Prowadzenie własnej firmy wymaga podnoszenia kompetencji i doskonalenia umiejętności. A jednym z lepszych źródeł informacji dla zabieganych przedsiębiorców są podcasty. Można ich słuchać w samochodzie lub podczas wykonywania codziennych, prostych czynności, bo nie wymagają zaangażowania zmysłu wzroku. Dowiedz się, którymi z nich warto się zainteresować.
Jeśli słuchasz podcastów, to zapewne poznałeś już „Małą Wielką Firmę” Marka Jankowskiego, „Menedżera Plus” Mariusza Chrapki, „Email [i] Marketing” Pawła Sali, „Z pasją o mocnych stronach” Dominika Juszczyka czy „Więcej niż oszczędzanie pieniędzy” Michała Szafrańskiego. Mam nadzieję, że również mój podcast – „FIRMA ON-LINE” – nie jest Ci obcy.
W tym artykule chciałabym podzielić się z Tobą moimi ulubionymi polskimi i zagranicznymi podcastami, których możesz nie znać. A że nie samym biznesem żyje człowiek, zaproponuję Ci też kilka podcastów z innych dziedzin.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- „Marketing School – Digital Marketing and Online Marketing Tips”
To krótkie, ok. 7-minutowe, odcinki, które niosą świetnie skondensowaną dawkę wiedzy. Jak sama nazwa wskazuje, gospodarze podcastu – Neil Patel i Eric Siu – dzielą się wskazówkami dotyczącymi marketingu internetowego. Każdego dnia otrzymasz od nich porady z zakresu content marketingu, SEO czy optymalizacji konwersji, oparte na doświadczeniu. Audycja jest przeznaczona nie tylko dla przedsiębiorców czy marketerów, lecz także dla blogerów, którzy chcą zwiększyć swoje zasięgi i społeczność. - „Zarabiam w biznesie”
To podcast tworzony przez doświadczonego przedsiębiorcę dla przedsiębiorców – obecnych i przyszłych. Gospodarz – Adam Grzesik – porusza takie tematy, jak: pozyskiwanie klientów, systemy sprzedaży, tworzenie zespołu czy zarządzanie biznesem i finansami. Wiedza, którą się dzieli, jest oparta na jego wieloletnim doświadczeniu w różnych branżach. Z podcastu „Zarabiam w biznesie” dowiesz się, jak tworzyć efektywne lejki sprzedażowe, planować finanse w firmie, a także jak obchodzić się z „apaczami”, czyli osobami, które Cię obserwują, ale nie są Twoi klientami. - „Męskie spotkania”
Męski podcast nie tylko dla mężczyzn, choć takie było jego pierwotne założenie. Pięciu mężczyzn w różnym wieku spotyka się i rozmawia o pasji czy karierze. Każdy z nich ma inne doświadczenia, czym innym zajmuje się zawodowo i ma inne spojrzenie na życie. Zderzenie różnych światopoglądów pozwala zobaczyć jedno zjawisko z wielu perspektyw, a rozmówcy dowodzą, że zawsze można znaleźć punkt wspólny i że warto korzystać z wiedzy innych. Gospodarzem i inicjatorem spotkań jest Dominik Juszczyk, znany Ci może z podcastu „Z pasją o mocnych stronach”. Chociaż audycja powstaje od niedawna (do tej pory opublikowano dopiero trzy odcinki), to już zdobyła serca wielu mężczyzn… i kobiet. :)
- „Voices of Search // A Search Engine Optimization (SEO) & Content Marketing Podcast with Jordan Koene of Searchmetrics”
Jeśli działasz w marketingu internetowym, to zapewne znasz serwis i jednocześnie narzędzie Searchmetrics, wspomagające działania content-marketingowe i SEO. Jordan Koene wraz z gośćmi podcastu dzieli się nowinkami i obserwacjami ze świata nowoczesnych technologii oraz praktycznymi strategiami obecności w internecie. Już w pierwszym odcinku wyraźnie podkreślono, że głównym celem nagrywania jest dzielenie się wiedzą, którą prowadzący zdobywają dzięki własnemu narzędziu i zespołowi świetnych specjalistów. Niewątpliwą wartością podcastu jest przekładanie języka SEO tak, aby był on zrozumiały dla osób spoza branży. - „Książki, które uczą”
Już sama nazwa mówi, o czym jest podcast. Kamil Dudziński, gospodarz audycji, oprócz tego, że uwielbia czytać mądre książki, z przyjemnością dzieli się zawartą w nich wiedzą . Nie daje zwykłych streszczeń, ale mówi o swoich przemyśleniach, odnosi się do doświadczeń lub badań, a także przedstawia najważniejsze wnioski, jakie wyciągnął dla siebie z lektury. W podcaście omawia wyłącznie książki, które według niego niosą jakąś wartość – wszystkie inne odkłada na bok. W końcu to podcast o książkach, które naprawdę uczą, a nie o tych, które tylko do tego aspirują.
