Po raz 12 przyznano nagrody w prestiżowym konkursie e-Commerce Polska Awards, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna edycja przejdzie do historii jako rekordowa pod względem liczby zgłoszeń i najbardziej wyrównanej walki o zwycięstwo. Statuetki trafiły do firm i marek wyróżniających się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi.
W uroczystości udział wzięli przedstawiciele największych i najważniejszych podmiotów działających w obszarze e-commerce w Polsce, a także znaczące postacie polskiej polityki gospodarczej. Nic dziwnego, bo konkurs dla e-sklepów jest porównywalny do hollywoodzkich Oscarów, a sama gala odbyła się w warszawskim hotelu NOBU, firmowanym przez Roberta de Niro, podwójnego zdobywcę nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej.
Prestiż konkursu wyznacza jego zasięg, popularność i historia. Przez ponad dekadę trwania rywalizacji e-Commerce Polska Awards do finału dostawały się najbardziej rozpoznawalne marki krajowego handlu online oraz błyskotliwe debiutantki, które później szły ścieżką sukcesu. Tegoroczna lista laureatów 12. edycji uzupełnia bogatą historię ECP o kolejne, przebojowe przykłady kontynuacji biznesowych działań i nowe odsłony. Bez nich ta innowacyjna i prężna gałąź gospodarki jaką jest e-commerce nie ma racji bytu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Cel – docenić innowatorów
Cechą charakterystyczną cyfrowej gospodarki są zastosowania technologii w coraz to nowych narzędziach, sprofilowanych pod potrzeby klientów. Dlatego w tym roku jury wyróżniło firmy, które błysnęły wizjonerskim podejściem do biznesu. Przy pragmatycznym zastosowaniu nowych rozwiązań skutkowało to znaczącymi rynkowymi sukcesami. Jury złożone z autorytetów i ekspertów branżowych przyznało nagrody w 25 kategoriach i 2 wyróżnienia. Nagroda BEST IN została przyznana platformie eparagony.pl.
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała kancelaria prawna Olesiński i Wspólnicy.
Gwiazdy na scenie
Wysoką rangę konkursu podkreślają nie tylko goście obecni na gali, ale przede wszystkim nagrodzone firmy i wszystkie, które znalazły się w finale. Bez wątpienia już same nominacje świadczą o jakościowym podejściu do biznesu. Dlatego gratuluję wszystkim firmom, które wzięły udział w konkursie, a szczególnie tym, które zasłużyły na nagrody – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
LAUREACI e-Commerce Polska Awards 2024
KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE
- Design & Usability (Design roku) – podmioty małe
IdeoForce & Global Boxing - Best campaign – podmioty małe
Egmont - Best campaign – podmioty średnie i duże
Answear - Best in omnichannel – podmioty średnie i duże
Modivo - Best on mobile – podmioty średnie i duże
eSky - Best in crossborder – podmioty średnie i duże
Modivo - Best in e-commerce B2B – podmioty średnie i duże
Ceneo - Best e-commerce retailer – podmioty średnie i duże
Decathlon - Best Sustainability Inititive – podmioty małe
Klub Zabawkowy - Best Sustainability Inititive – podmioty średnie i duże
Allegro - Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże
Strix & Semilac - Best use of AI in e-commerce – podmioty średnie i duże
Morele - Best e-commerce loyalty program – podmioty średnie i duże
Decathlon - Best producer in e-commerce – podmioty małe
Koceo - Best producer in e-commerce – podmioty średnie i duże
Decathlon
- Best logistic tool
Orlen Paczka - Best omnichannel tool/technology/service
PKO Leasing - Best automatization tool/technology in e-commerce
eparagony.pl - Best e-commerce B2B tool/technology/service
Algolytics - Best tool for e-commerce
eparagony.pl
- Best e-banking implementation
PKO Leasing - Best on-line insurer
Link4 - Innovative e-payment solution
Przelewy24 - Best B2C e-payment solution
Mastercard - BEST IN
eparagony.pl
- LOT – spełnianie oczekiwań klientów oraz sukcesywne zwiększanie udziału cyfrowych kanałów sprzedaży.
- Ideo – za innowacyjne podejście do prowadzenia kampanii dla klienta.
Nagroda specjalna dla Patrycji Sass-Staniszewskiej
Podczas gali po raz pierwszy w historii przyznano nagrodę specjalną za wybitne osiągnięcia w budowaniu silnej gospodarki cyfrowej w Polsce i Unii Europejskiej. Pamiątkowa statuetka trafiła do Patrycji Sass-Staniszewskiej, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Działania Patrycji Sass-Staniszewskiej są „motorem napędowym” branży handlu elektronicznego. Jej wizjonerskie podejście, aktywność na arenie krajowej i międzynarodowej, pasję i zaangażowanie docenili przedstawiciele środowiska e-commerce, wręczając jej nagrodę specjalną branży e-handlu.
W dzisiejszym świecie bycie konsekwentnym oznacza oczywiście dążenie do wyznaczonego celu, jednak przy jednoczesnym zachowaniu zdolności do adaptacji i podejmowania odważnych decyzji, a także otwartości na ciągłe uczenie się. Takie podejście pozwala przetrwać, a co ważniejsze, umożliwia ciągły rozwój. W branży e-commerce można wskazać niewiele osób, które potrafią nie tylko podążać za zmianami, ale także wyznaczać nowe standardy. I właśnie wśród tych nielicznych liderów możemy wyróżnić Patrycję Sass-Staniszewską, która nieustannie dąży do perfekcji, podejmując działania z niezachwianą determinacją i zaangażowaniem – Bartłomiej Pejo, Przewodniczący Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii.
Jestem zaskoczona i wzruszona. Dziękuję za docenienie mojej codziennej pracy. Czuję ogromną wdzięczność, że mogę być częścią polskiego rynku e-commerce i razem z innymi ekspertami zrzeszonymi w Izbie Gospodarki Elektronicznej dokonywać rzeczy wielkich i ważnych. Ta nagroda to dla mnie jeszcze większa motywacja do dalszego działania na rzecz silniejszej branży e-handlu zarówno w kraju jak i zagranicą – Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Patronem medialnym konkursu był „Marketer+”