Krakowskie Studio EDISONDA po raz kolejny udowodniło, że wakacyjne staże nie muszą być nudne i szablonowe. W ubiegłym tygodniu zakończyła się 4. edycja Projektosondy – konkursu dla studentów zainteresowanych user experience.
Tegoroczna Projektosonda pod wieloma względami była wyjątkowa. W przeciwieństwie do lat ubiegłych, zadanie konkursowe nie polegało na rozwiązaniu fikcyjnego problemu, lecz było osadzone w rzeczywistości. Organizatorzy zaprosili do udziału w projekcie Stowarzyszenie WIOSNA, inicjatorów akcji SZLACHETNA PACZKA.
– Poprosiliśmy uczestników o zaprojektowanie aplikacji dla wolontariuszy, która pomagałaby im w pracy podczas finału Szlachetnej Paczki. Sam finał oraz przygotowania do niego są procesem dość skomplikowanym, dlatego jednym z elementów zadania konkursowego, było przeprowadzenie wywiadu z wolontariuszem Stowarzyszenia – tłumaczy Michał Madura, organizator konkursu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
[opis]Fragment prac przesłanych przez uczestników konkursu[/opis]
Zgłoszenia z całej Polski
Zainteresowanie konkursem ze strony studentów było zdecydowanie większe niż w latach ubiegłych. Organizatorzy otrzymali kilkanaście przygotowanych i zrealizowanych projektów. Ważne jest również to, że zgłoszenia napływały, nie tylko z Krakowa, ale również z Gdańska, Poznania, Warszawy, Torunia oraz ze Śląska. Wynik ten świadczy nie tyle o popularności Projektosondy, ale również o rosnącej potrzebie tego typu inicjatyw związanych z user experience.
Zwycięzcą Projektosondy 2015 została Sonja, absolwentka Japonistyki, która na co dzień mieszka w Wiedniu. Jej projekt znalazł uznanie doświadczonych projektantów oraz przedstawicieli Stowarzyszenia WIOSNA. Nagrodą główną w konkursie był dron oraz płatny, wakacyjny staż w Studiu EDISONDA.
Odpowiedzialny staż
Warto podkreślić, że organizatorzy odpowiedzialnie podchodzą do zwycięzców konkursu. W trakcie stażu każdy uczestnik może liczyć na pomoc opiekuna – doświadczonego projektanta interakcji, który w trakcie spotkań dzieli się z nim swoją wiedzą. Dodatkowo staż traktowany jest jako wstęp do stałej współpracy – większość laureatów poprzednich edycji Projektosondy wciąż pracuje w EDISONDZIE.
Laureat poprzedniej edycji konkursu, Emil, tak ocenia czas spędzony w studiu projektowym: – Był to dla mnie najbardziej intensywny czas pod względem podnoszenia swoich umiejętności jako projektant. Doceniam sposób prowadzenia i rozdzielania zadań – na początku dostajesz wyzwania odpowiednie do stopnia twojego doświadczenia, po czym stopniowo zajmujesz się coraz bardziej złożonymi projektami oraz dostajesz więcej swobody. Poza tym cała reszta: kultura pracy, fajni oraz pomocni ludzie, praca nad projektami dla najlepszych firm i te małe detale, które dużo znaczą.
[opis]Emil – zwycięzca poprzedniej edycji konkursu – pracuje w tym momencie nad własnym start-upem[/opis]
Kolejna edycja już w przyszłym roku
Kolejna edycja Projektosondy zaplanowana jest na przyszły rok. Prawdopodobnie i tym razem zadanie konkursowe zostanie przygotowane wspólnie z przedstawicielami organizacji pozarządowych.
Marketer+ było patronem konkursu.