John Wanamaker, amerykański pionier reklamy, mawiał, że „Połowa pieniędzy, które wydaję na marketing, jest zmarnowana. Problem polega na tym, że nie wiem, która to połowa”. Jest jednak coś, co właściciele e-sklepów mogą zawsze poprawić i tym samym zwiększyć swoje zyski. Tym magicznym czymś jest użyteczność. I choć termin ten jest powszechnie znany, to bardzo mało projektantów, programistów i marketerów rzeczywiście poświęca czas i zasoby na badanie zachowań realnych użytkowników.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakich czynników obniżających konwersję w sklepie internetowym należy unikać,
- a jakie czynniki podnoszące konwersję w sklepie internetowym należy stosować,
- że badania w e-commerce sprawdzają się w każdym etapie funkcjonowania sklepu, niezależnie od tego, czy jest to projektowanie, wdrażanie, czy działanie punktu sprzedaży,
- że wcześniej przeprowadzone badania user experience pozwalają uniknąć narastania problemów w późniejszym okresie funkcjonowania sklepu.