Bestseller!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Dowiedz się więcej

Narzędzia marketingu zintegrowanego

Tomasz Orzechowski, Prezes Zarządu 365 agencja opowiada o tym jaką rolę odgrywa marketing zintegrowany w komunikacji marek.

Narzędzia marketingu zintegrowanego

Tomasz Orzechowski, Prezes Zarządu 365 agencja opowiada o tym jaką rolę odgrywa marketing zintegrowany w komunikacji marek.

Czas czytania: ok. 3 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • na czym polegają działania marketingu zintegrowanego,
  • dlaczego warto go wdrażać,
  • jak prowadzić nowoczesną komunikację.

tomek-orzechowskiNa czym polega marketing zintegrowany?

Marketing zintegrowany, to  pojęcie z zakresu metodyki i strategii marketingowej, którego istota leży w synergii działań w różnych kanałach komunikacji i ich orientacji na wspólny cel. Oczywiście jest to pojęcie szerokie, obejmujące swoim zakresem zarówno offline jak i online, choć dziś odwołuje się częściej do interaktywnych narzędzi online  – marketingowych.  Dlatego bardzo istotne jest odpowiednie planowanie, które pozwala na synchronizację w jednej kampanii różnych narzędzi. Kluczem jest jest spójność, wynikająca ze strategii, a całość weryfikowana jest jak zawsze przez cel.

Co jest celem? To ważne pytanie należy zadać marketerom odpowiedzialnym za działanie z konkretnymi markami. Z pewnością w każdym przypadku celem powinno być możliwe duże redukowanie dystansu z odbiorcą komunikatu marketingowego, przy stałym zwiększaniu interaktywnego charakteru tej relacji i rozwoju dialogu na linii konsument-marka. Dlatego warto podkreślić rolę kampanii digital, content marketingu, e-PR’u oraz mediów społecznościowych w strategiach marketingu zintegrowanego, ale nie tylko. Wszystko tak naprawdę zaczyna się zawsze od briefu i budżetu, w ramach którego należy dobrać działania i narzędzia tak, by wzajemnie się wspierały efekt synergii. Case study wielu kampanii potwierdza, iż takie planowane, zintegrowane kampanie mają znacznie lepsze wyniki niż pojedyncze działania.

Jakie korzyści osiągają firmy korzystające z takich usług?

Z pewnością pierwszą i główną korzyścią jest zredukowanie dystansu z konsumentem, efektem czego jest silniejsze zaangażowanie go w świat marki i rosnąca lojalność zakupowa. W dzisiejszych czasach to ogromna wartość. Tajemnicą poliszynela jest fakt, iż konsument potrzebuje „spotykać się” z daną marką przynajmniej kilka razy, by wejść z nią w interakcję i dokonać zakupu. Każdy nowy punkt styku, to wyjście naprzeciw jego oczekiwaniom. Sama koncepcja marketingu zintegrowanego zawsze stawia na pierwszym miejscu konsumenta i jego potrzeby, którym marketerzy muszą sprostać. Punktem wyjścia staje się poznanie tychże i taka metodyka działania, by osiągnąć efekt dopasowania z marką. Synergia jest kluczem do sukcesu.

Drugą istotną korzyścią – głównie dla osób odpowiedzialnych za działania marketingowe – jest wartość jaką niesie za sobą elastyczność w doborze kanałów komunikacji i mediów. Marketing zintegrowany pozwala bowiem łączyć płynnie działania w różnych kanałach – zarówno online, jak i offline, co umożliwia znaczne zwiększenie zasięgu i dotarcia do konsumentów w różnych tzw. punktach styku. Spójne działania na szerszą skalę zawsze zwiększą prawdopodobieństwo bardziej precyzyjnej eksploracji grupy docelowej. Nie tyle korzyścią, co skutkiem zintegrowanej komunikacji marketingowej są lepsze rezultaty, niż w przypadku kampanii prowadzonych w pojedynczych kanałach. Rezultaty obserwowalne nie tylko w narzędziach analitycznych, ale też w efektach – również sprzedażowych.

O jakich narzędziach marketingowych nie można zapominać chcąc budować pozytywny wizerunek firmy w XXI wieku?

Marketing zintegrowany redukuje ryzyko ograniczeń, jakie posiada każdy z kanałów komunikacji marketingowej. Synchronizacja różnych działań wpływa bowiem na znaczne powiększenie zasięgu prowadzonej kampanii. Najważniejszym narzędziem jest tu jednak otwarty umysł marketera, który pozwala łączyć dostępne w ramach budżetu narzędzia w taki sposób, by bazując na tzw. „big idea” kampanii nie tyle zaskoczyć, co właśnie oswoić konsumenta i zdobyć jego lojalność. Wymaga to dużego wyczucia we wdrożeniu oraz nie tyle automatyzacji, jak piszą niektóre źródła, co dużej czujności markerów i krótkiego czasu reakcji na zmiany rynku oraz interakcje z konsumentem. Technicznie podchodząc do tematu wyróżniłbym też narzędzia analityczne, przy pomocy których monitorujemy przebieg kampanii i możemy ją na bieżąco optymalizować.

Dowiedz się więcej o narzędziach marketera

 

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę