„Zarządzanie przez wartości” to szczegółowy plan działania, jak zwiększyć wartość przedsiębiorstwa, dobrze nim zarządzając. To klasyczna przypowieść Kena Blancharda o tym, że prawdziwy sukces osiągają tylko te firmy, które konsekwentnie kierują się istotnymi dla siebie wartościami, takimi jak wysoka jakość życia pracowników oraz wysoka jakość usług.
Bowiem mocną i trwałą pozycję na rynku zdobywają nie te przedsiębiorstwa, które jednorazowo odnotowują duże zyski, ale te, które potrafią zorganizować cały zespół wokół celu, jakim są wspólnie wyznaczone wartości.
Ken Blanchard pokazuje, jak zarządzanie przez wartości (ang. managing by values, MBV), zmieniając życie menedżerów i pracowników, zmienia firmy i pozwala wygrywać wszystkim: właścicielom i udziałowcom, pracownikom i klientom.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Książka i zawarty w niej plan działania to efekt ponad 25-letnich badań i obserwacji autora dotyczących zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
Kluczowym spostrzeżeniem jest to, że zmiany trzeba zacząć od siebie, a potem dopiero można przekonywać do nich współpracowników. Wprowadzanie zarządzania przez wartości jest porównywane do podróży i składa się z trzech etapów:
- precyzowanie misji bądź celu i wartości,
- komunikowanie misji i wartości,
- zestrajanie codziennych praktyk z misją i wartościami.
Odbycie podróży, w którą zaprasza nas Ken Blanchard, sprawi, że nasza organizacja stanie się szczęśliwą firmą (ang. fortunate company).
[cytat_z_autorem autor=”Łukasz Nowak, dyrektor Praktyki Doradztwo w House of Skills”]Czym jest sukces mój, mojej firmy? Jak go zmierzyć? Ken Blanchard zaprasza nas w podróż, która pozwoli znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jakie są nasze osobiste aspiracje i jak godzić je z rolami, które odgrywamy w życiu zawodowym. Ta podróż zmieni także nasz sposób prowadzenia interesów i budowania relacji z klientami i pracownikami. Zarządzanie przez wartości jest procesem wymagającym, ponieważ zmianę należy zacząć od siebie, a następnie przekonać do niej pozostałych pracowników. Ken Blanchard ułatwia nam to, dając praktyczne wskazówki mówiące o tym, jak w codziennych działaniach i decyzjach kierować się wartościami. Warto z nich skorzystać, bo nagrodą jest przepustka do grona pracowników „szczęśliwych firm”.[/cytat_z_autorem]
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.
Książkę „Zarządzanie przez wartości. Jak sprawić, by osobiste wartości pomagały osiągać nadzwyczajne wyniki” można nabyć w księgarni wydawnictwa MT Biznes.
[kreska]Tytuł: Zarządzanie przez wartości. Jak sprawić, by osobiste wartości pomagały osiągać nadzwyczajne wyniki
Autorzy: Ken Blanchard, Michael O’Connor
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: MT Biznes