Już jest nowy numer!

Personal branding krok po kroku

Dowiedz się więcej

Narzędzia marketingu zintegrowanego

Tomasz Orzechowski, Prezes Zarządu 365 agencja opowiada o tym jaką rolę odgrywa marketing zintegrowany w komunikacji marek.

Narzędzia marketingu zintegrowanego

Tomasz Orzechowski, Prezes Zarządu 365 agencja opowiada o tym jaką rolę odgrywa marketing zintegrowany w komunikacji marek.

Czas czytania: ok. 3 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • na czym polegają działania marketingu zintegrowanego,
  • dlaczego warto go wdrażać,
  • jak prowadzić nowoczesną komunikację.

tomek-orzechowskiNa czym polega marketing zintegrowany?

Marketing zintegrowany, to  pojęcie z zakresu metodyki i strategii marketingowej, którego istota leży w synergii działań w różnych kanałach komunikacji i ich orientacji na wspólny cel. Oczywiście jest to pojęcie szerokie, obejmujące swoim zakresem zarówno offline jak i online, choć dziś odwołuje się częściej do interaktywnych narzędzi online  – marketingowych.  Dlatego bardzo istotne jest odpowiednie planowanie, które pozwala na synchronizację w jednej kampanii różnych narzędzi. Kluczem jest jest spójność, wynikająca ze strategii, a całość weryfikowana jest jak zawsze przez cel.

Co jest celem? To ważne pytanie należy zadać marketerom odpowiedzialnym za działanie z konkretnymi markami. Z pewnością w każdym przypadku celem powinno być możliwe duże redukowanie dystansu z odbiorcą komunikatu marketingowego, przy stałym zwiększaniu interaktywnego charakteru tej relacji i rozwoju dialogu na linii konsument-marka. Dlatego warto podkreślić rolę kampanii digital, content marketingu, e-PR’u oraz mediów społecznościowych w strategiach marketingu zintegrowanego, ale nie tylko. Wszystko tak naprawdę zaczyna się zawsze od briefu i budżetu, w ramach którego należy dobrać działania i narzędzia tak, by wzajemnie się wspierały efekt synergii. Case study wielu kampanii potwierdza, iż takie planowane, zintegrowane kampanie mają znacznie lepsze wyniki niż pojedyncze działania.

Jakie korzyści osiągają firmy korzystające z takich usług?

Z pewnością pierwszą i główną korzyścią jest zredukowanie dystansu z konsumentem, efektem czego jest silniejsze zaangażowanie go w świat marki i rosnąca lojalność zakupowa. W dzisiejszych czasach to ogromna wartość. Tajemnicą poliszynela jest fakt, iż konsument potrzebuje „spotykać się” z daną marką przynajmniej kilka razy, by wejść z nią w interakcję i dokonać zakupu. Każdy nowy punkt styku, to wyjście naprzeciw jego oczekiwaniom. Sama koncepcja marketingu zintegrowanego zawsze stawia na pierwszym miejscu konsumenta i jego potrzeby, którym marketerzy muszą sprostać. Punktem wyjścia staje się poznanie tychże i taka metodyka działania, by osiągnąć efekt dopasowania z marką. Synergia jest kluczem do sukcesu.

Drugą istotną korzyścią – głównie dla osób odpowiedzialnych za działania marketingowe – jest wartość jaką niesie za sobą elastyczność w doborze kanałów komunikacji i mediów. Marketing zintegrowany pozwala bowiem łączyć płynnie działania w różnych kanałach – zarówno online, jak i offline, co umożliwia znaczne zwiększenie zasięgu i dotarcia do konsumentów w różnych tzw. punktach styku. Spójne działania na szerszą skalę zawsze zwiększą prawdopodobieństwo bardziej precyzyjnej eksploracji grupy docelowej. Nie tyle korzyścią, co skutkiem zintegrowanej komunikacji marketingowej są lepsze rezultaty, niż w przypadku kampanii prowadzonych w pojedynczych kanałach. Rezultaty obserwowalne nie tylko w narzędziach analitycznych, ale też w efektach – również sprzedażowych.

O jakich narzędziach marketingowych nie można zapominać chcąc budować pozytywny wizerunek firmy w XXI wieku?

Marketing zintegrowany redukuje ryzyko ograniczeń, jakie posiada każdy z kanałów komunikacji marketingowej. Synchronizacja różnych działań wpływa bowiem na znaczne powiększenie zasięgu prowadzonej kampanii. Najważniejszym narzędziem jest tu jednak otwarty umysł marketera, który pozwala łączyć dostępne w ramach budżetu narzędzia w taki sposób, by bazując na tzw. „big idea” kampanii nie tyle zaskoczyć, co właśnie oswoić konsumenta i zdobyć jego lojalność. Wymaga to dużego wyczucia we wdrożeniu oraz nie tyle automatyzacji, jak piszą niektóre źródła, co dużej czujności markerów i krótkiego czasu reakcji na zmiany rynku oraz interakcje z konsumentem. Technicznie podchodząc do tematu wyróżniłbym też narzędzia analityczne, przy pomocy których monitorujemy przebieg kampanii i możemy ją na bieżąco optymalizować.

Dowiedz się więcej o narzędziach marketera

 

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę