Średnia światowa skuteczność dotarcia z komunikatem do fanów marki na Facebooku (16% – oficjalne dane Facebooka) może przyprawić o ból głowy niejednego marketingowca. Oznacza to, że mając 10 000 fanów (co brzmi nieźle), nasze komunikaty docierają tylko do co szóstej osoby – w sumie do około 1600 użytkowników! Już na podstawie tego prostego przykładu widać, jak ważna jest liczba fanów fan page’a na FB. To ona reprezentuje zasięg naszych działań. Kuluarowe stwierdzenie, że nie liczy się ilość, tylko jakość, w większości przypadków nie jest do końca prawdziwe. Pozyskanie odpowiedniej liczby fanów to podstawa prowadzenia jakichkolwiek działań w serwisie Facebook. W niniejszym artykule zaprezentuję 21 sposobów na pozyskanie wartościowych fanów. Bo w social media marketingu, jak w wielu innych dziedzinach, chodzi o znalezienie złotego środka pomiędzy ilością i jakością...
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak powinien wyglądać proces budowy obecności marki w serwisie Facebook,
- jak świadomie prowadzić komunikację w kontekście algorytmu Edge Rank,
- jak mądrze wykorzystać zjawisko amplifikacji,
- jakie narzędzia warto wykorzystać w budowaniu bazy fanów,
- jak pozyskać wartościowych fanów.