Effie Worldwide ogłosiło wyniki Effie Index 2023 – kolejnej edycji rankingu firm stojących za najbardziej efektywnymi inicjatywami marketingowymi na świecie. W zestawieniu znalazła się polska agencja DDB Warszawa. Sprawdź zwycięzców poszczególnych kategorii.

Effie Index to coroczny globalny wskaźnik efektywności marketingowej identyfikujący i klasyfikujący najskuteczniejsze agencje i marki oraz najefektywniejszych marketerów. W tym roku eksperci przeanalizowali ponad 4750 zgłoszeń.
Kto zwyciężył w poszczególnych kategoriach
W kategorii Most Effective Marketers pierwsze miejsce zajął AB InBev, skupiający marki Budweiser, Corona i Stella Artois. W pierwszej piątce znalazły się również kolejno: Unilever, McDonald’s, PepsiCo, The Coca-Cola Company.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Tytuł Most Effective Brands otrzymał trzeci rok z rzędu McDonald’s. Pierwszą piątkę zdominowały fast foody, ponieważ na kolejnych miejscach uplasowały się: KFC, Oreo, United24 oraz Burger King.
W zestawieniu Most Effective Agency Holding Groups na pierwszym miejscu znalazł się Omnicom. Zdetronizował tym samym ubiegłorocznego lidera – WPP. Publicis utrzymał trzecią pozycję drugi rok z rzędu, a IPG i Dentsu zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce.
Ranking Most Effective Agency Networks otwiera McCann Worldgroup. Niżej na podium znalazły się DDB Worldwide oraz Ogilvy, a pierwszą piątkę zamykają BBDO Worldwide i Leo Burnett Worldwide.
Tytuł Most Effective Agencies powędrował do AlmapBBDO z Brazyli. Zdobył 18 złotych nagród dla 10 marek, w tym dla Amazona, Mety, VW, Heinekena i PepsiCo. Na kolejnych miejscach znalazły się: Leo Burnett Dubai, McCann Worldgroup Gurugram (Indie), GUT (Argentyna), Leo Burnett India.
Polska agencja DDB Warszawa zgarnęła w tej kategorii 13 nagród i zajęła 89. miejsce.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Argentyński GUT zajął pierwsze miejsce w kategorii Most Effective Independent Agencies. Zdobył dwie nagrody Grand oraz 18 złotych nagród w ośmiu kategoriach. W pierwszej piątce znalazły się również: nowozelandzki Special, ukraiński Gres Todorchuk, peruwiański Valor Socios de Marcas oraz brazylijski GUT.
Aktualizacja rankingu i kolejna edycja
W indeksie Effie ujęto wszystkich laureatów Effie Awards od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. Pełny ranking znajdziesz na stronie effieindex.com.
Przypominamy również, że trwają zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland, które będą przyjmowane do 5 lipca 2024 r.