego dla siebie. To właśnie content marketing umożliwia markom pogłębienie interakcji z użytkownikami.
Z nowej publikacji Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska wynika, że coraz więcej klientów ma tego świadomość.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dziś klient nie musi obudowywać się brandingiem, aby pozostać zapamiętanym, ważniejsza jest wiarygodność i wartość merytoryczna sponsorowanych treści – podkreśla Magdalena Jabłońska z TVN Discovery.
Jednocześnie należy pamiętać, aby działania contentowe nie były pojedynczymi akcjami, lecz stanowiły część szerszej strategii, dopasowanej do zmieniającego się rynku i konsumenta.
Wyzwania do podjęcia
Jednym z aspektów, który sprawia, że niektórym klientom wciąż trudno przekonać się do działań contentowych, jest ich mierzalność. W odpowiedziach na pytanie „Jak oceniasz skuteczność kampanii CM, jak ją mierzysz i po jakim czasie zauważasz jej efekty?” eksperci zaangażowani w powstanie publikacji byli nadzwyczaj zgodni – sprawa pomiaru i oceny skuteczności działań z zakresu marketingu treści komplikuje się, gdy chce się zmierzyć ich wpływ na budowanie, zmianę czy wzrost świadomości i wizerunku marki. Wniosek? Zdecydowanie potrzeba na to więcej czasu i jakościowych narzędzi.
Choć ocena skuteczności działań contentowych wciąż pozostaje wyzwaniem, chętnych do realizacji nie brakuje, co widać po licznych case studies zawartych w publikacji.
Przyszłość content marketingu
Paulina Kozyra, szefowa Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska, zauważa, że marketing treści to nie tylko artykuły, wideo i działania w social mediach, ale też rozwój technologii, w tym voice, która powinna zrewolucjonizować sposób myślenia i posługiwania się internetem wśród użytkowników.
Ciągłe zainteresowanie konsumentów rynkiem podcastów, dostosowywanie treści do preferencji użytkowników (możliwość odsłuchiwania artykułów), jak również voice search (wyszukiwanie głosowe) to trendy na nadchodzące lata. Kto już o tym myśli, zyska w niedalekiej przyszłości – mówi Paulina Kozyra.
Więcej cennych insightów i informacji na temat tego, jak działania content marketingowe postrzegają obecnie agencje, wydawcy i klienci w Polsce, znajdziesz w poradniku. Publikacja zawiera ponadto ciekawe case’y z rodzimego rynku, które mogą być źródłem inspiracji do zaplanowania skutecznych działań content marketingowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej m.in. na temat content marketingu? Zamów pakiet specjalny „Marketera+” 3+1 gratis i skorzystaj z darmowej dostawy.