Wiadomość o śmierci komiwojażera obiegła świat biznesowy z prędkością błyskawicy i wzbudziła popłoch. Okazało się, że główny ośrodek analityczny – Forrester Research – ogłosił, że do 2020 r. pracę straci milion sprzedawców B2B. Swojemu raportowi nadał złowrogą nazwę, inspirowaną tytułem słynnej sztuki Arthura Millera: „Death of a (B2B) Salesman”. Nie dało się dłużej ukrywać smutnej prawdy. Klienci – przede wszystkim ci biznesowi – nie widzą już większej wartości w kontakcie z handlowcami i z przyjemnością zaczynają kupować za pośrednictwem samoobsługowych platform cyfrowych.
Z tego artykułu dowiesz się:
- co sprawia, że tradycyjna sprzedaż B2B jest coraz mniej skuteczna,
- dlaczego warto integrować procesy sprzedaży z procesami marketingu w B2B,
- jak sprawnie zintegrować procesy sprzedażowe z marketingowymi,
- jak pracować z klientami, którzy już kupili, aby zwiększać ich wartość w portfelu zamówień.