15 listopada br. rozpoczyna się pierwsze w Polsce wydarzenie łączące edukację z konkursem dla twórców internetowych – Influencer Boot Camp. Przez kolejne 10 dni cyklu bezpłatnych webinarów branżowi eksperci podzielą się swoim know-how, przemyśleniami i rekomendacjami, podpowiadając jak zamienić followersów w klientów.
Zwieńczeniem części edukacyjnej projektu będzie konkurs, który rozpoczyna się 29 listopada i potrwa do 26 grudnia 2021 r. W jego ramach zaplanowano dwa rodzaje rankingów: główny i cztery rankingi tygodniowe. Uczestnicy mogą dołączyć do projektu na każdym etapie jego trwania. Niezależnie od pozycji osiągniętej w rankingu wszyscy są wygrani. 8 listopada wystartowała rejestracja na wydarzenie. Finalistów konkursu poznamy w styczniu 2022 r.
– Nawet popularni twórcy internetowi poszukują nowych sposobów na to, jak zamienić swoich followersów w klientów. Na każdym etapie rozwoju działania w sieci warto poszukiwać nowych inspiracji, pogłębiać wiedzę i testować swoje umiejętności na różnych płaszczyznach. Gdybym zaczynał od nowa, chciałbym wziąć udział w projekcie, który pozwoli mi zdobyć wiedzę, doszlifować ją – jako ekspert, jako influencer i jako osoba, która chce dostarczać realną wartość swoim odbiorcom, a później to zaufanie zmonetyzować dzięki moim umiejętnościom lub wiedzy. Z tej idei narodziła się koncepcja Influencer Boot Camp – mówi Andrzej Tucholski, psycholog biznesu i twórca internetowy, który spędził dekadę w Top30 najbardziej wpływowych blogerów w Polsce, ambasador akcji.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Organizatorzy akcji wraz z zaproszonymi do projektu ekspertami – doświadczonymi twórcami treści internetowych pokażą, że cyfrowe zarabianie na swojej wiedzy jest możliwe i że nie wymaga rozbudowanych narzędzi, by stworzyć skuteczną platformę sprzedażową.
Inicjatywa Influencer Boot Camp w pierwszym etapie to cykl 10 webinarów wypełnionych wiedzą o tym, jak osiągnąć sukces w Internecie. Doświadczeniem dzielić się będą m.in.:
- Andrzej Tucholski – psycholog biznesu i twórca internetowy, ambasador akcji
- Monika Czaplicka – socjolog, ekspert ds. marketingu w mediach społecznościowych
- Kinga Rak – redaktorka, specjalistka rynku self-publishing,
- Rynn Rysuje (Katarzyna Gabrysz) – popularna rysowniczka internetowa,
- Jacek Kłosiński – autor bloga o zarządzaniu i stawianiu pierwszych kroków w biznesie.
Szkolenia zostały podzielone na cztery bloki tematyczne:
- Tworzenie i udoskonalanie własnych platform social media,
- Jak budować atrakcyjne dla odbiorców treści i promować się w kanałach społecznościowych,
- Jak od podstaw stworzyć produkt cyfrowy, który się sprzedaje,
- Doskonalenie świadomości biznesowej w zakresie rozumienia potrzeb odbiorców.
Kto może być uczestnikiem projektu?
Każda osoba, która tworzy treści cyfrowe. Ekspert, bloger, niezależny profesjonalista lub popularny influencer, który dzieli się w sieci swoją wiedzą lub swoimi umiejętnościami i chce zwiększyć swoją cyfrową publiczność, zmieniając swoje usługi lub produkty w dobrze prosperujący biznes w sieci. Nie ma znaczenia, czy dana osoba ma doświadczenie w tym obszarze, czy dopiero zaczyna swoją przygodę z biznesem online. Organizatorzy wydarzenia ułożyli program cyklu edukacyjnego, aby każdy znalazł w nim inspirację na miarę swoich potrzeb na każdym etapie rozwoju działalności w sieci.
Program edukacyjny z pulą nagród dla uczestników
Zwieńczeniem części edukacyjnej projektu będzie unikalny konkurs, w którym niezależnie od końcowej pozycji osiągniętej w rankingu wszyscy są wygrani. Pula nagród wyniesie ponad 150 tys. złotych.
