Komunikaty polityczne są zwykle celowo konstruowane w niejasny sposób. Mają przyciągać uwagę wyborcy, ale nie przekazywać istotnej treści. Warto więc poznać mechanizmy komunikacji politycznej, aby się na nie uodpornić i zrozumieć, jak poruszać się w meandrach przekazów medialnych.
W komunikacji najważniejszy jest przekaz. Nierzadko jednak jest on niejasny i wieloznaczny, co wpływa na jego odbiór oraz stosunek do nadawcy. Powyższe cechy dotyczą najczęściej komunikatów politycznych.
Andrzej Falkowski, Wojciech Cwalina, Paweł Koniak i Robert Mackiewicz postanowili przyjrzeć się bliżej temu zjawisku w swojej najnowszej książce „Wieloznaczność w przekazach politycznych”, dotyczącej współczesnej komunikacji międzyludzkiej, w której pokazano m.in. sposoby interpretacji komunikatów oraz konsekwencje, które niesie ze sobą ich wieloznaczność. Autorzy prezentują również typowe modele przekazów politycznych wykorzystywanych podczas kampanii wyborczych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Książka „Wieloznaczność w przekazach politycznych” to źródło wiedzy dla wszystkich potencjalnych wyborców czy odbiorców mediów, jak również dla politologów, dziennikarzy i polityków.
Publikacja uzmysławia, jak groźne mogą być konsekwencje wieloznaczności komunikatów, podając konkretne przykłady. Warto się z nią zapoznać, aby lepiej się komunikować, a także bardziej świadomie odbierać przekazy innych.
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.
Książkę „Wieloznaczność w przekazach politycznych” można nabyć w księgarni Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego.
[kreska]Tytuł: Wieloznaczność w przekazach politycznych
Autorzy: Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Paweł Koniak, Robert Mackiewicz
Format: 165 x 235
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: GWP