„Mamy największe portfolio wszystkich większych mediów w Europie. Jestem przekonany, że polskim firmom możemy pomóc w pozyskaniu jak najbardziej jakościowych linków”. O wejściu na polski rynek firmy Heymedia Partners, specjalizującej się w linkbuildingu opowiada Nicolai Klausen, CEO Heymedia Parneters.
Czym jest link building i jak ważną rolę odgrywa w pozycjonowaniu?
Link building polega na zdobywaniu wartościowych linków z innych stron, które prowadzą do naszej własnej witryny. Jest jednym z najbardziej istotnych działań SEO oraz jednym z głównych czynników, który wpływa na pozycję witryny w Google i pozwala ją dobrze wypozycjonować. To budowanie autorytetu własnej witryny, który wspiera pozycjonowanie ważnych dla nas słów kluczowych.
Najbardziej popularnym sposobem pozyskiwania wartościowych linków – a jednocześnie metodą najbardziej skuteczną – jest osadzanie odnośników do naszej witryny w tekstach powiązanych tematycznie ze stroną, np. na blogach czy też w ramach serwisów tematycznych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zdobywanie linków zewnętrznych bez wykorzystania odpowiednich narzędzi wydaje się zadaniem skomplikowanym, a dla wielu również żmudnym. Czy właśnie taka misja – wsparcie w zakresie bardziej zautomatyzowanego budowania linków – przyświecała powstaniu agencji Heymedia Partners?
Dobranie odpowiednich linków wymaga przeprowadzenia dokładnej analizy różnych parametrów strony, tak aby domeny, na których chcemy linki osadzić były jak najbardziej optymalne. Zauważyliśmy, że rynek związany z link buildingiem był bardzo rozdrobniony. Tak naprawdę tworzyły go jednoosobowe firmy i współpraca z nimi była dla klientów bardzo dużym utrudnieniem.
Bez wykorzystania odpowiednich narzędzi zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych jest procesem żmudnym i długotrwałym, który może nie przełożyć się na efekt, jakiego oczekujemy. Tymczasem klientom zależy zarówno na wartościowych linkach, jak i na zaoszczędzeniu czasu. Właśnie z tego powodu klienci zlecają link building wyspecjalizowanym agencjom, takim jak Heymedia Partners. Dzięki temu proces linkbuildingu jest nie tylko znacznie szybszy, ale i bardziej efektywny.
Klienci, którzy z nami współpracują mogą być pewni, że dokładamy wszelkich starań, aby artykuły zostały opublikowane w jak najkrótszym czasie. Dodatkowo, aby zautomatyzować cały proces stworzyliśmy platformę, dzięki której klienci w łatwy i przyjazny użytkownikowi sposób mogą dokonać wyboru domen oraz dowiedzieć się, w jaki sposób uzupełnić wymagane informacje potrzebne do przygotowania artykułów.
Naszą misją jest więc sprawienie, aby link building był zarówno efektywnym, jak i sprawnym oraz szybkim procesem. Chcemy mieć najlepszy produkt na świecie, który spełnia wszystkie oczekiwania klientów.
Agencja Heymedia Partners powstała w 2020 roku. Dzisiaj jesteście największą agencją linkbuildingową w Skandynawii. Jak dużo pracy kosztowało was osiągnięcie takiej pozycji zaledwie po roku funkcjonowania?
Właściwie to zaczęliśmy dużo wcześniej, ponieważ jesteśmy częścią większego portfolio firm, dla których Heymate – matka firma – pełni rolę inkubatora. Wystartowaliśmy na początku 2018 r. i od tego momentu rok do roku odnotowujemy wzrost o 300%.
Jednym z kluczowych elementów sukcesu Heymedia Partners jest nasze podejście do pracy – jesteśmy zdyscyplinowani, oddani klientom, otwarci na ich prośby i zawsze szukamy odpowiednich rozwiązań. Jak to robimy? Począwszy od zapewnienia klientom osobistego doradcy, poprzez szeroki wybór domen, na rozszerzaniu naszych usług o nowe rynki kończąc. Szczególną rolę odgrywa w tym procesie osobisty doradca, który na podstawie wytycznych klienta pomaga w przygotowaniu strategii linkbuildingowej oraz czuwa nad tym, aby wszystkie linki zostały do klienta dostarczone.
Dla naszych klientów chcemy być partnerem, który oferuje komplementarną obsługę. To właśnie z tego powodu mamy własny zespół copywriterów, który składa się z ponad 30 osób z różnych krajów. Klienci mogą być więc spokojni o to, że ich artykuł napisze native speaker. Klientów wspierają również zespoły doradców oraz outreacherów. W ramach komplementarnej usługi dostępna jest także platforma z domenami.
Cały czas, dzięki wprowadzaniu nowych funkcjonalności, udoskonalamy naszą platformę. W jej ramach klient może nie tylko zamówić linki oraz teksty, filtrować informacje, ale także sprawdzić statystyki i zweryfikować, czy jego linki są dofollow czy nofollow.
Zajmujemy się również komunikacją z mediami – ustalamy zasady publikacji, koordynujemy poprawki edytorskie, czuwamy nad publikacją tekstów oraz czuwamy aby linki były dofollow, gdyż tylko takie oferujemy. Ponadto, dokładamy wszelkich starań, aby a tekst był obecny na domenie przez minimum trzy lata. Robimy to oczywiście po to, aby zabiegi przynosiły jak najlepszy efekt dla naszych klientów.
Od niedawna agencja jest obecna również w Polsce. Co zadecydowało o ekspansji na polski rynek?
