Poziom sprzedaży w coraz większym stopniu uzależniony jest od właściwej i różnorodnej promocji produktów. Reklama tradycyjna to wciąż wiodący kierunek działań. Jednak wymaga on z całą pewnością uzupełnienia o kampanie wspierające, czyli bezpośrednie dotarcie do klienta poprzez aktywności promocyjne. Konsumentom nie wystarczy dziś atrakcyjna reklama i chwytliwe hasło. Chcą dotknąć, posmakować, a więc sprawdzić produkt tuż przed jego zakupem.
Skuteczną formą wspierającą tradycyjne nośniki reklamowe i bezpośredni kontakt z konsumentem jest wykorzystanie nowinek technologicznych. Taka forma nie jest już zaskoczeniem, tym bardziej że tradycyjne narzędzia obecnie postrzegane są przez klientów jako niewystarczające źródło informacji.
Warto zadać sobie pytanie, jak ocenić danego usługodawcę, tak by móc stwierdzić, że jakość proponowanych przez niego rozwiązań wpłynie realnie na pozytywne postrzeganie produktów docelowych przez konsumentów?
Warto wyodrębnić podstawowe kryteria, które w dzisiejszych czasach decydują o skuteczności działań firmy outsourcingowej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Po pierwsze, innowacyjność. Czołowe firmy – takie jak ASM GROUP – świadczące usługi wsparcia sprzedaży dość mocno rozwijają multimedialne formy prezentacji czy aplikacje mobilne. Te drugie pozwalają zarządzać procesami wsparcia sprzedaży w sposób efektywny i transparentny. Zdajemy sobie sprawę, że klienci oczekują rozwiązań na miarę naszych czasów, a z kolei konsumenci oczekują możliwości samodzielnego i bardziej dogłębnego zapoznania z produktami. Wymusza to niejako na branży elastyczność w kreowaniu projektów reklamowych, tak by jak najpełniej odpowiedzieć na zapotrzebowania rynku. Jesteśmy w trakcie cyfrowej rewolucji, która przyniosła popularność smartfonów i tabletów, dlatego należy jak najlepiej dostosować przekaz do aktualnych trendów. Co istotne, dostawcy nowoczesnych materiałów promocyjnych są w stanie dotrzeć do klientów z większą ilością informacji o produkcie. Dodatkowo wymuszają interakcję, co przy odpowiednio prowadzonej kampanii zwiększa rozpoznawalność marki.
Po drugie – doświadczenie oraz budowanie polityki rozwoju pracowników. Podobnie jak to ma miejsce w innych gałęziach gospodarki, duża liczba zrealizowanych zleceń – w szczególności dla dużych graczy – ma z reguły pozytywny wpływ na końcowe efekty odzwierciedlające się w wielkości sprzedaży. Jest to związane z posiadaniem bazy sprawdzonych menedżerów, promotorów, hostess, odpowiedniego zaplecza osób odpowiedzialnych za szkolenia nowych pracowników, a także narzędziami umożliwiającymi elastyczne reagowanie na potrzeby klienta.
Warto podkreślić raz jeszcze, że najskuteczniejszym rodzajem wsparcia sprzedaży jest kampania prowadzona kompleksowo, bo tylko w taki sposób relacja konsument-marka ma szansę na pełne ugruntowanie. W innym przypadku wpływ na decyzję klientów będzie wyłącznie impulsywny i oparty na chwilowych emocjach.
ASM GROUP oferuje zróżnicowaną ofertę oraz rozwiązania mające przynieść klientom kluczowe przewagi konkurencyjne. Świadczymy usługi w sposób kompleksowy – od produkcji, logistyki, montażu nośników POS, poprzez aktywności promocyjne, promotorów sprzedaży, merchandising, po outsourcing sił sprzedaży. To na nas ciąży odpowiedzialność za działania związane z ekspozycją towaru na półce, a następnie zwrócenie uwagi konsumenta i zachęcenie go do zakupu. Jednak długoletnie doświadczenie ASM GROUP pozwala na precyzyjne dostosowanie zakresu działań do wymagań klientów z różnych branż i tym samym na efektywne wsparcie jego sprzedaży.
[kreska]ASM GROUP S.A. wraz ze spółkami zależnymi tworzy Grupę Kapitałową specjalizującą się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży. ASM GROUP działa na terenie Polski i Włoch. Grupa Kapitałowa prowadzi swoją aktywność w ramach czterech linii biznesowych: outsourcingu sił sprzedaży, merchandisingu, field marketingu oraz badań marketingowych. Dzięki znajomości rynku, zasięgowi działania, szerokim kompetencjom oraz know-how krajowych i zagranicznych ekspertów zrealizuje każdy projekt ukierunkowany na zwiększenie sprzedaży lub pomoc w promocji towarów. Z usług Grupy korzysta już ponad 600 klientów. Akcje ASM GROUP od marca 2013 roku notowane są na rynku NewConnect.
Więcej informacji na:
www.asmgroup.pl.
[kreska]Artykuł promocyjny