Zakończyło się największe na polskim rynku badanie siły i wizerunku marek.

3,5 tysiąca konsumentów, przepytanych przez badaczy ARC Rynek i Opinia, wydało werdykt w oparciu o międzynarodową definicję, opisującą Superbrand jako markę, która „osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie; oferuje użytkownikom znaczące emocjonalne lub fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają, a korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi”. Laureatów tytułu wybrali z długiej listy 3 tysięcy marek konsumenckich, pogrupowanych w ponad 100 kategoriach.
W drugim etapie oceny dokonali członkowie Rady Marek – 40-osobowego grona doradczego, złożonego z ekspertów z dziedziny brandingu, marketingu, badań, strategii, reklamy i PR. Ostateczny wynik jest wypadkową wyboru konsumentów i ekspertów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18.
– Silna marka jest drogowskazem dla konsumenta, ułatwia decyzje zakupowe – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, wyłącznego przedstawiciela Superbrands Ltd. na Polskę. – Wyobraźmy sobie sytuację, w której wszystkie produkty są sprzedawane w identycznych szarych torebkach. Wybór, oparty wyłącznie o porównywanie składów i cen, nie byłby prosty! – tłumaczy. – Silne marki to takie, z których wyrazistą filozofią chcemy się identyfikować; których komunikacja marketingowa do nas przemawia – bawi nas, wzrusza, przekonuje; które sprawiają, że czujemy się częścią podobnie myślącej i czującej społeczności. Budowa takiej marki to ciężka, wieloletnia praca. Warto ją nagradzać.
Wcześniej – w styczniu – eksperci Konfederacji Lewiatan dokonali wyboru marek biznesowych. Wszystkie marki uhonorowane tytułami Superbrands i Business Superbrands będą mogły posługiwać się nimi w swojej komunikacji PR-owej. Otrzymają także zaproszenie do Klubu Superbrands, a w jego ramach: licencję na wykorzystanie Godła Superbrands i Business Superbrands Polska 2024, możliwość opublikowania historii sukcesu marki w Albumie Superbrands, udziału w uroczystej Gali Finałowej oraz licznych wydarzeniach networkingowych i edukacyjnych. Udział w procesie certyfikacji marek jest nieodpłatny.
Superbrands to niezależna organizacja, od 30 lat promująca ideę brandingu. Swój początek wzięła od nadawanej na antenie radia GLR (obecnie: BBC London) audycji, poświęconej markom i ich roli w życiu konsumentów. Dziś projekt jest obecny w 90 krajach – w Polsce od 2005 roku. W ręce przedstawicieli marek trafiło tu już ponad 340 statuetek (niektóre otrzymały je wielokrotnie), a w ręce czytelników – 17 Albumów, prezentujących ich drogi do sukcesu
„Marketer+” jest patronem medialnym konkursu.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?