Zanim zdecydowaliśmy się wejść na polski rynek, mieliśmy już polskich klientów – były to agencje SEO oraz klienci reprezentujący branżę e-commerce. Głównym powodem naszej ekspansji było duże zapotrzebowanie – potwierdzone przeprowadzonymi przez nas badaniami – na tego typu usługi w Polsce. Jest ono porównywalne do poziomu zapotrzebowania, jaki obserwujemy w Skandynawii.
Polski rynek, jeżeli chodzi o branżę internetową cały czas rośnie. Szczególnym wzrostem wyróżnia się część tego rynku, która jest związana z linkami afiliacyjnymi. Wiemy, że w przypadku niektórych krajów – chociażby skandynawskich czy azjatyckich – dla naszych polskich klientów jest to wielkim ułatwieniem. Od wielu z nich słyszeliśmy, że właśnie w krajach skandynawskich link building z powodu braku copywriterów sprawiał im trudność.
Czy oferta agencji skierowana jest wyłącznie do specjalistów SEO?
Współpracujemy przede wszystkim z agencjami SEO, dla których link building jest nieodłączną częścią ich pracy. Duża grupa naszych klientów to również klienci bezpośredni, którzy w strukturach swoich firm mają specjalistów odpowiedzialnych za afiliacje. Usługa, jaką oferujemy jest skierowana przede wszystkim do klientów, którzy znają link building i wiedzą, jakie niewspółmierne efekty mogą przynieść działania w tym zakresie.
W pracy dla klientów łączycie inteligentne oprogramowanie z wiedzą ekspertów w zakresie budowania linków. Jak to wygląda w praktyce?
W swojej codziennej pracy wykorzystujemy wiele różnych narzędzi. W oparciu o te narzędzia doradzamy klientom, którzy reprezentują różne niszowe branże, jak opracować strategię linkbuildingu. Link building wymaga wiedzy w zakresie SEO, narzędzia, które wykorzystujemy w naszej pracy pomagają nam w doborze optymalnych linków do potrzeb klientów.
Jak działa platforma Heymedia Partners i jak bardzo intuicyjnym jest narzędziem?
Platforma Heymedia Partners działa podobnie jak Amazon, gdzie w jednym miejscu można kupić prawie wszystkie rzeczy, jakich potrzebujemy. W ramach platformy klient może po określonych parametrach wyszukać w bazie domeny, na których chciałby umieścić linki prowadzące do swojej witryny.
Dzięki zintegrowaniu naszej platformy z Ahrefs – jednym z najczęściej używanych narzędzi wykorzystywanych w SEO – klient bardzo łatwo może zaplanować strategię budowania linków. Wystarczy, że wpisze adres swojej witryny, a wewnętrzna wyszukiwarka pokaże mu listę domen, które już zostały wykorzystane do linkbuildingu oraz takich, na których jego witryna nie jest jeszcze obecna. Następnie poprzez użycie odpowiednich filtrów może dopasować interesujące go domeny.
Czy klient może najpierw przetestować platformę, a dopiero potem podjąć decyzję o współpracy?
Nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z naszej platformy. Wszystko, co musi zrobić klient to zarejestrować się na platformie, a to powinno zająć mu dosłownie kilkanaście sekund. Rozliczamy się z klientami w cyklach miesięcznych. I co ważne, w cenie linku zawarty jest już artykuł napisany przez doświadczonych native speakerów.
Dzięki outreach managerom świadczycie również nieodpłatną usługę outreachingu. Na czym ona polega?
Pracujemy dla klientów, którzy mają dosyć specyficzne wymagania. Przykładowo, jeden z naszych klientów poszukuje domen z Japonii lub Kanady. Na pierwszym etapie współpracy ustalamy więc z klientem, jakie warunki te domeny powinny spełniać – z jakich mają być branż, jaką tematykę poruszać oraz jakie powinny spełniać parametry SEO.
Na kolejnym etapie doradca przekazuje zebrane informacje outreach managerom. Oni z kolei zajmują się wyszukaniem i nawiązaniem współpracy z domenami, które spełniają te wymagania. Potem pozostaje już tylko publikacja artykułów na tych stronach. Innymi słowy – jeżeli klient poszukuje domen, których aktualnie nie mamy w ofercie, my je dla niego zdobędziemy i nie pobierzemy z tego tytyułu żadnych opłat
W jaki sposób i w jakim zakresie możecie pomóc polskim firmom, którym zależy na „zdobyciu” linków na rynkach zagranicznych?
Mamy największe portfolio wszystkich większych mediów w Europie, a z wieloma domenami skandynawskimi łączy nas umowa na wyłączność. Jestem przekonany, że polskim firmom możemy pomóc w pozyskaniu jak najbardziej jakościowych linków. Zależy nam na najwyższej jakości usług, dlatego oferujemy wyłącznie permanentne linki dofollow z minimum 3-letnią gwarancją żywotności. Z doświadczenia wiemy, jak ważny jest dobrej jakości content napisany fachowym językiem przez native speakerów. Wzięliśmy to wszystko pod uwagę i stworzyliśmy wewnętrznie zespół copywriterów, którzy mogą przygotować teksty w 30 różnych językach.
Jak wyglądają plany rozwoju agencji w najbliższym czasie?
Chcemy działać na jeszcze większej części rynku europejskiego, dlatego niedawno otworzyliśmy nasze nowe biuro w Hiszpanii. W sierpniu otwieramy biuro w Kopenhadze, a w ciągu kilku najbliższych miesięcy planujemy uruchomić naszą filię w USA. Naszym głównym celem jest zdobycie pozycji wiodącego dostawcy usług linkbuildingowych na całym świecie. Chcemy być dla klientów agencją pierwszego wyboru.
Materiał partnera