Live commerce to zjawisko marketingowe polegające na tworzeniu spotkań online, podczas których na żywo odbywa się sprzedaż produktów. Chcesz się dowiedzieć, co składa się na „klimat” produkcji oraz jak przeprowadzić live z sukcesem? Sięgnij po darmowy e-book z praktycznymi wskazówkami.
Jeszcze kilka lat temu rozwój e-commerce polegał przede wszystkim na rozwijaniu coraz większej wygody użytkowania, zwiększaniu wyboru produktowego i poprawianiu efektywności. Zapomniano jednak o sferze emocjonalnej, społecznej i rozrywkowej, jaka towarzyszy zwykłym zakupom. To się jednak zmieniło. Chińczycy, którzy posiadają dziś najbardziej zaawansowaną branżę e-commerce na świecie, stworzyli interaktywny rodzaj sprzedaży online, który wierniej będzie reprezentuje to, jak ludzie robią zakupy w świecie fizycznym. To właśnie im udało się stworzyć innowacyjne rozwiązanie, które z powodzeniem naśladują rynki w innych krajach.
Mowa o live commerce (inaczej social commerce lub shoppable entertainment), zjawisku marketingowym, polegającym na tworzeniu spotkań online, podczas których na żywo odbywa się sprzedaż produktów. Największe fundusze VC oraz giganci social media inwestują w rozwiązania do sprzedaży na żywo, a jeden ze startupów z tej branży ma już miano Unicorna dzięki ostatniej rundzie na 150 mln dolarów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dlaczego warto wejść w live commerce?
Z perspektywy klienta live commerce dodaje element człowieczeństwa do całego doświadczenia zakupowego online. Przypomina on o tym, jak ważną rolę w społeczeństwie odgrywają zakupy jako rozrywka i integracja społeczna. Nie wymaga tekstu, jest przyjazny urządzeniom mobilnym i przede wszystkim skupia się na zwiększaniu ciekawości odbiorcy oraz emocjach.
Natomiast z perspektywy sprzedawcy live commerce to najlepsza forma do prezentacji unikalnej oferty pod kątem cenowym i produktowym – na live’ie możemy zorganizować premiery, sprzedawać końcówki kolekcji, zestawy i oferować limitowane czasowo promocje (to zmusza konsumentów do szybszej decyzji zakupowej). Poza tym dzięki live commerce zbieramy wiedzę o użytkownikach z różnych kategorii i wykorzystujemy ją do budowania spójnego rozbudowanego profilu.
Z live commerce korzystają już znane marki i giganci sprzedażowi: Amazon, Douglas, COS, Farfetch, Tommy Hilfiger, CCC, Sephora, AVON, Homla, Lancerto, IKEA jak również szereg polskich marek i designerów.
Jak zacząć sprzedawać dzięki live commerce?
Wydawałoby się, że zorganizowanie live’a sprzedażowego to nic trudnego, ale rozpoczęcie działań w kierunku stworzenia interaktywnego e-commerce, który łączy zalety obu światów (rozrywkę, wszystkie zalety fizycznych sklepów oraz wygodę sklepów online) wymaga wiedzy i doświadczenia, dzięki której znamy kilka elementarnych zasad, bez których zwyczajnie nie osiągniemy sukcesu.
Aby ułatwić marketerom rozpoczęcie przygody z live commerce, twórcy przygotowali darmowy e-book, w którym znajduje się dużo merytorycznej wiedzy i wskazówek przygotowanych przez ekspertów stojących za aplikacją Live Market. Doświadczenie pracy z ponad 80 markami w zakresie realizacji nagrań przełożyło się na ogromne know-how, którego część odnajdziecie w tym materiale. W publikacji wypowiadają się również specjaliści z branży e-commerce: OLX, Adform, MobeeDick, Lancerto, Tołpa, Adcookie.
Zamierzasz zacząć przeprowadzać live’y sprzedażowe? Chcesz dowiedzieć się, co się składa się na „klimat” live’a i o czym nie możesz zapomnieć podczas produkcji? Chcesz przekonać przekonać szefów do inwestycji w live commerce?
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji