Izabela Krejca-Pawski, autorka książki „Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”, udowadnia, że zdecydowanie efektywniejsze od „wciskania” towarów i usług jest odwrócenie zasad sprzedażowej gry i prowadzenie rozmów w taki sposób, aby klient sam chciał kupować. Niezwykle istotne w tym podejściu jest mówienie językiem klienta, a nie językiem sprzedaży, rozmawianie z nim na tematy, o jakich myśli na co dzień. W nowoczesnej sprzedaży potrzebne jest pełne rozeznanie, które pozwala faktycznie traktować każdego klienta indywidualnie.
W książce znajdują się odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez handlowców, kierowników, menedżerów i konsultantów podczas szkoleń i warsztatów, m.in. jak się motywować i osiągać cele, jak nie dać się spławić, czym są mocne pytania sprzedażowe, jak przygotować ofertę, która będzie rzeczywiście pomocnym rozwiązaniem dla klienta. „Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki” jest więc skierowana nie tylko do osób rozpoczynających właśnie pracę „na słuchawce”, lecz także do tych, którzy szukają nowych sposobów i strategii sprzedaży, chcą zostać najlepszym handlowcem w firmie – pragną awansować na szefa zespołu lub w końcu zgarnąć najwyższą premię.
Książka podzielona jest na cztery części. Pierwsza część prezentuje, jak sprzedawać bez wysiłku i nieuczciwych sztuczek. Zawiera zestaw najważniejszych narzędzi niezbędnych w sprzedaży, przetestowanych w polskich realiach, a przede wszystkim wskazuje strategię innowacyjnego podejście do sprzedaży. Druga część to rozwinięcie pierwszej – pokazuje, w jaki sposób angażować klienta w proces sprzedaży, zarówno w czasie rozmów telefonicznych, jak i umówionych spotkań. Uczy, jak tworzyć prezentacje, które sprzedają, i jak formułować strategiczne pytania. Trzecia część poświęcona jest radzeniu sobie w trudnych sytuacjach: począwszy od obiekcji i negocjacji cenowych poprzez zbijanie ceny przez klientów, a skończywszy na problemach związanych z pozyskiwaniem kupujących konkurencji. Czwarta część to wskazówki, jak pomyślnie przejść test sprzedażowej skuteczności, czyli do etapu finalizacji, m.in. jak zakończyć sprzedaż z sukcesem, mimo obiekcji klienta. Dodatkowo znajdują się również informacje o tym, jak zwielokrotnić efekty dzięki kolejnym sprzedażom oraz jak reagować na reklamacje klienta.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
[kreska]Tytuł: Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki
Autor: Izabela Krejca-Pawski
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Samo Sedno