Jakie trendy, zjawiska i innowacje w obszarach marketingu i sprzedaży będą dominować w 2025 roku? Jakie będą najtrudniejsze wyzwania i jak sobie z nimi poradzić? Jakie narzędzia i technologie warto wdrożyć? Jak unikać błędów, które kosztują czas i pieniądze? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w bezpłatnym e-booku „Trendbook marketera. Skuteczne marketing i sprzedaż w 2025 roku”. To aż 260 stron praktycznej wiedzy! Pobierz publikację, skorzystaj z porad ekspertów i wyprzedź konkurencję.
Rok 2025 będzie obfitował w mnóstwo wyzwań w marketingu i sprzedaży. Zmieniające się otoczenie technologiczne, w tym dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji, ewoluujące potrzeby konsumentów, przemiany na platformach i w kanałach komunikacji (m.in. wzrost kosztów reklamy), coraz większe znaczenie zrównoważonego rozwoju, konieczność dostosowania się do nowych regulacji prawnych czy narastające zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem – to wszystko wymaga od marek elastyczności i błyskawicznego reagowania. Jeśli dodać do tego trudną sytuację gospodarczą oraz społeczną niepewność, marketerzy i sprzedawcy będą musieli działać w warunkach wzmożonej presji na efektywność swojej pracy.
Jak sprostać tym wyzwaniom? W co inwestować i jak to robić z głową? Odpowiedzi znajdziesz w „Trendbooku marketera”. Ta coroczna publikacja to kopalnia wiedzy dla wszystkich, którzy chcą nie tylko zrozumieć nadchodzące zmiany, lecz także właściwie na nie zareagować. W opracowaniu, którego celem jest zidentyfikowanie rynkowych trendów, znajdziesz także praktyczne wskazówki oraz prezentację aktualnych narzędzi wspierających pracę marketerów. To konkretne rozwiązania, które pomogą Ci dostosować strategie oraz taktyki marketingowe i sprzedażowe do zmieniającej się rzeczywistości.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dzięki podpowiedziom ekspertów z różnych branż dowiesz się, jak przekształcić trudności w możliwości i osiągnąć sukces w wymagającym otoczeniu rynkowym. Do współpracy zaprosiliśmy najlepszych marketerów, specjalistów, przedstawicieli agencji i firm, którzy na co dzień z powodzeniem mierzą się ze współczesnymi wyzwaniami marketingu i sprzedaży. To gwarancja sprawdzonej wiedzy, rzetelnych analiz i efektywnych strategii, które pozwolą Ci podejmować trafne decyzje i wyprzedzać konkurencję w nadchodzących miesiącach.
Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedstawiciele takich agencji i firm jak: enova365, MessageFlow, Hybrid, IdoSell, Semstorm, BeSpoke, NuOrder, Grzegrzółka Loterie, EVIRA, Questus, NielsenIQ, PTBRiO, Cut The Mustard, Golden Submarine, More Bananas, Dragon Rouge, Admind, Jetline, cxmanager.pl, Semcore, Webmetric, User.com, GetResponse, AI Wizards, adaily, All Things AI, Grupa Żywiec, Ceneo, DAAG, Packeta Poland, DevaGroup, AdCookie, Pluxee Polska, Albedo, SaleBiznesowe.pl, Idea Profit, El Padre, Plej, Audience Media Group, PromoTraffic, Grupa VIST, Brand24, Content House, Walk Creative, NapoleonCat, Territory Influence, Kava, Promise Group, AI Hero, Ania Kruk, INIS, Media Direction Group, BWHS oraz MyLo.
Partnerami głównymi publikacji są enova365 oraz MessageFlow.
Partnerem działu e-commerce i sprzedaż wielokanałowa jest IdoSell.
Z trendbooka na 2025 rok dowiesz się m.in.:
- jakie trendy, zjawiska i innowacje w obszarach marketingu i sprzedaży będą dominować w 2025 r.,
- jakie będą najtrudniejsze wyzwania i jak sobie z nimi poradzić,
- które narzędzia i technologie warto wdrożyć, aby zyskać przewagę nad konkurencją,
- jak unikać błędów, które kosztują czas i pieniądze,
- którymi działaniami z ostatnich miesięcy warto się zainspirować.
Publikacja składa się z kilkunastu działów, w których oprócz komentarzy ekspertów znajdziesz też wartościowe artykuły i wywiady. Zaczynamy od rozmów z prof. Robertem Kozielskim na temat kondycji i wyzwań polskiego marketingu oraz z Aleksandrą Gębarowską o postawach społecznych i konsumenckich młodych ludzi.