Czytaj także: „Podcasty czy wideo – co jest lepsze dla twojego biznesu?”.
- „Nikt nas nie uczy, jak sprzedawać”
Podcast o skutecznej sprzedaży i budowaniu relacji z klientami. Bez zbędnego patosu i owijania w bawełnę. Dowiesz się z niego, co powinna zawierać dobra oferta dla klienta, dlaczego sprzedaż zaczyna się od Twoich przekonań i jak poczuć się pewniejszym siebie. Marcin Hartman i Szymon Chąciak omawiają różne techniki sprzedaży na przykładach i podają konkretne wskazówki oraz rozwiązania. To podcast nie tylko dla sprzedawców, lecz także marketerów i opiekunów klienta.
- „The ONE Thing”
Osoby zainteresowane produktywnością i osiąganiem celów na pewno znają książkę „Jedna rzecz. Zaskakujący mechanizm niezwykłych osiągnięć” Gary’ego Kellera i Jaya Papasana. Jej autorzy skupiają się na jednej rzeczy, która pozwala osiągać więcej, a robić mniej. Gospodarzem podcastu jest Geoff Woods, który współpracuje z Kellerem i Papasanem. Tak jak oni ma misję uczenia ludzi, jak odzyskać kontrolę nad swoim czasem, żeby móc go poświęcać na naprawdę istotne rzeczy. Geoff rozmawia z „najskuteczniejszymi ludźmi na świecie” o ich podejściu do efektywności, zarządzania czasem, biznesu, życia osobistego i nawyków w myśl koncepcji ONE Thing. - „Tuż Przy Uchu”
Pierwsza i jedyna kobieta w moim zestawieniu – Katarzyna Bieleniewicz, która zaprasza do rozmowy ludzi uczących, jak dobrze żyć. Chodzi m.in. o mądre korzystanie z czasu, bycie asertywnym i budowanie poczucia własnej wartości. Prowadząca wkłada w przygotowania do rozmów wiele wysiłku i tworzy podcast z pasją. - „Podcast CHARYZMAtyczny”
Jak mówi sam prowadzący: „Podcast CHARYZMAtyczny powstał, by udowodnić, że charyzmy można się nauczyć, bo mitem jest to, że trzeba się z nią urodzić”. I właśnie to Dawid Straszak stara się robić w każdym odcinku. Przeprowadza wywiady z ekspertami w dziedzinie wystąpień publicznych, rozwoju własnych kompetencji, nauki czy pracy z głosem. Wraz ze swoimi gośćmi pokazuje, jak być bardziej charyzmatycznym. - „I Will Teach You A Language”
Jeśli Twoim celem jest doskonalenie umiejętności porozumiewania się w obcym języku lub nauka nowego, to warto, żebyś zainteresował się tym podcastem. Olly Richards, poliglota znający osiem języków, mówi, jak się uczyć, pokazuje, skąd brać motywację, oraz odpowiada na pytania swoich słuchaczy.
To tylko garstka podcastów, których słucham i które lubię. W każdym miesiącu odkrywam nowe audycje warte uwagi. Chętnie poznam również Twoje propozycje.
Więcej informacji o tym, jak wykorzystać podcasty w swoim biznesie, znajdziesz na stronie http://www.achmielewska.com/, a także w nowym cyklu, który Agata publikuje na łamach „Marketera+”. Zamów prenumeratę od numeru [nr 2 (34) marzec–kwiecień 2019] na sklep.marketerplus.pl.