Poradnik „70 sekund do własnej firmy” stanowi już drugą odsłonę projektu, którego celem jest krzewienie dobrych praktyk marketingu w sektorze MŚP, stanowiących motor napędowy polskiej gospodarki.
Ostatnie lata były przełomowe pod względem liczby firm – z końcem roku 2013 po raz pierwszy w historii Polski przekroczono wartość 4 000 000 zarejestrowanych podmiotów, w roku 2014 przebiliśmy tę barierę o ponad sto kolejnych tysięcy, zbliżając się do wartości 4 110 0007 zarejestrowanych firm.
Warto dodać, że prawie 72% z tej liczby stanowiły działalności gospodarcze osób fizycznych, a sama struktura przedsiębiorstw w Polsce składa się w około 99% (!) z mikro- i małych firm. Cały sektor MŚP wytwarza bez mała połowę polskiego PKB, same mikrofirmy odpowiadają zaś za generowanie około 30% PKB i zatrudnianie około 40% ogółu osób pracujących w przedsiębiorstwach. Nazywanie sektora MŚP motorem naszej gospodarki nie jest więc w żaden sposób przesadzone.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
„70 sekund do własnej firmy” dostarcza w formie skondensowanej wiedzę umożliwiającą polskim mikro- i małym przedsiębiorcom zwiększanie konkurencyjności i wyrównywanie szans w rynkowej rywalizacji. Celem publikacji jest również zwiększanie świadomości na temat kluczowej roli, jaką pełni marketing w dzisiejszych uwarunkowaniach rynkowych, bez względu na wielkość i obroty przedsiębiorstwa.
Autorem publikacji jest Mateusz Woźniak – zawodowo manager i marketer. Autor i współautor książek i publikacji. Inicjator programu popularyzacji dobrych praktyk marketingu, twórca projektu „70 sekund do własnej firmy”.
Bezpłatnego e-booka można pobrać na stronie internetowej: www.70sekund.pl/pobierz2015.
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.