Już po raz piąty eksperci FreshMail przeprowadzili badania wykorzystania technologii CSS w aplikacjach pocztowych. W przygotowanym na bazie badania raporcie, prezentują wyniki dla najpopularniejszych aplikacji pocztowych. Raport stanowi wytyczne dla projektantów newsletterów na 2014 rok.
Twórcy raportu przekonują, że kodowanie mailingów nie jest trudne. Ostrzegają jednak, że bywa problematyczne. Tylko odpowiednia wiedza i duża ilość przeprowadzonych testów może dać zadowalający efekt.
– Dziś, rozwój technologii CSS zdecydowanie wyprzedza możliwości klientów pocztowych, zarówno tych desktopowych, jak również webowych. Jakość i możliwości interpretacji właściwości CSS róż nią się w zależności od używanych narzędzi, których szeroko rozumiana kompatybilność pozostawia wiele do życzenia. Narzędzia do obsługi poczty elektronicznej, mimo że obsługują określone właściwości CSS, często interpretują je w sposób nieadekwatny do dokumentacji przygotowanej przez twórców kaskadowych arkuszy stylów – mówi Łukasz Stasiak, front-end developer FreshMail.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W raporcie oprócz wyników badania znalazły się m.in. praktyczne porady dla projektantów mailingów i developerów oraz przepis na idealny mailing. W stosunku do ubiegłorocznego badania, zostało ono wzbogacone o analizę języków CSS3 i HTML5. Autorzy badania zachęcają do ich testowania przy tworzeniu nowoczesnych mailingów.
Głównym celem raportu jest zaprezentowanie podstaw merytorycznych umożliwiających przygotowanie szablonu mailingu, którego wygląd w poszczególnych klientach pocztowych i webmailach nie będzie różny od zamierzeń jego projektantów.
Całość raportu to także unikalna baza wiedzy na temat właściwości CSS obsługiwanych przez poszczególne aplikacje pocztowe, która będzie znakomitym źródłem informacji i dobrych praktyk dla web developerów.
Pobierz raport ze strony www.freshmail.pl.