Zakończyło się największe na polskim rynku badanie siły i wizerunku marek.
3,5 tysiąca konsumentów, przepytanych przez badaczy ARC Rynek i Opinia, wydało werdykt w oparciu o międzynarodową definicję, opisującą Superbrand jako markę, która „osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie; oferuje użytkownikom znaczące emocjonalne lub fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają, a korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi”. Laureatów tytułu wybrali z długiej listy 3 tysięcy marek konsumenckich, pogrupowanych w ponad 100 kategoriach.
W drugim etapie oceny dokonali członkowie Rady Marek – 40-osobowego grona doradczego, złożonego z ekspertów z dziedziny brandingu, marketingu, badań, strategii, reklamy i PR. Ostateczny wynik jest wypadkową wyboru konsumentów i ekspertów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18.
– Silna marka jest drogowskazem dla konsumenta, ułatwia decyzje zakupowe – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, wyłącznego przedstawiciela Superbrands Ltd. na Polskę. – Wyobraźmy sobie sytuację, w której wszystkie produkty są sprzedawane w identycznych szarych torebkach. Wybór, oparty wyłącznie o porównywanie składów i cen, nie byłby prosty! – tłumaczy. – Silne marki to takie, z których wyrazistą filozofią chcemy się identyfikować; których komunikacja marketingowa do nas przemawia – bawi nas, wzrusza, przekonuje; które sprawiają, że czujemy się częścią podobnie myślącej i czującej społeczności. Budowa takiej marki to ciężka, wieloletnia praca. Warto ją nagradzać.
Wcześniej – w styczniu – eksperci Konfederacji Lewiatan dokonali wyboru marek biznesowych. Wszystkie marki uhonorowane tytułami Superbrands i Business Superbrands będą mogły posługiwać się nimi w swojej komunikacji PR-owej. Otrzymają także zaproszenie do Klubu Superbrands, a w jego ramach: licencję na wykorzystanie Godła Superbrands i Business Superbrands Polska 2024, możliwość opublikowania historii sukcesu marki w Albumie Superbrands, udziału w uroczystej Gali Finałowej oraz licznych wydarzeniach networkingowych i edukacyjnych. Udział w procesie certyfikacji marek jest nieodpłatny.
Superbrands to niezależna organizacja, od 30 lat promująca ideę brandingu. Swój początek wzięła od nadawanej na antenie radia GLR (obecnie: BBC London) audycji, poświęconej markom i ich roli w życiu konsumentów. Dziś projekt jest obecny w 90 krajach – w Polsce od 2005 roku. W ręce przedstawicieli marek trafiło tu już ponad 340 statuetek (niektóre otrzymały je wielokrotnie), a w ręce czytelników – 17 Albumów, prezentujących ich drogi do sukcesu