Czy jest to kolejna książka głosząca, jak osiągnąć sukces, jak stać się rekinem biznesu albo poradnik podający receptę, w jaki sposób można dorobić się fortuny? Zdecydowanie nie! Jeśli szukasz lekkiej, inspirującej lektury, to zdecydowanie sięgnij po tę publikację.
Joanna Rubin, autorka znanego bloga nakawie.pl, przeprowadziła wywiady z gigantami polskiego biznesu: dr Ireną Eris, Wojciechem Krukiem, Teresą Mokrysz, Piotrem Voelkelem, Solange Olszewską, Rafałem Brzóską, Joanną Klimas, Michałem Czekalskim i Łukaszem Olkiem oraz prof. Andrzejem Jackiem Blikle. Podsumowaniem cyklu jest rozmowa z psycholożką dr Joanną Heidtman, która scala i nazywa ważne postawy i cechy wśród przedsiębiorców. To istotny wywiad, ponieważ przedstawia, to co tak naprawdę liczy się w biznesie, m.in. silna osobowość, umiejętność radzenia sobie z podjętym ryzykiem, a także poczucie własnej wartości.
Rozmowy odbywają się podczas nieformalnego spotkania „na kawie”, na którym blogerka stara się wydobyć od swoich rozmówców ludzki pierwiastek prowadzenia biznesu. Pyta zarówno o ich sukcesy, jak i porażki – bo zdarzają się one nawet wielkim przedsiębiorcom. Docieka, czego się nauczyli, prowadząc biznes oraz, co im pomogło osiągnąć to, z czego są dumni.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Niezwykle inspirujących wywiadów udzielili Wojciechem Kruk, dr Irena Eris, Piotr Voelkel oraz duet Michał Czekalski i Łukasz Olek, którzy szczerze opowiadają o swoich marzeniach, trudnościach, zapale do pracy oraz o tym, że w życiu nic nie przychodzi łatwo. Wyznają etos skutecznego i mądrego podejścia do pracy. Niezwykle interesującym tematem jest kwestia przejmowania firmy przez dzieci biznesmenów. Ich rozterki, walka ze swoim ego oraz szacunek i zaufanie do swoich następców są niezwykle fascynującym aspektem publikacji, który często zostaje przemilczany w literaturze. Pojawiają się także nieco zbyt ogólnikowe wywiady ale nie psują one całego pozytywnego wydźwięku książki.
Jedną z wielu jej zalet są graficzne „zapiski”, biogramy bohaterów lektury. Można z nich wyczytać najważniejsze hasła, które są streszczeniem wywiadu. Dodatkowo bardzo dobrze wpasowują się w klimat lektury, co czyni ją bardziej atrakcyjną.
Książka jest dedykowana przede wszystkim tym osobom, które „siedzą na kamieniu już któryś dzień i zastanawiają się: Jak ja właściwie chcę, aby to moje życie wyglądało?”. Motywacją autorki do napisania „Twarzy polskiego biznesu” była jej odwieczna pasja do pisania i słuchania innych ludzi, stąd decyzja o skończeniu z pracą na etat i rozpoczęciu spełniania marzenia – bloga z autorskimi wywiadami.