Konkurs rozpocznie się 29 listopada i potrwa przez cztery tygodnie, do 26 grudnia 2021 r. W konkursie będzie mógł wziąć udział każdy twórca internetowy, niezależnie od liczebności jego odbiorców czy doświadczenia, który chce zmierzyć się z problemem zamienienia swoich odbiorców w klientów. W ramach konkursu, oprócz głównego rankingu podsumowującego miesiąc rywalizacji, zaplanowano także cztery rankingi tygodniowe, dzięki którym możliwe będzie dołączenie do konkursu na każdym etapie jego trwania. W celu zapewnienia równych szans wszystkim uczestnikom konkursu, bez względu na liczbę obserwujących czy poziom zaawansowania, rywalizacja będzie przebiegała w dwóch równoległych kategoriach:
- wolumen sprzedaży – liczony jako liczba transakcji sprzedaży bez względu na jej wartość,
- wartość sprzedaży w złotówkach – liczona jako suma wartości wszystkich transakcji sprzedaży.
– Projektując Influencer Boot Camp myśleliśmy o zapewnieniu unikalnej wartości na każdym etapie akcji. Proponujemy uczestnikom wiedzę o atrakcyjnej obecności i skutecznej sprzedaży w sieci, przekazaną przez starannie dobrane grono popularnych influencerów oraz ekspertów w swoich dziedzinach, zależało nam bowiem na tym, żeby w projekcie każdy był wygrany. Łączna pula nagród pieniężnych i rzeczowych to ponad 150 000 złotych, więc zarówno w części edukacyjnej, jak i konkursowej, każdy ma szansę znaleźć coś dla siebie – mówi Michał Kiełpiński, współtwórca Gizmi.io.
Laureatów konkursu poznamy w styczniu 2022 roku podczas uroczystego spotkania połączonego z wręczeniem wyróżnień w rankingach tygodniowych oraz rankingu głównym. Dla zwycięzców przewidzianych jest 30 nagród pieniężnych o łącznej wartości ponad 150 tys. zł oraz – dla każdego z wyróżnionych – 12-miesięczny bezpłatny okres korzystania z platformy Gizmi.io
Partnerstwo Merytoryczne Influencer Boot Camp objął Influencers LIVE Wrocław, największe dziś wydarzenie dla twórców Internetowych w Polsce, którego następna edycja odbędzie się w maju 2022 r.
Partner Medialny: Marketer+
Ambasador akcji: Andrzej Tucholski, psycholog biznesu i strateg “od skuteczności”. Prowadzi bloga, YouTube’a, podcast, a także komiks na Instagramie poświęcone ogarnięciu w życiu i wysokosprawczości. Członek kadry Uniwersytetu SWPS oraz AGH. Tworzy internety od 2004 roku, a od 2012 uczy innych, jak mądrze budować zasięgi, wpływ i etyczne zarobki w Internecie. Po dekadzie w rankingu TOP30 “Najbardziej wpływowi blogerzy w Polsce” przeniesiono go do Hall of Fame, by nie zapychał miejsca. Regularnie wypowiada się jako komentator w mediach. Prowadził szkolenia m.in. dla ACCA, Blog Forum Gdańsk, Blog Conference Poznań, Influencer’s Live Wrocław, Career Expo, WOŚP, ZHP, a także dwukrotnie stanął na scenie konferencji TEDx. Był współtwórcą komunikacji, a także elementem aktywacji wizerunkowych dla kilkudziesięciu marek. Po nocach pisze scenariusze, a także pije trochę za dużo kawy.
Pomysłodawca i sponsor akcji: Gizmi.io, pierwsza w Polsce platforma, która łączy funkcjonalność platform komunikacyjnych ze sklepem online, pozwalając każdemu niezależnemu profesjonaliście, influencerowi, dostawcy usług i treści cyfrowych oraz markom zarabiać więcej pieniędzy, budować silniejsze relacje z klientami, zwiększając ich cyfrową publiczność i zmieniając ich usługi lub produkt w biznes subskrypcyjny za pośrednictwem wiadomości.
Szczegółowe informacje o projekcie i formularz zapisu znajdują się na stronie wydarzenia: https://influencerbootcamp.pl