Każdy dział to solidna dawka wiedzy z innej dziedziny – od strategii, przez branding, komunikację i e-commerce (partnerem działu jest IdoSeel), po najnowsze technologie i narzędzia wspierające pracę marketerów.
Zadbaliśmy o to, aby uwzględnić tematy związane ze zmianami w zachowaniach i postawach konsumenckich, strategią marketingową, dystrybucją, produktem, jak również komunikacją. Dzięki tej różnorodności masz pewność, że informacje, które tu znajdziesz, odpowiedzą na potrzeby Twojej marki i pomogą Ci zwiększyć efektywność działań w wybranych obszarach.
Obszary tematyczne w trendbooku na 2025 rok:
- stan marketingu – strategia, inwestycje i zachowania konsumenckie,
- branding i personal branding,
- skuteczna komunikacja, PR i media relations,
- CX, UX i obsługa klienta,
- nowe technologie i narzędzia wspierające marketerów (martech, adtech, AI i automatyzacja),
- badania marketingowe i analityka,
- e-commerce i sprzedaż wielokanałowa,
- marketing i sprzedaż B2B,
- programy lojalnościowe i wsparcia sprzedaży,
- event marketing,
- przyszłość reklamy digitalowej (planowanie, programatic i performance),
- zmiany w wyszukiwaniu informacji i marketing w wyszukiwarkach (SEO, SEM i LLM),
- content marketing i copywriting,
- social media i influencer marketing,
- regulacje prawne i cyberbezpieczeństwo.
W publikacji swoją wiedzą podzielili się:
Karolina Antonowicz, Tomasz Berliński, Maria Biernacka, Piotr Bombol, Joanna Burdek, Agata Chmielewska, Mateusz Cisowski, Wojciech Cłapiński, Paweł Fornalski, Adrian Gamoń, Hanna Gnatowska, Tomek Graszewicz, Michał Grzebyk, Rafał Grzegrzółka, Patrycja Grzelczak, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Aleksandra Gębarowska, Weronika Herbet-Homenda, Pamela Kesner, Beata Komosa-Trzaska, Michał Korba, Łukasz Kosuniak, Eliza Kozica-Kamińska, Robert Kozielski, Krystian Kucharski, Piotr Kuczera, Anna Ledwoń-Blacha, Maciej Lewiński, Anita Łatyńska, Oskar Lipiński, Marcel Majak-Smoleń, Łukasz Majewski, Krzysztof Marzec, Agnieszka Maszewska, Bartek Matusiak, Paweł Michalak, Aleksandra Mikołajczyk-Tomczak, Grzegorz Miłkowski, Łukasz Murawski, Robert Niebrzydowski, Szymon Niewęgłowski, Łukasz Nitwiński, Maciek Nowicki, Dariusz Ogrodnik, Maciek Ossowski, Anna Oszajca, Paweł Pałka, Adrian Peplak, Wojciech Popiela, Kamil Porembiński, Aleksandra Połetek-Pszonak, Krzysztof Rajda, Joanna Rewaj, Mariusz Rylski, Anna Sadurska-Czochra, Paweł Sala, Michał Siejak, Katarzyna Sienkiewicz, Jakub Sobczak, Paula Sołtysiak, Ewa Struzik, Paweł Sypczuk, Klaudia Szatko, Jacek Szostak, Klaudia Szostok, Michał Słotwiński, Anna Tratnerska, Jan Twaróg, Wojtek Walczak, Donata Wilczewska, Kornel Wilde, Przemysław Witkowski, Marcin Wsół, Magdalena Wójcik, Mateusz Zabierowski, Katarzyna Żołna.
Jako redakcja czasopism „Marketer+” oraz „E-commerce w Praktyce” od lat specjalizujemy się w dostarczaniu praktycznej wiedzy o marketingu, sprzedaży i e-handlu. Jeśli masz przeczytać tylko jedną publikację z predykcjami na przyszły rok, to powinien być to „Trendbook marketera”. Zachęcamy również do skorzystania z oferty prenumeraty „Marketera+” oraz prenumeraty „E-commerce w Praktyce” – to też znakomity sposób na wzrost efektywności i skuteczności działań w najbliższych miesiącach. Życzymy inspirującej lektury oraz wielu marketingowych i sprzedażowych sukcesów w 2025 r.!