20 listopada w Warszawie podczas Nowego Kongresu Online Marketing 2014/2015 swoje przepisy na marketing w 2015 r. przedstawili m.in. Marcin Maj, Jarosław Kuźniar, Paweł Tkaczyk, Tomasz Karwatka, Maciej Lewiński, Maciej Ossowski czy Michał Sadowski.
8. edycję Nowego Kongresu Online Marketing 2014/2015 rozpoczęły prezentacje gości specjalnych, po których wydarzenie zostało podzielone na dwie ścieżki tematyczne skierowane osobno do sektorów B2B i B2C.
„Dziś nie wystarczy być tylko customer-oriented, aby wygrać musimy stać się customer-obsessed!” – Marcin Maj, CEO OS3, podczas ponad godzinnej lekcji o tym, jak wygrać dziś na rynku, skłaniał do refleksji nad pytaniami jaki procent osób byłby skłonny zostać naszymi konsumentami, jaki procent klientów byłby skłonny polecić naszą markę dalej, a jaki procent osób aktywnie zareagowałby na dobre i negatywne doświadczenie z naszą marką. Dziś konsumenci oczekują, że to marki zaczną aktywnie działać i zmieniać świat na lepszy – jako przykład można wymienić np. sieć hipermarketów Intermarché, która wprowadziła do asortymentu „brzydkie owoce”, aby zwrócić uwagę na problem marnowania jedzenia:
[opis]Kampania Intermarché „Les fruits et légumes moches”[/opis]
Słuchaj „Marketer+” Podcast
[zrodlo]www.youtube.com/watch?v=RU6-10JQLkM[/zrodlo]
czy edukacyjną akcję marki Smart, która postanowiła umilić pieszym czas oczekiwania na przejście przez ulicę, animując światła:
[opis]Kreacja Smart „The Dancing Traffic Light”[/opis]
[zrodlo]www.youtube.com/watch?v=SB_0vRnkeOk[/zrodlo]
O storytellingu i personal brandingu w marketingu online opowiedział Paweł Tkaczyk, który w swojej prezentacji, nawiązując do seriali „Mad Men” i „Sillicon Valley”, skłonił do refleksji nad pytaniami w czym może pomóc Twoja marka i w czym jest „jedyna” oraz zdradził jak poprzez emocje przywiązać konsumenta do marki i zaprojektować doświadczenie, czyli jak ma czuć się Twój klient.
[opis]Paweł Tkaczyk podczas wystąpienia w trakcie Nowego Kongresu Online Marketing 2014/2015[/opis]
[zrodlo]Materiały prasowe Online Marketing Polska[/zrodlo]
Naturalność, emocja, szybkość i jakość to najważniejsze cechy dobrej komunikacji zdaniem Jarosława Kuźniara, dziennikarza TVN24, którego na Twitterze obserwuje ponad 130 tys. osób. Prelegent przybliżył jak wyglądają kulisy prowadzenia telewizyjnego programu informacyjnego na żywo i sposoby radzenia sobie z hejterami i trollami internetowymi.
[opis]Jarosław Kuźniar podczas wystąpienia w trakcie Nowego Kongresu Online Marketing 2014/2015[/opis]
[zrodlo]Materiały prasowe Online Marketing Polska[/zrodlo]
Podczas ścieżki B2C przepis na idealną strona internetowa, która sprzedaje przedstawił Tomasz Karwatka z Divante. Content e-mail marketing, personalizacja, dostarczalność, go mobile, big data – Maciej Ossowski z GetResponse omówił pięć trendów nowoczesnej komunikacji e-mail marketingowej. Dariusz Piekarski z SARE przedstawił sprawdzone praktyki w e-mail marketingu B2B. Marek Broda z SalesManago na praktycznych przykładach przybliżył jak działa i jak skutecznie wykorzystać marketing automation, Bartłomiej Rak z CCIG podzielił się praktycznymi poradami dotyczącymi rozwiązań reklamowych i contact center na Facebooku, a Magdalena Szmidt z Mosqi.to przedstawiła kulisy kampanii promującej miasto Łódź.
Strategiczna współpraca na wielu poziomach, partnerstwo i potrzeba głębszej analizy to przepis na skuteczne działania wg Jolanty Pieli, „cwanego stratega” z K2, która podczas prezentacji zatytułowanej „Kraina ślepców, czyli paradoks świat w którym wszystko można zmierzyć”, przybliżyła przykłady działań m.in. takich marek jak Biedronka, PZU czy Volvo.
Budowa reputacji za pomocą własnego profilu, korzystanie z wyszukiwarki, komunikacja, rekomendacje – o tym, jak wykorzystać sieć kontaktów do promocji produktów i usług opowiedziała Ewa Betkier, dyrektor sprzedaży BAN.
[opis]Jak wykorzystać LinkedIn?[/opis]
[zrodlo]Materiały prasowe Online Marketing Polska[/zrodlo]
Praktyczne szkolenie na żywo z targetowania na Facebooku przedstawił Piotr Chmielewski z SocialMediaNow. Możliwości i efekty e-mail marketingu w połączeniu z remarketingiem dynamicznym w modelu RTB przybliżył Jakub Cyran z Go.pl, który przedstawił czym jest RTB i remarketing, jak wygląda proces licytacji, gdzie pojawi się reklama i jakie są jej typy. O tym, jak istotny jest content marketing w działaniach B2B opowiedział Marcin Rzeczkowski z GoldenSubmarine, opisując wzorcowe przykłady marek IBM i Maersk. Najlepsze praktyki SEO dla sektora B2C przedstawił Maciej Woźniak z agencji Whites, a Marcin Kordowski z S3 radził jak firmy powinny współpracować z agencjami SEO. Tomasz Brożyna z vintom opowiedział o „małych rzeczach, które dużo zmieniają” w wideo dla B2B jak odpowiednie call to action, wideo asystent, formularz czy personalizacja treści. Michał Sadowski z brand24 przybliżył dlaczego warto monitorować markę oraz jak to robić, a Jacek Stryczyński z Lionbridge Poland podpowiedział jak dotrzeć do klientów zagranicznych.
Ścieżki tematyczne skierowane osobno do sektorów B2B i B2C zakończyły się panelami, podczas których prelegenci odpowiadali na pytania uczestników.
Podczas Kongresu odbyły się także po raz pierwszy w Polsce Certyfikowane Warsztaty Google Analytics i Google AdWords – prowadzone przez certyfikowanych trenerów Google – Macieja Lewińskiego i Krzysztofa Wrońskiego.
[opis]Warsztaty prowadzone przez Macieja Lewińskiego podczas Nowego Kongresu Online Marketing 2014/2015[/opis]
[zrodlo]Materiały prasowe Online Marketing Polska[/zrodlo]
Marketer+ był patronem medialnym wydarzenia.
[kreska]
9. edycja Kongresu Online Marketing odbędzie się 19 marca 2015 roku – szczegóły wydarzenia pojawią się wkrótce na stronie www.kongres-online.pl.