
„Dobry wydawca może zarabiać nawet kilka tysięcy złotych dziennie” – sieci afiliacyjne obiecują złote góry, ale z rzuceniem etatu lepiej się wstrzymać, bo rzeczywistość zwykle weryfikuje te szacunki. Wysokie zarobki to pochodna wielu czynników i nie pojawiają się od razu. Jak zatem zwiększyć swoje szanse? O tym dowiedzieć się można z najnowszego raportu Interaktywnie.com.
Zarabianie nie jest łatwe i afiliacja nie jest tu żadnym wyjątkiem. Samotny link czy baner programu partnerskiego zamieszczony na stronie magicznie nie uczyni jej właściciela bogaczem. By zarabiać – trzeba wykazać się zaangażowaniem, inicjatywą i cierpliwością, a właśnie tego najczęściej brakuje wydawcom.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– Wielu mniejszych, początkujących wydawców patrzy najczęściej tylko przez pryzmat stawki czy znajomości marki reklamodawcy i na tej podstawie szacuje możliwość zarobku w danym programie partnerskim. Takie podejście może być bardzo mylne – podkreśla Michał Pachnik, operations director w Optimise.
– Wydawcy przede wszystkim nie planują działań w sieciach afiliacyjnych, traktują je jako dodatek, który może zwiększyć przychody generowane przez blog czy witrynę. Często linki partnerskie są dodawane przypadkowo – dodaje Albert Czajkowski, redaktor naczelny Affmarketing.pl.
Wydawcy często są w „gorącej wodzie kąpani”, przyłączają się do zbyt wielu programów, decydując o nich jedynie na podstawie oferowanej prowizji, przez co nie mają szansy na to, by prawidłowo zadbać o promocję. Ale to tylko jedna strona medalu, bo sieci też nie są wolne od wad. Czego brakuje po ich stronie? Wydawcy wymieniają brak przepływu informacji, rzetelnego wsparcia, a nawet kłopoty z decyzyjnością partnerów na poziomie krajowym.
– Często kontakt ogranicza się do wysłania wiadomości o kampaniach wartych promowania raz na kilka dni. Brakuje bieżących informacji o kwestiach czysto technicznych, dotyczących na przykład zawieszania czy zakończenia kampanii albo błędów związanych z API – potwierdza Monika Maczkowska, affiliate manager w GoDealla.pl.
Aby właściciel strony mógł zarobić, a sieć – zwiększyć sprzedaż – takie szumy nie mają prawa się pojawić. Wydawca powinien dobrać adekwatne do publikowanych treści programy partnerskie, wypracować najskuteczniejszy sposób dotarcia do użytkowników, w czym sieć powinna go wspierać zarówno od strony technicznej, jak i merytorycznej. Tylko gdy współpraca będzie układać się prawidłowo, wszyscy będą na niej zarabiać.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
A jest o co walczyć. Rynek sieci afiliacyjnych rozwija się dynamicznie. Eksperci szacują jego wartość już na około 200 mln zł i prognozują, że najlepsze dopiero przed nami.
– Polski rynek afiliacyjny jest w nieco wcześniejszej fazie rozwoju w porównaniu do rynków zagranicznych, stąd na podstawie doświadczeń z tamtych rynków możemy zakładać, że zarówno w 2016 roku jak i najbliższych latach, będzie on przykuwał coraz większą uwagę reklamodawców, jak i wydawców – mówi Mateusz Łukianik, country manager z Zanox EE.
POBIERZ PEŁNY RAPORT INTERAKTYWNIE.COM: SIECI AFILIACYJNE